HOSPITACJA LEKCJI 4a 01.doc

(30 KB) Pobierz
HOSPITACJA LEKCJI NR ……………… DATA ……/……/ 2003r

HOSPITACJA LEKCJI                                       DATA 01/09/2003 r                        

KLASA IV ab

 

Prowadzący: mgr Barbara Sobolewska

Hospituje: Jacek Wilk

Temat lekcji: bawimy się w minikoszykówke

Miejsce ćwiczeń : sala gimnastyczna

Przyrządy:

Przybory: piłki do kosza, szarfy.

 

Zadania szczegółowe

Uwagi organizacyjno metodyczne

Krótka rozgrzewka z aktywnym udziałem uczniów. Berek z kozłowaniem w parach – jeden kozłuje piłkę goniąc uciekającego bez piłki. Zatrzymuje się i stara trafić uciekającego. Gdy ,,zbije” następuje zmiana ćwiczących.

Ustawieni wzdłuż jednej ściany – podrzucamy piłkę przed sobą idąc w przód klaśnij w dłonie, za plecami, pod noga, z obrotem o 360 stopni.

Kozłujemy piłkę w pozycji wysokiej i niskiej, w staniu, przysiadzie, marszu i biegu. Kozłując przerzucamy piłkę pod nogą. Nauczyciel prowadzący zwraca uwagę na bezpieczeństwo ćwiczących.

Rozwijanie szybkości i zwinności poprzez szybkie zmiany kierunku poruszania się.

Zabawa ,,chroń ostatniego” – ćwiczący w czterech rzędach ABCD trzymają się za biodra , poruszają się w prawo i w lewo. Ćwiczący z B kozłując piłkę stara się ,,zberkować” ostatniego w rzędzie A

Doskonalenie podań piłki; pr. i l. ręką, oburącz, sprzed klatki piersiowej i znad głowy.

Ćwiczenia oswajające z piłką i rozwijające czucie piłki poprzez żonglerkę.

. Każda z drużyn ma 5 piłek. Nauczyciel wyznacz pomocnika sędziego, który wraz z nauczycielem przeprowadza zabawę. Przypomina o zasadzie „fair play” i kulturalnej zabawie. Na sygnał każda z drużyn przerzuca piłki na boisko przeciwnika (pr. i l ręką, oburącz, sprzed klatki i znad głowy). Drużyna, w której w danym momencie nie było piłek na boisku zdobywa punkt.

Przygotowanie do gry w mini koszykówkę. Uczniów dzielimy na drużyny po 5 osób. Drużyny mają inny kolor szarf. Zasady gry; piłkę podajemy do swojej drużyny 5 razy. W czasie gry piłka nie może spaść na podłogę, jeśli spadnie to punkty liczymy od nowa. Podsumowujemy zdobyte punkty przez drużynę i miejsca, które drużyna zdobyła.

Uspakajamy organizm – ćwiczenia oddechowe w marszu, zwisy bierne na drabinkach, licząc do 5- u.

Uczeń ocenia pozytywną lub negatywną swoją reakcję na lekcji.

Sprawdzenie gotowości ucznia do lekcji.

Nauczyciel podaje zadanie lekcji i pyta co oznacza słowo ,,fair play”.

 

 

 

 

 

 

Podział na rzedy

 

 

 

 

Robimy częste zmiany.

 

 

 

 

 

Dzielimy uczniów na dwie drużyny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zakończenie lekcji, wyróżnienie dla najlepiej ćwiczących, pożegnanie.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin