KONSPEKT LEKCJI – ZGS - Koszykówka
Temat: Podania piłki oburącz sprzed klatki piersiowej.
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności (wytrzymałość, koordynacja ruchowa, siła, zwinność, szybkość, skoczność )
b) umiejętności ( prawidłowe chwyty i podania, pivot )
c) wiadomości ( liczba rzutów osobistych za poszczególne przewinienia )
d) działań wychowawczych ( kultura osobista )
e) zdrowotnym ( wpływ obuwia na prawidłową budowę stopy )
Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczne, naśladowczo - ścisła,
zadaniowo - ścisła
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach, indywidualna
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Klasa: VI c,e dziewczęta
Przybory, przyrządy: piłki do koszykówki
Data: 26.01.2004.2003
Czas, dozowa -nie
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
2-3 min.
Sprawdzenie strojów,
Zbiórka w dwuszeregu
Zabawa ożywiająca
Każdy z uczniów bierze jedną piłkę do koszykówki. Uczniowie dobierają się po cztery osoby. Każda grupa zajmuje jedno z kół do rzutów sędziowskich. Zadaniem uczniów jest kozłując piłkę wybić piłkę innemu zawodnikowi, przy tym nie wyjść poza koło. Każdy kto straci piłkę odpada z gry i musi opuścić koło. Wygrani z każdego koła prowadzą dogrywkę.
Zwrócono szczególną uwagę na to, aby uczniowie którzy stracili piłkę na pewno opuścili koło.
Ćwiczenia kształtujące
.
Ustawienie w luźnej rozsypce, przodem do nauczyciela.
Ćwiczenia techniczne cz. 1
Obserwowano i korygowano błędy w wykonywanych ćwiczeniach.
Ćwiczenia techniczne cz. 2 – zabawa z elementami techniki
Zwrócono uwagę aby uczniowie dobrali się według posiadanych umiejętności
Ćwiczenia taktyczne
Podania sytuacyjne – działalność indywidualna uczniów
Zwrócono uwagę aby uczniowie dobrali się w zależności od posiadanych umiejętności
Gra lub zabawa
Ćwiczenia uspokajające
W siadzie położyć piłkę do koszykówki na palcu wskazującym i jak najdłużej ją utrzymać.
Ogłoszono wyniki.
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) Opinie uczniów na temat zajęć
Ustawienie w szeregu
kasperpl