hospitacja 17 03 podania kosz 6 człopcy.doc

(44 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR1 – gry i zabawy ruchowe

KONSPEKT LEKCJI  – ZGS - Koszykówka

 

Temat: Podania piłki oburącz sprzed klatki piersiowej.

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)      motoryczności (wytrzymałość, koordynacja ruchowa, siła, zwinność, szybkość, skoczność )

b)     umiejętności ( prawidłowe chwyty i podania, pivot )

c)      wiadomości ( liczba rzutów osobistych za poszczególne przewinienia )

d)     działań wychowawczych ( kultura osobista )

e)      zdrowotnym ( wpływ obuwia  na prawidłową budowę stopy )

Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczne, naśladowczo - ścisła,

                                                           zadaniowo - ścisła

 

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach, indywidualna

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Klasa: VI c,e dziewczęta

Przybory, przyrządy: piłki do koszykówki                                                                           

Data: 26.01.2004.2003

 

Tok Lekcji

Zadania szczegółowe

Czas, dozowa -nie

Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania

Ćw. organizacyjno porządkowe

1.    Zbiórka, sprawdzenie obecności

2.    Sprawdzenie gotowości do zajęć

3.    Podanie tematu, celów lekcji

4.    Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach

2-3 min.

Sprawdzenie strojów,

Zbiórka w dwuszeregu

Zabawa ożywiająca

Każdy z uczniów bierze jedną piłkę do koszykówki. Uczniowie dobierają się po cztery osoby. Każda grupa zajmuje jedno z kół do rzutów sędziowskich. Zadaniem uczniów jest kozłując piłkę wybić piłkę innemu zawodnikowi, przy tym nie wyjść poza koło. Każdy kto straci piłkę odpada z gry i musi opuścić koło. Wygrani z każdego koła prowadzą dogrywkę.

 

Zwrócono szczególną uwagę na to, aby uczniowie którzy stracili piłkę na pewno opuścili koło.

Ćwiczenia kształtujące

 

 

  1. Marsz w miejscu,
  2. Krążenie LR,
  3. Jak wyżej PW,
  4. Krążenie RR,
  5. Wymachy prostymi RR w przód i w tył w poziomie,
  6. Naprzemienne wymachy RR lekko ugiętych w górę i w dół
  7. Skłony T do podłoża,
  8. Odciągnięcie stopy w tył – górę LN i PN
  9. Palce stopy oparte o podłoże, ciężar na drugiej nodze, kręcenie stopą,
  10. Jak wyżej, zmiana nogi,
  11. Krążenie nadgarstków,
  12. Stopy od siebie w odległości 15 centymetrów, chwyt za kolana, i wykonywanie ruchów okrężnych – rozgrzanie stawów kolanowych

 

 

.

 

Ustawienie w luźnej rozsypce, przodem do nauczyciela.

Ćwiczenia techniczne cz. 1

  1. Dwanaście piłek leży na obwodzie koła ( średnica co najmniej 15m ) uczniowie biegną truchtem. Ich zadaniem jest podniesienie piłki leżącej na parkiecie, następnie dobiegniecie do miejsca, gdzie leży kolejna piłka i zostawienie piłki, a wzięcie następnej,
  2. Podrzut piłki do góry następnie dobiegnięcie do niej i chwyt,
  3. Jak wyżej, chwyt po koźle,
  4. Rzuty oburącz z klatki piersiowej w parach,
  5. Jak wyżej, po koźle,
  6. Jak wyżej, rzut nad głowy,
  7. Podania jednorącz i jednorącz z kozłem,
  8. Jak wyżej, zmiana ręki,

 

Obserwowano i korygowano błędy w wykonywanych ćwiczeniach.

Ćwiczenia techniczne cz. 2 – zabawa z elementami techniki

  1. 1 i 2 podają między sobą, a 3 próbuję odebrać im piłkę, gdy 3 się to uda, to odbierającym staje się ten kto ostatnio dotknął piłki.

 

Zwrócono uwagę  aby uczniowie dobrali się według posiadanych umiejętności

Ćwiczenia taktyczne

  1. 1 i 2 trzymają się za ręce, tworząc pionowe koło, a 3 i 4 podają sobie przez to koło, po kilku podaniach 1 i 2 zaczynają się poruszać w dowolnym kierunku,
  2. Minięcie zawodnika pivotem a, następnie podanie,
  3. 1 turla piłkę po ziemi a 2 i 3 o nią walczą,

Podania sytuacyjne – działalność indywidualna uczniów

 

Zwrócono uwagę aby uczniowie dobrali się w zależności od posiadanych umiejętności

Gra lub zabawa

  1. Gra  „ Pięć podań”

 

 

Ćwiczenia uspokajające

W siadzie położyć piłkę do koszykówki na palcu wskazującym i jak najdłużej ją utrzymać.

 

Ogłoszono wyniki.

Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe

Podsumowanie lekcji:

a)      wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup

b)     Opinie uczniów na temat zajęć

 

Ustawienie w szeregu

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin