kl 4ab pełna skrzynia 10.doc

(60 KB) Pobierz
"GRY I ZABAWY RUCHOWE"

 

Data 10/09/2003

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO  KL IV ab

 

Prowadzący: Jacek Wilk


Temat lekcji: Uczymy się zabawy rzutnej „Pełna skrzynia”
Doskonalenie zabawy bieżnej „Kto pierwszy do piłki”


Przybory: ringo, szarfy, pachołki, piłka lekarska, dwie części skrzyni, skakanki

 

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie:
 

Sprawności motorycznej
Uczeń:                   

·         rozwinie koordynację ruchową

·         poprawi szybkość, skoczność, siłę


Umiejętności
Uczeń potrafi:

·         wykorzystać poznane zabawy w trakcie spędzania wolnego czasu po zajęciach lekcyjnych

·         wykonać serię ćwiczeń popularnie zwanych rozgrzewką


Wiadomości
Uczeń:

·         zna różnicę między zdolnościami motorycznymi takimi jak szybkość, skoczność, wytrzymałość

·         wie jak wyłonić zwycięzcę w poszczególnych zabawach


Usamodzielniania ucznia
Uczeń:

·         uczestniczy w organizacji zabaw

·         pomaga nauczycielowi w wyłanianiu zwycięskiego zespołu

·         dba o bezpieczeństwo w trakcie zabaw

 

 

 

 

 

 

CZĘŚCI LEKCJI

CZYNNOŚCI UCZNIÓW

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

METODY

 

docelowe

zadania

 

 

CZĘŚĆ WSTĘPNA

zapoznają się
z zadaniami lekcji

- słuchają informacji nauczyciela.

- przygotowują się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji.

- sprawdza gotowość ucznia do zajęć.

- wyjaśnia wpływ zabaw na kształtowanie ogólnie pojętej sprawności.

- przedstawia wpływ współdziałania w zespole na uzyskanie lepszego wyniku.

pogadanka

CZĘŚĆ GŁÓWNA  A

pobudzają i
przygotowują
organizm do
wysiłku

- wykonają marsz dookoła sali z wysokim unoszeniem kolan – przekładanie kółka ringo z ręki do ręki – dołem – w bok – w górę, krążenie RR w przód i w tył, krążenie na zmianę LR i PR.

- wykonają przeskoki nad ringo w przód i w tył, przeskoki w bok. Ringo w PR wymach PN w przód w górę, przełożenie pod nogą do LR, wymach LN, przełożenie do PR.

- wykonują w rozkroku – skrętoskłony w prawą i lewą stronę z dotknięciem ringo do podłogi. Pajac zgina się w pasie – ringo oburącz, szybki skłon do podłoża, szybki powrót do postawy.

- ringo na głowie – kto usiądzie na podłodze tak, by ringo nie spadło, siad prosty – RR z tyłu oparte o podłoże, palce obciągnięte, uniesienie NN tak aby ringo nie spadło z nóg.

- wykonują leżenie tyłem – w LR ringo wyprost RR do pionu, wymach PN do pionu, dotknięcie do ringo. RR w przód, odchylanie tułowia w tył z przekładaniem ringo.

- poleca ćwiczenia i koryguje poprawność ich wykonania

- czuwa nad bezpieczeństwem podczas wykonywania zadań

zadaniowa ścisła

CZĘŚĆ GŁÓWNA  B

doskonalą zabawę orientacyjno
-porządkową "Zdobądź ringo"

- ustawiają się dookoła na zewnątrz  koła.

- powtarzają w czasie marszu różne ćwiczenia gimnastyczne.

- chwytają ringo na sygnał nauczyciela.

- odpadają z zabawy jeżeli nie pochwycą ringo.

- układa kółka ringo na obwodzie koła w odstępach 1m w ilości o jedno mniej od liczby ćwiczących.

- określa zwycięzców zabawy.

zabawowa

 

doskonalą zabawę z mocowaniem "Wąż"

- ustawiają się w rzędzie trzymając partnera przed sobą mocno za biodra.

- pierwszy jest "głową", ostatni "ogonem".

- "głowa" goni  "ogon".

- dzieli klasę na grupy w których odbywa się zabawa.
- dba o bezpieczeństwo.
- określa czas trwania zabawy.

zabawowa

 

doskonalą zabawę na czworakach „Zrzuć kręgiel”

- ustawieni po przeciwnych stronach boiska oznaczeni numerami.

- wybiegają ze swoich zastępów starając się jak najszybciej strącić kręgiel.

- powracają na swoje miejsce.

- dzieli grupę na zastępy według kolorów szarf.

- ustawia grupy po przeciwległych stronach boiska w szeregu.

- ustawia na środku boiska piłkę lekarską na której stoi kręgiel.

- daje sygnał do startu.

- określa zwycięzców.

- podsumowuje zabawę

zabawowa

 

uczą się zabawy rzutnej „Pełna skrzynia”

- ustawiają się wokół skrzyni i bronią – zespół broniący.

- ustawiają się wokół skrzyni szerszym kręgiem i starają się wrzucić jak największą ilość pachołków do skrzyni.

- zamieniają się rolami na znak nauczyciela.

- dzieli na zastępy broniących i atakujących.

- wytycza promień koła atakujących.

- ustawia w polu zabawy dwie części skrzyni.

- drużynie atakującej wręcza pachołki.

- określa czas zabawy.

- sędziuje i określa zwycięzców

zabawowa

 

doskonalą zabawę skoczną „Wyścigi skakanek"

- ustawiają się po przeciwnych stronach sali.

- zamieniają się miejscami skacząc przez skakanki

- dzieli grupę na dwa zespoły.

- daje sygnał do zabawy.

- wskazuje zwycięski zespół.

- przydziela punkty.

zabawowa

 

doskonalą zabawę ze śpiewem "Dyrygent"

- siedzą w siadzie klęcznym  na obwodzie koła.

- śpiewają obserwując ruchy dyrygenta.

- starają się przerwać śpiew dokładnie na znak dyrygenta.

- otrzymują punkty karne spóźniając się z reakcją na sygnał.

- pełni funkcję dyrygenta i proponuje zaśpiewanie znanej piosenki.

- daje sygnał do rozpoczęcia zabawy przerywając ją w różnych momentach.

- rozstrzyga wynik zabawy.

zabawowa

 

doskonalą indywidualne formy ruchu

- korzystają z dowolnych przyrządów i przyborów.

- ćwiczą według własnej inwencji.

- zwraca uwagę na poprawność wykonywanych ćwiczeń.

- nadzoruje bezpieczne wykonywanie ćwiczeń.

problemowa


CZĘŚĆ KOŃCOWA

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin