Nauka nowej gry ruchowej czerwono –czarni.doc

(48 KB) Pobierz

              KONSPEKT NR 3                                                                                           23.11.2001

 

KONSPEKT LEKCJI GIER I ZABAW RUCHOWYCH

 

              TEMAT: Nauka nowej gry ruchowej czerwono –czarni.

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

    MOTORYCZNOŚCI-

    Rozwijanie koordynacji ruchowej przez odpowiedni dobór ćwiczeń i gier drużynowych, kształtowanie szybkości i celowości trafień

                  UMIEJĘTNOŚCI

   -  Nauka zasad nowej gry drużynowej czerwono-czarni. Podania i chwyty jednorącz i oburącz znad głowy.

                  WIADOMOŚCI

                   Gry drużynowe –gry sportowe- różnice

   - DZIAŁANIA WYCHOWAWCZE

  -  współdziałanie w drużynie, w grupie, samokontrola poprawności chwytu, rzutu

                  ZDROWIA

  -  ćwiczenia ogólnorozwojowe kształtujące prawidłową postawę

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  -  sala gimnastyczna

                  KLASA  -  II gimnazjum

    PŁEĆ  -  dziewczęta

                  PRZYBORY  -  szarfy, piłki do siatki, piłka lekarska

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -28                           

                  CZAS  -  45 minut

                                                                           

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

CZAS TRWANIA DOZOWANIE

METODY REALIZACJI ZADAŃ

UWAGI ORGANIZACYJNO – METODYCZNE

I. Ćwiczenia organizacyjno -porządkowe

1. Zbiórka

2. Sprawdzenie obecności

3. Sprawdzenie gotowości uczniów do zadań.

4. Podanie tematu głównych zadań lekcji.

5. Przedstawienie wartości, znaczenie gier i zabaw dla rozwoju psychomotorycznego dzieci.

2- minuty

 

 

 

 

 

pogadanka

Ustawienie uczniów w dwuszeregu

 

 

 

II. Zabawa lub gra ożywiająca

„Berek”  berek stara się schwytać uciekających, którzy rozbiegli się po całym polu. Dotknięty staję się berkiem i otrzymuje szarfę.

„Koguciki” pary zakładają ręce do tyłu, stają na jednej nodze bokiem do siebie i zaczynają walkę, przepychając się wzajemnie barkami do stracenia równowagi przez przeciwnika i stanął na drugiej nodze

2 minut

 

 

 

 

 

3 minuty

Zabawowa klasyczna

 

 

 

 

Zabawowa-        klasyczna   

Boisko o wymiarach 15x30 kroków, jedna szarfa, luna gromadka, wśród niej berek

 

Liczba uczestników parzysta, ustawienie parami, naprzeciw siebie, dobierając się według siły i wysokości, w czasie walki dozwolone są uniki , zwody, odskakiwania

III. Ćwiczenia kształtujące

 

 

 

 

 

1.      ćw. ramion

rozsypka na szerokość ramion. postawa w małym rozkroku, ramiona w przód, wymach w tył z łukiem do klaśnięcia nad głową.

2.      ćw. nóg

marsz w miejscu, na sygnał przyklęk na nodze zakrocznej, siat rozkroczny.

3.      ćw. tułowia w płaszczyźnie strzałkowej.

siat rozkroczny, skłon tułowia w przód, dotknięcie podłoża całymi dłońmi, skłon szybki, energiczny, wytrzymanie i dowolny wyprost tułowia.

4.      ćw. tułowia st.

klęk podparty –wznos ramion w górę, w przód i przejście do skłonu japońskiego.

5. ćw. mięśni brzucha .

leżenie przodem –chwyt za stopy, krótkie wytrzymanie i przewrót bokiem do leżenia tyłem.

6. ćw. mięśni grzbietu.

przysiad podparty „koci grzbiet”, wznos bioder i opust bioder

7. Ćw. skoczności.

Postawa zwarta, podskoki zwarte obunóż, półobroty w lewą i prawą stronę.

10 minuty

10 razy

 

 

 

 

 

4 razy

 

 

 

6 razy

 

 

 

 

 

 

2 razy

 

 

 

 

 

 

 

 

4 razy

 

Naśladowcza-ścisła

 

IV. Zabawa lub gra doskonaląca elementy danej gry drużynowej

„Powietrzny most”

dwie drużyny ustawiają się na obu liniach końcowych boiska piłki ręcznej. Kapitanowie posiadają po jednej piłce ręcznej. Na sygnał prowadzącego kapitanowie rzucają piłkę w stronę przeciwnego szeregu, rzuty ich są wysokie i możliwie celne. Po wyrzucie, każdy stojący za linia, stara się chwycić piłkę swego przeciwnika.

Piłka do przeciwnika- każdy z grających ma piłkę. Pośrodku jest ustawiona piłka lekarska, wszyscy rzucają do niej piłki starając się ją trafieniami przesunąć na stronę przeciwnika

 

5minuty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 minuty

Zabawowa –          klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawowa –          klasyczna

 

 

Uczestników gry dzielimy na dwie grupy. Uczestnik gry który chwyci piłkę oburącz, zdobywa dla zespołu 1 punkt

 

 

 

 

 

 

 

Dwa szeregi w odległości 10-15m

Jeśli piłka przesunie się poza linię przeciwnika, zespół uzyskuje punkt.

V. Gra drużynowa

Czerwono –czarni zawody odbywają się między dwiema 9- osobowymi drużynami. Grający dla odróżnienia powinni być oznaczeni kolorowymi szarfami. W każdym polu staje dwóch graczy o równych siłach, z różnych drużyn. Grę rozpoczyna prowadzący na środku boiska rzutem między dwoje grających. Po przechwyceniu piłki, podaje do swych partnerów i do własnego bramkarza. Piłka musi przejść co najmniej trzy pola, dopiero można ją podać swemu bramkarzowi. Jeśli bramkarz złapał piłkę drużyna zdobywa punkt jeśli nie traci piłkę.

minut

2x10

 

 

 

 

Zabawowa –          klasyczna

 

 

 

 

Na boisku o wielkości koszykówki, rysujemy kwadraty o bokach ok.5 m. Na węższych bokach boiska wyznaczamy bramki o szerokości 3 m oraz pole bramkowe o wymiarach 5x2m. Na polu bramkowym przebywa tylko bramkarz.

VI. Ćwiczenia korektywne

Marsz połączony z rytmicznym wdechem i wydechem- wznos ramion w bok i opust w dół.

„koci grzbiet” klęk podparty –uwypuklenie tułowia

3-4 minuty

 

 

Metoda bezpośredniej celowości ruchu

 

Zadaniowo-ścisła

 

Uczniowie poruszają się po kole

VII. Zabawa uspokajająca

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin