Doskonalimy sprawność koordynacyjno – kondycyjną w grach i zabawach ruchowych.doc

(47 KB) Pobierz
Paweł Chochołek

Paweł Chochołek

 

PLAN METODYCZNY LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

 

Zadanie główne: Doskonalimy sprawność koordynacyjno – kondycyjną

                              w grach i zabawach ruchowych.

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

 

Sprawności motorycznej

Uczeń:

- zwiększy orientację przestrzenną

- poprawi reakcję na bodziec słuchowy i wzrokowy

- wzmocni siłę mięśni RR i NN

 

Umiejętności

Uczeń:

- potrafi poruszać się z przyborem

- potrafi dobrać elementy zabawy rozwijające zwinność i szybkość

 

Wiadomości

Uczeń:

- zna zasady organizowania gier i zabaw

- zna zasady współpracy w grupie

 

Usamodzielniania

Uczeń:

- przygotowuje miejsce ćwiczeń

- akceptuje potrzebę samooceny i samokontroli

- dokona samooceny swoich umiejętności

- dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących 

- przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas zajęć

- stosuje właściwy strój sportowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

 

Wstępna

 

- zapozna się z zadaniami lekcji

 

- nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

 

- słucha informacji nauczyciela

 

- przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

 

- sprawdza gotowość ucznia do zajęć

- podaje zadania lekcji

- omawia wpływ ćwiczeń na organizm

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć

 

- pogadanka

 

Część główna A

- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

 

- ustawia się w szeregu

- bierze udział w zabawie „Dzień i noc”

 

- bierze udział w zabawie „Tworzenie kół i szeregów”

 

 

 

 

- wykona ćwiczenia kształtujące RR, NN, T

- poleca ustawić się w dwóch szeregach na środku boiska

- wyjaśnia zabawy

- wyróżnia zwycięzców

- obserwuje pracę uczniów

- czuwa nad bezpieczeństwem uczniów

- dozuje ćwiczenia

- obserwuje pracę uczniów

- czuwa nad bezpieczeństwem uczniów

- zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

- naśladowcza ścisła

 

Część główna B

- wzmocni siłę mięśni RR

- poprawi czas reakcji na bodziec wzrokowy

 

- rozwija zwinność i szybkość

 

 

 

 

 

- doskonali technikę poruszania się z przyborem

 

- wzmocni siłę NN

 

 

- wzmocni siłę RR

- rozwija zwinność i szybkość

 

- bierze udział w zabawie „Czaty na czworakach”

 

 

- bierze udział w zabawie „Lawina”

 

 

 

 

- bierze udział w grze „Przenoszenie piłek”

 

- bierze udział w grze „Wyścigi skokami”

 

- bierze udział w grze „Podaj i biegnij”

 

- poleca ustawić się w szeregu

- wyjaśnia zabawy

- wyróżnia zwycięzców

- obserwuje pracę uczniów

- czuwa nad bezpieczeństwem uczniów podczas zabaw

 

- poleca utworzyć trzy zespoły (rzędy)

- wyjaśnia zasady gier

- wyróżnia zwycięzców

- obserwuje pracę uczniów

- czuwa nad bezpieczeństwem uczniów

- zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

- zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

Końcowa

- uspokoi organizm

 

 

- wykona ćwiczenie korekcyjne

 

 

 

- wdroży się do samooceny

- bierze udział w zabawie „Litery i cyfry”

 

- bierze udział w zabawie „Bocian na łące”

 

 

- oceni stopień własnego zaangażowania na lekcji

- wyjaśnia zabawy

- wyróżnia zwycięzców

- obserwuje pracę uczniów

- koryguje postawę uczniów

 

- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

- problemowa

 

 

- bezpośredniej celowości ruchu

 

 

- pogadanka

- dyskusja

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin