Paweł Chochołek
PLAN METODYCZNY LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
Zadanie główne: Doskonalimy sprawność koordynacyjno – kondycyjną
w grach i zabawach ruchowych.
Zadania szczegółowe w zakresie:
Sprawności motorycznej
Uczeń:
- zwiększy orientację przestrzenną
- poprawi reakcję na bodziec słuchowy i wzrokowy
- wzmocni siłę mięśni RR i NN
Umiejętności
- potrafi poruszać się z przyborem
- potrafi dobrać elementy zabawy rozwijające zwinność i szybkość
Wiadomości
- zna zasady organizowania gier i zabaw
- zna zasady współpracy w grupie
Usamodzielniania
- przygotowuje miejsce ćwiczeń
- akceptuje potrzebę samooceny i samokontroli
- dokona samooceny swoich umiejętności
- dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących
- przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas zajęć
- stosuje właściwy strój sportowy
Część lekcji
Czynności uczniów
Czynności nauczyciela
Metody
docelowe
zadania
Wstępna
- zapozna się z zadaniami lekcji
- nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
- przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do zajęć
- podaje zadania lekcji
- omawia wpływ ćwiczeń na organizm
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć
- pogadanka
Część główna A
- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
- ustawia się w szeregu
- bierze udział w zabawie „Dzień i noc”
- bierze udział w zabawie „Tworzenie kół i szeregów”
- wykona ćwiczenia kształtujące RR, NN, T
- poleca ustawić się w dwóch szeregach na środku boiska
- wyjaśnia zabawy
- wyróżnia zwycięzców
- obserwuje pracę uczniów
- czuwa nad bezpieczeństwem uczniów
- dozuje ćwiczenia
- zabawowa klasyczna
- naśladowcza ścisła
Część główna B
- wzmocni siłę mięśni RR
- poprawi czas reakcji na bodziec wzrokowy
- rozwija zwinność i szybkość
- doskonali technikę poruszania się z przyborem
- wzmocni siłę NN
- wzmocni siłę RR
- bierze udział w zabawie „Czaty na czworakach”
- bierze udział w zabawie „Lawina”
- bierze udział w grze „Przenoszenie piłek”
- bierze udział w grze „Wyścigi skokami”
- bierze udział w grze „Podaj i biegnij”
- poleca ustawić się w szeregu
- czuwa nad bezpieczeństwem uczniów podczas zabaw
- poleca utworzyć trzy zespoły (rzędy)
- wyjaśnia zasady gier
Końcowa
- uspokoi organizm
- wykona ćwiczenie korekcyjne
- wdroży się do samooceny
- bierze udział w zabawie „Litery i cyfry”
- bierze udział w zabawie „Bocian na łące”
- oceni stopień własnego zaangażowania na lekcji
- koryguje postawę uczniów
- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji
- problemowa
- bezpośredniej celowości ruchu
- dyskusja
kasperpl