Kształtowanie sprawności ogólnej z piłką lekarską.doc

(38 KB) Pobierz

                                                                                                                                               06.09.2004 r.

ASYSTA NR 2

 

 

KONSPEKT LEKCJI Z GIMNASTYKI PODSTAWOWEJ

 

              TEMAT: Kształtowanie sprawności ogólnej z piłką lekarską.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie siły mięśni;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          odpowiedni dobór ćwiczeń kształtujących siłę wybranych partii mięśniowych;

                  WIADOMOŚCI

-          atrakcyjne zajęcia ruchowe z piłka lekarską;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          dbałość o własną sylwetkę.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  VI a,b dziewczęta

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  12

                  CZAS  -  45 minut

                  POMOCE  -  piłki lekarskie, stojaki

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, naśladowcza-ścisła, zadaniowa-ścisła, bezpośredniej celowości ruchu

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

               ASYSTUJĄCY: Antoni Orszykowski

 

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

1. Organizacja lekcji

1.Zbiórka, raport, powitanie.

2.Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3.Podanie i omówienie celów lekcji.

3 min.

Ustawienie uczniów w

szeregu.

2. Ćwiczenia kształtujące

1. Trucht parami przodem, następnie tyłem do kierunku ruchu.

2. Cwał bokiem twarzą do siebie, następnie tyłem.

3. Skiping A i C.

4. Przodem do siebie, trzymając się za ręce –naprzemianstronne wyrzuty ramion w przód.

5. J.w. krążenia ramion.

6. Przodem do siebie, trzymając się za ręce –przysiady.

7. J.w. podają sobie prawe(lewe) nogi i ręce –podskoki w dowolnym kierunku.

8. Tyłem do siebie, ramiona splecione pod łokcie –przysiady.

9. J.w. ramiona w bok –boczne skłony tułowia.

10. Przodem do siebie, ramiona oparte o barki współćwiczącego –skłony tułowia w przód z pogłębianiem.

11. J.w. opad tułowia w przód ramiona w bok –skręty tułowia.

12. Siad rozkroczny przodem do siebie trzymając się za ręce i opierając stopy –jeden skłon tułowia w przód, drugi jednocześnie w tył.

13. Siad prosty tyłem do siebie, ramiona w górze –jeden skłon tułowia w przód, drugi wznosząc biodra do góry pogłębia go.

14. Jeden w leżeniu tyłem, nogi ugięte, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej wykonuje skłony tułowia, drugi przytrzymuje jego stopy.

15. Jeden siad rozkroczny ramiona w bok –drugi wykonuje przeskoki nad jego ramionami i nogami.

10 min.

Uczniowie dobrani w pary poruszają się po obwodzie koła.

 

 

Parami w rozsypce na całej sali.

3.Kształtowanie sprawności ogólnej

Ćw. w dwójkach z piłkami lekarskimi.

1. W biegu w odległości 5 m rzuty piłki lekarskiej.

2. Wyrzut piłki lekarskiej znad głowy do partnera w biegu.

3. Bieg jeden za drugim, rzut piłki lekarskiej do tyłu ponad głową do partnera.

4. Rzuty piłki podczas biegu, jeden za drugim, ze skrętem tułowia w bok.

5. Wypychanie piłki sprzed klatki piersiowej podczas biegu przodem I tyłem.

Wyścigi rzędów z piłkami lekarskimi.

1. Bieg z ominięciem stojaka trzymając piłkę oburącz przed sobą.

2. J.w. ale piłka trzymana z tyłu.

3. Bieg na czworakach i toczenie piłki głowa do stojaka, powrót dowolny.

4. J.w. ale czworaki odwrotne.

25 min.

Piłki lekarskie 2 kg.

4. Ćw. korektywne

1. Marsz ze wznosem ramion przodem i głębokim wdechem, opust bokiem z wydechem.

2. Siad skrzyżny, dłonie na barkach –krążenie barków w tył.

3. Leżenie w tyłem, ramiona w bok –przejście do leżenia przewrotnego.

4. J.w. ramiona pod głową, łokcie szeroko –unoszenie miednicy i prostych nóg do góry.

5. Leżenie przodem –„lornetkowanie”.

5 min

Nauczyciel omawia znaczenie poszczególnych ćwiczeń, koryguje błędy podczas wykonania

5. Zakończenie lekcji.

1. Ocena zwycięzców.

2. Pożegnanie.

2 min.

Uczniowie w rozsypce w siadzie skrzyżnym.

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin