Poznanie regulaminu na basenie. zabawy oswajające z wodą.doc

(42 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

 

 

 

ZADANIE GŁÓWNE (temat lekcji): poznanie regulaminu na basenie.zabawy oswajające z wodą.

 

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:

 

 

1. W zakresie sprawności motorycznej uczeń:

- rozwija orientacje w wodzie

- rozwija koordynacje ruchową

2. W zakresie umiejętności uczeń potrafi:

-wydmuchiwać powietrze pod wodą

3. W zakresie wiadomości uczeń:

- zainteresowanie dziecka wpływem ruchu ciała w wodzie

4. W zakresie usamodzielniania ucznia:

- przeżywanie radości i satysfakcji

FORMY REALIZACJI ZADAŃ:

- ścisła, zabawowa

FORMY ORGANIZACYJNE PRACY Z UCZNIAMI:

- frontalna i indywidualna.

METODY NAUCZANIA:

- metoda wychowawcza

METODY ZDOBYWANIA I PRZEKAZYWANIA WIEDZY:

- dyskusja

- pogadanka

MIEJSCE ZAJĘĆ: basen

KLASA IV

LICZBA UCZNIÓW; 15 chł.

PRZYRZĄDY I PRZYBORY:piłeczki gumowe, deski do pływania

 

 

 

 

 

 

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Metody i formy

Docelowe

Zadania

                                                                                       CZĘŚĆ WSTĘPNA

 

Czynności organizacyjno-porządkowe.

Znają zadania lekcji Znają ćwiczenia i ich przebieg.

 

 

 

 

Powitanie

Wykonują zbiórkę

Sprawdzenie obecności

 

 

Powitanie klasy.

Sprawdzenie gotowości uczniów do lekcji.

Sprawdzenie obecności

Omawia główne zadania lekcji

 

Pogadanka

 

 

 

 

                                                     CZĘŚĆ

GŁÓWNA A

 

 

Pobudza i przygotowuje organizm do wysiłku.

 

 

 

Rozgrzewka na płycie basenu

Krążenia głowy, rąk, tułowia

Skłon w przód z pogłębieniem

Skłony w bok

10 przysiadów

5 pompek

przyciąganie kolana do piersi

j.w do pośladka

 

 

zapoznanie się z regulaminem basenu, który przedstawia ratownik

 

 

 

Poleca wykonać zaplanowane przez siebie ćwiczenia.

Zwraca uwagę na bezpieczeństwo uczniów podczas wykonywania ćwiczeń.

Nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń.

Nakazuje utrzymać właściwe odległości między ćwiczącymi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forma ścisła.

 

 

Metoda naśladowcza

                                                                                         CZĘŚĆ GŁÓWNA B

 

 

 

Oswoi się z wodą.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia oswajające z wodą:

Zabawa z piłką , uczniowie w wodzie tworzą koło i podają piłką między sobą.

Wrzucanie piłki do koła dmuchanego

Tworzenie ‘korków”

Nauka oddychania pod wodą

Pływanie z deseczką na wyścig

Luźne odbijanie piłki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pokazuje jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

 

 

 

Podaje hasło do rozpoczęcia ćwiczeń

Kontroluje wykonywanie ćwiczeń

 

 

 

 

Forma

zabawowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       CZĘŚĆ

KOŃCOWA

 

 

Ustawi się na zbiórce.

 

 

 

 

 

 

 

- zbiórka

- omówienie lekcji

- posprzątanie sprzętu

- pożegnanie

-spotkanie w autobusie

 

Nakazuje uczniom maszerować pod prysznice i do szatni.

Omawia lekcje

Zegna się z uczniami

 

Forma ścisła

 

Pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin