KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ZADANIE GŁÓWNE (temat lekcji): poznanie regulaminu na basenie.zabawy oswajające z wodą.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:
1. W zakresie sprawności motorycznej uczeń:
- rozwija orientacje w wodzie
- rozwija koordynacje ruchową
2. W zakresie umiejętności uczeń potrafi:
-wydmuchiwać powietrze pod wodą
3. W zakresie wiadomości uczeń:
- zainteresowanie dziecka wpływem ruchu ciała w wodzie
4. W zakresie usamodzielniania ucznia:
- przeżywanie radości i satysfakcji
FORMY REALIZACJI ZADAŃ:
- ścisła, zabawowa
FORMY ORGANIZACYJNE PRACY Z UCZNIAMI:
- frontalna i indywidualna.
- metoda wychowawcza
METODY ZDOBYWANIA I PRZEKAZYWANIA WIEDZY:
- dyskusja
- pogadanka
MIEJSCE ZAJĘĆ: basen
KLASA IV
LICZBA UCZNIÓW; 15 chł.
PRZYRZĄDY I PRZYBORY:piłeczki gumowe, deski do pływania
Metody i formy
Czynności organizacyjno-porządkowe.
Znają zadania lekcji Znają ćwiczenia i ich przebieg.
Powitanie
Wykonują zbiórkę
Sprawdzenie obecności
Powitanie klasy.
Sprawdzenie gotowości uczniów do lekcji.
Omawia główne zadania lekcji
Pogadanka
CZĘŚĆ
GŁÓWNA A
Pobudza i przygotowuje organizm do wysiłku.
Rozgrzewka na płycie basenu
Krążenia głowy, rąk, tułowia
Skłon w przód z pogłębieniem
Skłony w bok
10 przysiadów
5 pompek
przyciąganie kolana do piersi
j.w do pośladka
zapoznanie się z regulaminem basenu, który przedstawia ratownik
Poleca wykonać zaplanowane przez siebie ćwiczenia.
Zwraca uwagę na bezpieczeństwo uczniów podczas wykonywania ćwiczeń.
Nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń.
Nakazuje utrzymać właściwe odległości między ćwiczącymi.
Forma ścisła.
Metoda naśladowcza
Oswoi się z wodą.
Ćwiczenia oswajające z wodą:
Zabawa z piłką , uczniowie w wodzie tworzą koło i podają piłką między sobą.
Wrzucanie piłki do koła dmuchanego
Tworzenie ‘korków”
Nauka oddychania pod wodą
Pływanie z deseczką na wyścig
Luźne odbijanie piłki
Pokazuje jak prawidłowo wykonać ćwiczenie
Podaje hasło do rozpoczęcia ćwiczeń
Kontroluje wykonywanie ćwiczeń
Forma
zabawowa
KOŃCOWA
Ustawi się na zbiórce.
- zbiórka
- omówienie lekcji
- posprzątanie sprzętu
- pożegnanie
-spotkanie w autobusie
Nakazuje uczniom maszerować pod prysznice i do szatni.
Omawia lekcje
Zegna się z uczniami
Forma ścisła
kasperpl