Gry i zabawy w piłce siatkowej 1 b gr 1 17.doc

(45 KB) Pobierz
Gry i zabawy w piłce siatkowej

 

 

 

Data 17/09/2003

KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W KLASIE I B( gr 1)


Zadanie główne: Doskonalimy zdolności koordynacyjno-kondycyjne w grach i zabawach z przewagą elementów piłki siatkowej.

 

Prowadzący: Jacek Wilk

Zadania szczegółowe w zakresie:

Sprawności motorycznej
Uczeń:

·         zwiększy siłę mm. obręczy barkowej i ramion

·         poprawi szybkość i zwinność

·         rozwinie koordynację ruchową

·         rozwinie zdolność kondycyjną

Umiejętności
Uczeń:

·         potrafi przyjąć prawidłową postawę siatkarską

·         potrafi ułożyć dłonie do odbicia piłki sposobem górnym i dolnym

·         umie wykonać poprawnie ćwiczenia oswajające z piłką

·         umie wykonać ćwiczenia kształtujące szybkość i zwinność

·         umie zastosować ćwiczenia rozgrzewające organizm

Wiadomości
Uczeń:

·         zna sposoby poruszania się po boisku i sposoby odbić w piłce siatkowej

·         dostrzega różnicę między wysoką a niską postawą siatkarską

·         zna zasady bezpiecznego zachowania na sali gimnastycznej dotyczące rywalizacji

·         indywidualnej i między zespołami podczas gier, zabaw

·         wie jak wyłonić zwycięzcę w grach i zabawach z przewagą elementów piłki siatkowej

·         zna walory zdrowotne i rekreacyjne gier i zabaw koordynacyjno-kondycyjnych
z elementami piłki siatkowej

Usamodzielniania
Uczeń:

·         współuczestniczy w organizacji lekcji-pomaga przy sprawnym przeprowadzeniu gier i zabaw

·         dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących-przestrzega ustalonych zasad

·         uczestniczy w organizowaniu ćwiczeń kształtujących i w rozwijaniu sprawności

 

 

 

 

Część
lekcji

Czynności uczniów
docelowe

Czynności uczniów
zadania

Czynności
nauczyciela

Metody

Wstępna

- zapozna się z zadaniami lekcji

- nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

- słucha informacji nauczyciela


- przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

- sprawdza gotowość ucznia do zajęć
- podaje zadania lekcji
- omawia wpływ ćwiczeń na organizm
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć

POGADANKA




 

Część
główna A

- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku









-doskonali przyjmowanie prawidłowej postawy siatkarskiej

-wykona ćwiczenia kształtujące ramion, nóg i tułowia w truchcie
-wykona serię ćwiczeń zwinnościowo-szybkościowych indywidualnie i ze współćwiczącym
-wykona 2-3 ćwiczenia gibkościowo-koordynacyjne ze współćwiczącym według własnego doboru



-porusza się po boisku krokiem odstawno-dostawnym w różnych kierunkach
-przyjmuje poprawnie postawę siatkarską na sygnał słuchowy

-proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia
-czuwa nad odpowiednim tempem i rytmem wykonywanych ćwiczeń
-czuwa nad bezpiecznym zachowaniem
-podzieli ćwiczących w pary
-poleci samodzielne wykonywanie ćwiczeń przez ucznia
-czuwa nad zachowaniem bezpieczeństwa
-daje sygnał słuchowy gwizdkiem

ZADANIOWA ŚCISŁA



NAŚLADOWCZA ŚCISŁA




ZADANIOWA ŚCISŁA
 

Część
główna B

kształtuje zdolność koordynacyjno-kondycyjną w grach i zabawach z przewagą elementów piłki siatkowej
























 

-porusza się dowolnym krokiem i przyjmuje różne sposoby odbicia w piłce siatkowej ,drugi ćwiczący go naśladuje na zasadzie odbicia w lustrze; w razie pomyłki, błędu następuje zmiana ról

-ćwiczący uciekają i gonią współćwiczących na sygnał n-la krokiem siatkarskim

-wykona bieg do materaca, przewrót w przód, dobiegnięcie do słupka, odbicie 3 razy o ścianę sposobem oburącz górnym, bieg do swojego rzędu
-wykona bieg z kozłowaniem piłki do słupka, rzut piłki "koszyczkiem" do kosza, po trafieniu bieg z piłką do swojego zespołu, wykona czworakowanie do określonego punktu
-otrzymuje podanie od swojego kolegi, z którego sposobem dolnym odbija piłkę z powrotem, obiega słupek i powraca biegiem do swojej drużyny
-wykona bieg, obiega materac, kładzie się na nim, wstaje i biegnie do słupka, gdzie twarzą do swojego zespołu wykonuje 2-3razy odbicie sp. dolnym nad sobą
-wykona bieg do materaca, przerzuca go przez całe ciało, bieg do słupka, odbija piłkę do swojego rzędu; drugi ćwiczący zaczyna zadanie od odbijania piłki do słupka, tam zostawia ją, biegnie w kierunku swojej drużyny przerzucając po drodze przez siebie materac

-poleca wykonanie zabawy "Czy potrafisz", określa jej zasady, dzieli ćwiczących w pary, czuwa nad bezpieczeństwem, dokona oceny
-poleca wykonanie zabawy "Dzień i noc"

-dzieli klasę na 3 zespoły
-poleca wykonanie zabawy "Sztafety wielozadaniowe", określa jej zasady, czuwa nad bezpieczeństwem, dokona oceny














 

ZABAWOWO-NAŚLADOWCZA




ZABAWOWA KLASYCZNA





















 

Końcowa

-uspokoi organizm, akceptuje potrzebę samooceny i samokontroli




 

-wykona ćwiczenia oddechowe, korekcyjno-kompensacyjne

-uczestniczy w zabawie "Minutka"
-zbierze sprzęt
-dokona analizy własnej aktywności i świadomego udziału w lekcji
-przeanalizuje braki we własnych umiejętnościach

-zaproponuje ćwiczenia oddechowe i korekcyjno-kompensacyjne
-poleci wykonanie zabawy "Minutka", określa jej zasady
-ustosunkuje się do pracy uczniów, wyróżni najlepszych, podkreśli pracę i zaangażowanie ucznia słabego

ZADANIOWA ŚCISŁA

ZABAWOWA KLASYCZNA
POGADANKA

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin