Data 17/09/2003
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KLASIE I B( gr 1)
Zadanie główne: Doskonalimy zdolności koordynacyjno-kondycyjne w grach i zabawach z przewagą elementów piłki siatkowej.
Prowadzący: Jacek WilkZadania szczegółowe w zakresie: Sprawności motorycznej Uczeń:
· zwiększy siłę mm. obręczy barkowej i ramion
· poprawi szybkość i zwinność
· rozwinie koordynację ruchową
· rozwinie zdolność kondycyjną
Umiejętności Uczeń:
· potrafi przyjąć prawidłową postawę siatkarską
· potrafi ułożyć dłonie do odbicia piłki sposobem górnym i dolnym
· umie wykonać poprawnie ćwiczenia oswajające z piłką
· umie wykonać ćwiczenia kształtujące szybkość i zwinność
· umie zastosować ćwiczenia rozgrzewające organizm
Wiadomości Uczeń:
· zna sposoby poruszania się po boisku i sposoby odbić w piłce siatkowej
· dostrzega różnicę między wysoką a niską postawą siatkarską
· zna zasady bezpiecznego zachowania na sali gimnastycznej dotyczące rywalizacji
· indywidualnej i między zespołami podczas gier, zabaw
· wie jak wyłonić zwycięzcę w grach i zabawach z przewagą elementów piłki siatkowej
· zna walory zdrowotne i rekreacyjne gier i zabaw koordynacyjno-kondycyjnych z elementami piłki siatkowej
Usamodzielniania Uczeń:
· współuczestniczy w organizacji lekcji-pomaga przy sprawnym przeprowadzeniu gier i zabaw
· dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących-przestrzega ustalonych zasad
· uczestniczy w organizowaniu ćwiczeń kształtujących i w rozwijaniu sprawności
Część lekcji
Czynności uczniów docelowe
Czynności uczniów zadania
Czynności nauczyciela
Metody
Wstępna
- zapozna się z zadaniami lekcji- nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela - przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do zajęć - podaje zadania lekcji- omawia wpływ ćwiczeń na organizm- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć
POGADANKA
Część główna A
- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku-doskonali przyjmowanie prawidłowej postawy siatkarskiej
-wykona ćwiczenia kształtujące ramion, nóg i tułowia w truchcie-wykona serię ćwiczeń zwinnościowo-szybkościowych indywidualnie i ze współćwiczącym-wykona 2-3 ćwiczenia gibkościowo-koordynacyjne ze współćwiczącym według własnego doboru -porusza się po boisku krokiem odstawno-dostawnym w różnych kierunkach-przyjmuje poprawnie postawę siatkarską na sygnał słuchowy
-proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia-czuwa nad odpowiednim tempem i rytmem wykonywanych ćwiczeń -czuwa nad bezpiecznym zachowaniem-podzieli ćwiczących w pary-poleci samodzielne wykonywanie ćwiczeń przez ucznia-czuwa nad zachowaniem bezpieczeństwa-daje sygnał słuchowy gwizdkiem
ZADANIOWA ŚCISŁANAŚLADOWCZA ŚCISŁAZADANIOWA ŚCISŁA
Część główna B
kształtuje zdolność koordynacyjno-kondycyjną w grach i zabawach z przewagą elementów piłki siatkowej
-porusza się dowolnym krokiem i przyjmuje różne sposoby odbicia w piłce siatkowej ,drugi ćwiczący go naśladuje na zasadzie odbicia w lustrze; w razie pomyłki, błędu następuje zmiana ról-ćwiczący uciekają i gonią współćwiczących na sygnał n-la krokiem siatkarskim -wykona bieg do materaca, przewrót w przód, dobiegnięcie do słupka, odbicie 3 razy o ścianę sposobem oburącz górnym, bieg do swojego rzędu-wykona bieg z kozłowaniem piłki do słupka, rzut piłki "koszyczkiem" do kosza, po trafieniu bieg z piłką do swojego zespołu, wykona czworakowanie do określonego punktu-otrzymuje podanie od swojego kolegi, z którego sposobem dolnym odbija piłkę z powrotem, obiega słupek i powraca biegiem do swojej drużyny-wykona bieg, obiega materac, kładzie się na nim, wstaje i biegnie do słupka, gdzie twarzą do swojego zespołu wykonuje 2-3razy odbicie sp. dolnym nad sobą-wykona bieg do materaca, przerzuca go przez całe ciało, bieg do słupka, odbija piłkę do swojego rzędu; drugi ćwiczący zaczyna zadanie od odbijania piłki do słupka, tam zostawia ją, biegnie w kierunku swojej drużyny przerzucając po drodze przez siebie materac
-poleca wykonanie zabawy "Czy potrafisz", określa jej zasady, dzieli ćwiczących w pary, czuwa nad bezpieczeństwem, dokona oceny-poleca wykonanie zabawy "Dzień i noc"-dzieli klasę na 3 zespoły -poleca wykonanie zabawy "Sztafety wielozadaniowe", określa jej zasady, czuwa nad bezpieczeństwem, dokona oceny
ZABAWOWO-NAŚLADOWCZA ZABAWOWA KLASYCZNA
Końcowa
-uspokoi organizm, akceptuje potrzebę samooceny i samokontroli
-wykona ćwiczenia oddechowe, korekcyjno-kompensacyjne-uczestniczy w zabawie "Minutka"-zbierze sprzęt-dokona analizy własnej aktywności i świadomego udziału w lekcji-przeanalizuje braki we własnych umiejętnościach
-zaproponuje ćwiczenia oddechowe i korekcyjno-kompensacyjne -poleci wykonanie zabawy "Minutka", określa jej zasady-ustosunkuje się do pracy uczniów, wyróżni najlepszych, podkreśli pracę i zaangażowanie ucznia słabego
ZADANIOWA ŚCISŁAZABAWOWA KLASYCZNAPOGADANKA
kasperpl