Doskonalenie zagrywki górnej i dolnej.doc

(39 KB) Pobierz
HOSPITACJA 1

13.12.2004r.

 

HOSPITACJA 1.

 

              TEMAT: Doskonalenie zagrywki górnej i dolnej.

 

              PROWADZĄCY:  Maria Chudzikiewicz

              HOSPITUJĄCY:  Jolanta Hadam

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie mocy, siły, koordynacji ruchowej;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          zagrywka sposobem górnym i dolnym zza linii końcowej boiska;

                  WIADOMOŚCI

-          przepisy dotyczące prawidłowej zagrywki;

-          pierwsza pomoc w urazach;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          samokontrola i samoocena;

-          umiejętność dbania o własne zdrowie.

 

              DATA:  16.10.2003 r.

              KLASA:  2d ( chłopcy)

              LICZBA ĆWICZĄCYCH:  16

              LICZBA NIE ĆWICZĄCYCH:  3

              MIEJSCE ZAJĘĆ:  sala gimnastyczna

              POMOCE: piłki siatkowe

              Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, bezpośredniej celowości ruchu, problemowa

              Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Uwagi dotyczące organizacji i metod nauczania

1. Czynności organizacyjno- porządkowe

 

1. Zbiórka, powitanie.

2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

3. Podanie i omówienie tematu lekcji.

Uczniowie ustawieni w dwuszeregu.

2. Zabawa ożywiająca.

„Kto prędzej dokoła” –wywołane numery zdążają środkiem koła do wolnego miejsca czoła, obiegają na zewnątrz własny zespół i środkiem powracają na opuszczone miejsce. Kto dobiegnie pierwszy zdobywa punkt dla grupy.

Uczniowie podzieleni na 2 grupy, jedna staje na jednej druga na drugiej połowie tego samego koła, każda  grupa odlicza w przeciwnych kierunkach.

3. Rozgrzewka

1. Trucht parami przodem, następnie tyłem do kierunku ruchu.

2. Cwał bokiem twarzą do siebie, następnie tyłem.

3. Bieg krokiem skrzyżnym j.w.

4. Skiping A i C.

5. Przodem do siebie, trzymając się za ręce –naprzemianstronne wyrzuty ramion w przód.

6. J.w. ramiona proste –wymachy w bok.

7. J.w. krążenia ramion.

8. Jedna osoba stojąc trzyma za kostki drugą będącą w podporze przodem wykonującą ugięcia i wyprosty ramion.

9. Przodem do siebie, trzymając się za ręce –przysiady.

10. J.w. podają sobie prawe(lewe) nogi i ręce –podskoki w dowolnym kierunku.

11. J.w. ramiona w chwycie skrzyżnym –krok odstawno-dostawny w prawo, następnie w lewo.

12. Tyłem do siebie, ramiona splecione pod łokcie –przysiady.

13. J.w. ramiona w bok –boczne skłony tułowia.

14. Przodem do siebie, ramiona oparte o barki współćwiczącego –skłony tułowia w przód z pogłębianiem.

15. J.w. opad tułowia w przód ramiona w bok –skręty tułowia.

16. Siad rozkroczny przodem do siebie trzymając się za ręce i opierając stopy –jeden skłon tułowia w przód, drugi jednocześnie w tył.

17. Siad prosty tyłem do siebie, ramiona w górze –jeden skłon tułowia w przód, drugi wznosząc biodra do góry pogłębia go.

18. Jeden w leżeniu tyłem, nogi ugięte, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej wykonuje skłony tułowia, drugi przytrzymuje jego stopy.

19. Przysiad przodem do siebie –wyskok obunóż i klaśnięcie w dłonie współćwiczącego.

20. Jeden siad rozkroczny ramiona w bok –drugi wykonuje przeskoki nad jego ramionami i nogami.

Uczniowie dobrani w pary poruszają się po obwodzie koła.

 

 

 

 

Parami w rozsypce na całej sali.

4. Ćw. techniczne

Ćwiczący ustawieni na linii końcowej boiska, jeden po przeciwnej stronie siatki. Zagrywający kieruje piłkę na wprost do współćwiczącego, ten przyjmuje i odbija do zagrywającego.

Podział na 2 zespoły. Ustawienie:

5. Gra szkolna

Drużyny rozgrywają mecz między sobą uwzględniając poprawność elementów technicznych.

Sędziuje niećwiczący, nauczyciel w miarę potrzeby koryguje błędy.

6. Ćw. uspokajające

1. Zwis na drabince z podciąganiem kolan do klatki piersiowej.

2. Siad skrzyżny, łopatki ściągnięte –„zapinanie guzika”.

3. J.w. wdech połączony ze wznosem ramion przodem w górę, wydech z opuszczeniem ramion bokiem.

Nauczyciel zwraca uwagę na prawidłowe przyjmowanie postawy i oddychanie.

7. Zakończenie lekcji

1. Podsumowanie lekcji –krótka samoocena własnych umiejętności.

2. Pożegnanie.

Uczniowie w siadzie skrzyżnym w półkolu.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin