Gry i zabawy doskonalące podstawowe elementy techniki piłki nożnej.doc

(48 KB) Pobierz
DATA - 21

                                                                                                         DATA  -  21.05.2003 r.

 

 

KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH

 

 

              DYSCYPLINA: Piłka nożna

              TEMAT: Gry i zabawy doskonalące podstawowe elementy techniki piłki nożnej.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie koordynacji ruchowej, szybkości reakcji, wyobraźni przestrzennej;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          doskonalenie przyjęcia, prowadzenia i uderzenia piłki oraz dryblingu i wyjścia na pozycję;

                  WIADOMOŚCI

-          zasady postępowania indywidualnego i grupowego w czasie zajęć ruchowych;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          kultura uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  IVa, IVb, Ivc

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  24, 20, 24

    PŁEĆ  -  chłopcy i dziewczęta

                  CZAS  -  45 minut

                  PRZYBORY  -  piłki nożne, stojaki, szarfy

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła,

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, indywidualna, w zespołach

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( ok.10 min.)

1. Czynności. organizacyjno-

porządkowe

1.Zbiórka,raport i powitanie.

2.Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3.Podanie i omówienie tematu.

2 min.

Ustawienie uczniów w

dwuszeregu.

2. Zabawa ożywiająca

„Berek” –jeden z ćwiczących stara się schwytać kogoś z uciekających; gdy uda mu się kogoś dotknąć wówczas staje się on nowym berkiem.

 

„Berek żołnierz” –wszyscy ćwiczący w posiadaniu piłki; prowadząc piłkę nogą starają się trafić nią w piłkę przeciwnika, jednocześnie uważają, aby w ich piłkę nie trafił zawodnik z przeciwnej drużyny; trafiony zawodnik czeka, aż go wybawi partner z drużyny uderzając swoją piłką w jego.

3 min.

 

 

 

 

3 min.

Berek oznaczony szarfą.

 

 

 

 

Podział grupy na dwie drużyny. Drużyna, której zawodnik został trafiony otrzymuje punkt karny. Wygrywa zespół z mniejszą ilością punktów karnych.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( ok.30 min.)

3. Zabawa kopna kształtująca tzw. „czucie piłki”.

4. Gra kopna doskonaląca prowadzenie piłki prawą i lewą nogą.

 

 

5. Gra 1x1 –doskonaląca drybling.

 

 

 

6. Gra kopna doskonaląca uderzenia i przyjęcia piłki.

 

 

 

7. Gra doskonaląca prowadzenie i odbiór piłki.

 

 

 

 

 

 

 

8. Mini-gra doskonaląca krycie i wyjście na wolną pozycję.

„Żonglerz” –ćwiczący w parach, jeden z pary uderza piłkę stopą po wcześniejszym odbiciu od podłoża, drugi głośno liczy ilość odbić partnera.

 

„Sztafeta wahadłowa po kopercie” –ćwiczący prowadzą piłkę po trasie koperty; następnie podają ją partnerowi z przeciwnego rzędu, który wraca tą samą trasą. Wygrywa zespół szybszy i dokładniejszy.

 

„Piłka na linii” –ćwiczący dobrani są parami; na sygnał poszczególne pary rozpoczynają grę 1x1. Punkt zdobywa zawodnik, który ustawi piłkę podeszwą na linii bocznej.

 

„Strzelcy” –zawodnicy obu drużyn oddają strzały zza linii środkowej w kierunku linii końcowej bronionej przez przeciwników. Punkt zdobywa się wówczas, gdy strzał został oddany do wysokości głowy i piłka przeszła swoim obwodem linie końcową.

 

„Blokada dryblingu” –każda drużyna wyznacza ‘obrońcę’; pozostali są w posiadaniu piłek, które prowadzą po własnym polu. Obydwie drużyny jednocześnie wysyłają obrońców na pole gry przeciwników, mają oni wybić jak największą liczbę piłek przeciwnikom z ich pola gry. Zawodnik, który utracił piłkę jest eliminowany z gry. Zwycięża zespół, który straci mniej piłek.

 

„Gra do jednej bramki” –drużyny na dwóch połowach sali. Gra w składach 5(6)-osobowych atakując i broniąc tej samej bramki ustawionej na środku pola gry. Strzały do bramki można wykonywać z obu jej stron.

4 min.

 

 

 

 

5 min.(2x)

 

 

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

5 min.

 

 

 

 

 

 

5 min.(3x)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 min. (2x5)

Uczniowie ćwiczą na zmianę. Każdy z nich zapamiętuje swój rekord.

 

 

Podział na dwie drużyny. Dowolna technika prowadzenia piłki z uwzględnieniem prawej i lewej nogi.

 

 

Ocena prowadzenia piłki, gry ciałem, zwodów. Uczniowie poruszają się na szerokości sali.

 

Boisko podzielone na dwie połowy. Zawodnicy uderzają i przyjmują piłkę dowolną techniką. Każda drużyna posiada 6 piłek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podział na 4 drużyny.

Bramki ze stojaków –szerokość 2m. Zwycięzcy i pokonani grają drugi mecz między sobą.

CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)

9. Zabawa uspokajająca

„Celowanie do piłki lekarskiej” –każda drużyna stara się trafić piłką w piłkę lekarską.

3 min

Piłka lekarska ustawiona w środku pola zabawy.

10. Czynności organizacyjno –porządkowe.

1.Zebranie przyborów.

2.Wyróżnienie najlepszych. Wyjaśnienie różnicy między rzutem wolnym pośrednim a bezpośrednim.

3.Pożegnanie.

2 min.

Uczniowie siedzą na ławce.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin