Paweł Chochołek
PLAN METODYCZNY LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGOW UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
Zadanie główne: Uczymy się skoku w dal techniką biegową. Zadania szczegółowe w zakresie: Sprawności motorycznej Uczeń:
- rozwinie koordynację ruchową
- wzmocni siłę mięśni nóg
- zwiększy ruchomość obręczy barkowej i stawu biodrowego
Umiejętności Uczeń:
- wykona ćwiczenia kształtujące moc
- pokona płotki LA techniką zbliżoną do sportowej
- odmierzy rozbieg do skoku w dal
- wykona skok w dal techniką biegową
Wiadomości Uczeń:
- zna sposób ćwiczeń kształtujących szybkość i skoczność
- zna zasady dokonywania pomiaru skoku w dal
- wie jak wyłonić zwycięzcę w konkursie skoku w dal
- zna różnice pomiędzy techniką naturalną i biegową
Usamodzielniania Uczeń:
- uczestniczy w organizacji konkursu skoku w dal
- pomaga nauczycielowi przy pomiarze długości skoków i wyłonieniu zwycięzcy
- współuczestniczy w rozwijaniu sprawności i dba o bezpieczeństwo współćwiczącego - pomaga przy wykonywaniu ćwiczeń
Część lekcji
Czynności uczniów docelowe
Czynności uczniów zadania
Czynności nauczyciela
Metody
Wstępna
- zapozna się z zadaniami lekcji- nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela - przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do zajęć - podaje zadania lekcji- wyjaśnia wpływ techniki na długość skoku- wskazuje na dyspozycje
POGADANKA
Część główna A
Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
- wykona ćwiczenia rąk, nóg, tułowia w marszobiegu na dystansie ~ 500 m - wykona serię ćwiczeń gibkościowo-koordynacyjnych w miejscu, indywidualnie i ze współćwiczącym- pomoże współćwiczącemu przy wykonywaniu ćwiczeń rozciągających- wykona przeskok rozkroczny przez partnera
- proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia- podzieli ćwiczących na "dwójki"- czuwa nad odpowiednim tempem i rytmem wykonywanych ćwiczeń
ZADANIOWA ŚCISŁA
Część główna B
Doskonali technikę bieguDoskonali technikę biegu przez płotkiZapozna sięz techniką biegową skoku w dalZapozna się z zasadami organizacji konkursu skoku w dal
- wykona skip ABC na odcinkach ~20m- wykona serię startów z wychylenia- wykona kilka przebieżek z przyspieszeniem- wykona serię ćwiczeń na nogę zakroczną (odbijającą)w rytmie 3 i 5-cio krokowym- wykona serię ćwiczeń na nogę wykroczną (atakującą)w rytmie 3 i 5-cio krokowym- wykona bieg przez środek płotka w rytmie 3 krokowym - wykona odbicia w marszu i w biegu połączone z pracą ramion- wykona serię odbić do skoku w dal połączonych z lądowaniem do różnych pozycji (przysiad, klęk, noga wymachowa, noga odbijająca)- wymierzy rozbieg i wykona kilka skoków techniką biegową- wykona trzy kolejki skoku w dal techniką biegową- dokona wspólnie z nauczycielem pomiaru długości skoku
- poleca ćwiczenia i koryguje poprawność ich wykonywania- zwraca uwagę na bezpieczeństwo- dokona pomiaru czasu biegu i wyłoni zwycięzcę- objaśni i pokaże ćwiczenia przygotowujące do skoku w daltechniką biegową - czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń- koryguje błędy - wyjaśni sposób wymierzania rozbiegu i jego znaczenie- wyłoni ucznia najlepiej technicznie wykonującego skok- zorganizuje mini konkurs skoków- dopilnuje i skoryguje prawidłowość oddawanych skoków- rozstrzyga wspólnie z uczniami wyniki współzawodnictwa
ZADANIOWA ŚCISŁANAŚLADOWCZA ŚCISŁAPOGADANKA ZADANIOWA ŚCISŁA
Końcowa
Uspokoi organizm Oceni poziom własnych umiejętności
- wykona kilka spokojnych przebieżek przeplatanych ćwiczeniami rozluźniającymi- wykona ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej- przeanalizuje braki we własnych umiejętnościachdokona wyboru ćwiczeń poprawiających technikę skoku
- proponuje ćwiczenia rozluźniające i oddechowe- wyjaśni celowość stosowania takich ćwiczeń- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji- pomoże w analizie błędów, doradzi sposoby ich eliminowania
ZADANIOWA ŚCISŁAPOGADANKADYSKUSJA POGADANKA
kasperpl