ZADANIA GŁÓWNE: Doskonalenie rzutu piłeczką palantową .
ZADANIA W ZAKRESIE:
Motoryka - koordynacja ruchowa, siła RR.
Wiadomości - przydatność siły ramion w życiu.
Działania wychowawcze - samodyscyplina i porządek na lekcji.
DYSCYPLINA – LA
MIEJSCE - boisko szkolne
CZAS - 45’
ILOŚĆ UCZNIÓW - 18
PRZYBORY - piłeczki palantowe (20), tabliczki odległości z numerami.
Część
lekcji
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi
org-metodyczne
W
S
T
Ę
P
N
A
Ćw. organizacyjno – porządkowe.
Zabawy ożywiające.
Ćw. NN.
Ćw. RR.
Ćw.T w pł.złożonej.
.
Ćw. mięśni RR i NN.
1. Zbiórka, raport, powitanie, podanie zadań lekcji.
2. „Berek w parach”- „1” łapią, „2” uciekają, po złapaniu zmiana.
3. „Walka kogutów”- odpychanie RR w podskokach w przysiadzie.
4. „Przyciąganie w parach” – ze zmianą na RL i RP do dwóch zwycięstw.
5. Poz.wyj.- stanie w rozkroku – skłony do P i LN z pogłębianiem na „3”, następnie RR w górę i przegięcie T max. w tył.
6. Przysiad na NP, LN wyprostowana, oparta na pięcie, palce skierowane w górę, RR przed sobą dla zachowania równowagi, powstań, zmiana N – przysiad, powstań.
7. Poz. wyj. – stanie w rozkroku, RR w górę, skłon w przód z pogłębianiem na „3”, „4” wyprost – odchylenie do tyłu.
8. Poz. wyj. – podpór przodem: ugięcie RR w podporze, PN wyprostowana w górze, powrót do p.w. – zmiana N.
9. Skoki łączone z N na N na odcinku 20-30 m.
2’
4 x 2
6 x 2
8 x
30’’
Zabawy znana.
Ustawienie w parach.
Zwracać uwagę
na prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.
Ćwiczenie trudne.
G
Ł
Ó
Rzuty piłka palantową do celu.
Doskonalenie rzutu
z rozbiegu.
1. Rzuty piłką palantową do celu:
a) rzut do bramki z odległości 20 m.
b) rzut do partnera z odległości j.w. – chwyt oburącz lub jednorącz.
2. Rzuty z rozbiegu:
a) z lekkiego rozbiegu – markowanie rzutu,
b) z lekkiego rozbiegu – rzut na ½ siły,
c) z pełnego rozbiegu – rzut z max. siłą.
3. Rzuty z pełnego rozbiegu z mierzeniem odległości rzutu.
Każdy uczeń wykonuje po trzy rzuty zaznaczane tabliczką
z numerem – mierzymy majdalszy z rzutów.
10’
Ustawienie w trzech parach.
Klasa podzielona na trzy zespoły ćw. ustawione na stanowiskach.
Wyniki zapisać.
K
O
Ń
C
Ćw. uspakajające.
Zakończenie lekcji.
1. Marsz po obwodzie boiska:
a) marsz na palcach RR w górze,
b) marsz na piętach,
c) w marszu – uniesienie RR bokiem w górę (wdech), opuszczenie wydech.
2. Z marszu zbiórka w 2-szeregu, omówienie lekcji, podanie wyników . rzutów i wystawienie ocen, pożegnanie.
3’
W domu spróbować sobie rzuty piłeczki
z przeskokiem.
kasperpl