DATA - 20.10.2003 r.
PROWADZENIE 2.
TEMAT: Biegi krótkie, start niski.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- ogólna sprawność ruchowa, szybkość;
UMIEJĘTNOŚCI
- kształtowanie umiejętności pokonywania krótkich odcinków szybkim biegiem;
- start niski –prawidłowy układ rąk i nóg;
WIADOMOŚCI
- sposoby kształtowania szybkości;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
- aktywizacja do samodzielnego działania.
MIEJSCE ZAJĘĆ - boisko szkolne
KLASA - 2a (dziewczęta)
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 11
CZAS - 45 minut
PRZYBORY - stojaki
PROWADZĄCY - Jolanta Hadam
Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-
ścisła, bezpośredniej celowości ruchu
Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach
TOK LEKCJI.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE.
CZAS
ORGANIZACYJNO METODYCZNE
CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)
1. Organizacja lekcji
1. Zbiórka, raport, powitanie.
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć.
3. Podanie i omówienie zadań lekcji.
3 min.
Ustawienie uczniów w
szeregu.
2. Gra ożywiająca
„Berek z przysiadem podpartym” –uczestnicy zagrożeni schwytaniem przez berka ustawiają się w przysiadzie wykrocznym (start niski). W razie dotknięcia przed ustaloną pozycją następuje zmiana ról.
2 min.
Berek oznaczony szarfą.
3. Ćwiczenia kształtujące.
1. Trucht, na 1 gwizdek bieg, na 2 gwizdek bieg na maksymalnej prędkości, przy 3 gwizdku powrót do truchtu.
2. Bieg z krążeniem ramion w przód, następnie w tył, oburącz i na przemian.
3. Bieg –krok odstawno-dostawny twarzą i tyłem do środka boiska.
4. Bieg –krok skrzyżny twarzą i tyłem do środka boiska.
5. Skiping A.
6. Skiping B.
7. Postawa w rozkroku, skłony tułowia w przód, w tył i na boki.
8. P.W.j.w. opad tułowia wprzód ramiona w bok, skrętoskłony tułowia.
9. Podpór przodem –„pompki”.
10. Przysiad podparty –naprzemienne wyrzuty nóg w tył i na boki.
11. Leżenie tyłem, nożyce pionowe i poziome.
12. Leżenie tyłem nogi ugięte ramiona na karku –„brzuszki”.
13. Przebieżki.
10 min.
Uczniowie poruszają się na odcinku oznaczonym stojakami.
Uczniowie w rozsypce.
CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)
4. Realizacja zadania głównego.
Ćw. przygotowujące:
- bieg truchtem z wysokim unoszeniem kolan,
- bieg truchtem z wysokim unoszeniem pięt w tył do góry,
- bieg na pół szybkości,
- bieg z przyspieszeniem,
- bieg ze zmienną szybkością.
Omówienie zasad startu niskiego.
Ćw. przygotowujące;
- start z marszu
- start z truchtu
- start z opadu z wykroku nogą mocniejszą
- start z podporem jedną ręką o podłoże
- start niski ( bez bloków startowych)
- start niski na komendy startera.
15 min.
Uczniowie poruszają się na obszarze oznaczonym stojakami.
Prawidłowe ustawienie ramion i nóg.
CZĘŚĆ KOŃCOWA ( 5 min.)
5. Uspokojenie organizmu.
1. Stojąc w lekkim rozkroku, ramiona nad głową, dłonie splecione –wspinanie się po niewidzialnej linie.
2. J.w. –wyciąganie się w górę, swobodny oddech, następnie rozluźnienie.
3. Lekki rozkrok, prawa ręka zgięta od góry, lewa od dołu –chwyt dłońmi za plecami; zmiana rąk.
4. J.w. wznos ramion przodem w górę z głębokim wdechem, opust bokiem z wydechem.
3 min
Zwrócenie uwagi na oddychanie.
6. Zakończenie lekcji.
1. Podsumowanie lekcji.
2. Wyróżnienie najlepiej ćwiczących.
3. Pożegnanie, odniesienie pomocy do magazynu.
kasperpl