Biegi krótkie, start niski.doc

(40 KB) Pobierz

                                                                                                                            DATA  -  20.10.2003 r.

 

PROWADZENIE 2.

 

 

              TEMAT: Biegi krótkie, start niski.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          ogólna sprawność ruchowa, szybkość;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          kształtowanie umiejętności pokonywania krótkich odcinków szybkim biegiem;

-          start niski –prawidłowy układ rąk i nóg;

                  WIADOMOŚCI

-          sposoby kształtowania szybkości;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          aktywizacja do samodzielnego działania.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  -  boisko szkolne

                  KLASA  -  2a (dziewczęta)

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  11

                  CZAS  -  45 minut

                  PRZYBORY  -  stojaki

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, bezpośredniej celowości ruchu

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1. Organizacja lekcji

1. Zbiórka, raport, powitanie.

2. Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3. Podanie i omówienie zadań lekcji.

3 min.

Ustawienie uczniów w

szeregu.

2. Gra ożywiająca

„Berek z przysiadem podpartym” –uczestnicy zagrożeni schwytaniem przez berka ustawiają się w przysiadzie wykrocznym (start niski). W razie dotknięcia przed ustaloną pozycją następuje zmiana ról.

2 min.

Berek oznaczony szarfą.

3. Ćwiczenia kształtujące.

1. Trucht, na 1 gwizdek bieg, na 2 gwizdek bieg na maksymalnej prędkości, przy 3 gwizdku powrót do truchtu.

2. Bieg z krążeniem ramion w przód, następnie w tył, oburącz i na przemian.

3. Bieg –krok odstawno-dostawny twarzą i tyłem do środka boiska.

4. Bieg –krok skrzyżny twarzą i tyłem do środka boiska.

5. Skiping A.

6. Skiping B.

7. Postawa w rozkroku, skłony tułowia w przód, w tył i na boki.

8. P.W.j.w. opad tułowia wprzód ramiona w bok, skrętoskłony tułowia.

9. Podpór przodem –„pompki”.

10. Przysiad podparty –naprzemienne wyrzuty nóg w tył i na boki.

11. Leżenie tyłem, nożyce pionowe i poziome.

12. Leżenie tyłem nogi ugięte ramiona na karku –„brzuszki”.

13. Przebieżki.

10 min.

Uczniowie poruszają się na odcinku oznaczonym stojakami.

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie w rozsypce.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

4. Realizacja zadania głównego.

Ćw. przygotowujące:

- bieg truchtem z wysokim unoszeniem kolan,

- bieg truchtem z wysokim unoszeniem pięt w tył do góry,

- bieg na pół szybkości,

- bieg z przyspieszeniem,

- bieg ze zmienną szybkością.

 

Omówienie zasad startu niskiego.

Ćw. przygotowujące;

- start z marszu

- start z truchtu

- start z opadu z wykroku nogą mocniejszą

- start z podporem jedną ręką o podłoże

- start niski ( bez bloków startowych)

- start niski na komendy startera.

10 min.

 

 

 

 

 

 

 

15 min.

Uczniowie poruszają się na obszarze oznaczonym stojakami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prawidłowe ustawienie ramion i nóg.

CZĘŚĆ KOŃCOWA ( 5 min.)

5. Uspokojenie organizmu.

1. Stojąc w lekkim rozkroku, ramiona nad głową, dłonie splecione –wspinanie się po niewidzialnej linie.

2. J.w. –wyciąganie się w górę, swobodny oddech, następnie rozluźnienie.

3. Lekki rozkrok, prawa ręka zgięta od góry, lewa od dołu –chwyt dłońmi za plecami; zmiana rąk.

4. J.w. wznos ramion przodem w górę z głębokim wdechem, opust bokiem z wydechem.

3 min

Zwrócenie uwagi na oddychanie.

6. Zakończenie lekcji.

1. Podsumowanie lekcji.

2. Wyróżnienie najlepiej ćwiczących.

3. Pożegnanie, odniesienie pomocy do magazynu.

2 min.

Uczniowie w rozsypce.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin