TEMAT: Doskonalimy dwutakt z prawej strony.
Prowadzący: Izabela Guzik
Data:10.09.2004
Klasa: V
Liczba ćwiczących:16
Czas lekcji: 45’
Przybory: piłki, materace, pachołki.
Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:
1.umiejętności- uczeń potrafi kozłować piłkę PR i LR, wykonać podanie do partnera z przed klatki piersiowej, wykonać dwutakt z prawej strony, przewrót w przód z przysiadu podpartego do przysiadu.
2.motoryczności- kształtowanie szybkości, zwinności, koordynacji ruchowej.
3.wiadomości- przepis gry – błąd kroków.
4.działańwychowawczych- kształtowanie prawidłowej postawy podczas ruchu.
Metody realizacji zadań ruchowych:
Ø Naśladowczo-ścisła
Ø Zadaniowo-ścisła
Formy prowadzenia zajęć:
Ø W parach
Ø W zespołach
Tok lekcji
Zadania Szczegółowe
Czas
Uwagi
Ćwiczenia organizacyjno-porządkowe
1.Zbiórka
2.Przywitanie
3.Sprawdzenie obecności i stanu gotowości uczniów do zajęć.
4.Podanie tematu i celów lekcji.
5.Motywacja do aktywnego udziału w zajęciach.
3-4 min
dwuszereg
Zabawa ożywiająca
„Berek zaczarowany z kozłowaniem”
Uczniowie poruszają się po boisku kozłując piłkę. Osoba dotknięta przez berka zostaje „zaczarowana” Przyjmuje postawę ze wzniesionymi RR trzymając piłkę nad głową. Pozostali uczestnicy mogą „odczarować” przez wykonanie kozła między NN „zaczarowanego”.
4 min
Każdy uczeń posiada piłkę. Wyznaczenie osoby berkującej.
Ćwiczenia kształtujące w parach z piłka
1.Na sygnał ćwiczący biegną z tym że jeden z pary kozłuje piłkę PR, na środku sali podaje do partnera z przed klatki piersiowej, ten chwyta ją i kozłując piłkę zajmuje miejsce współćwiczącego.
2.Ćw. jw. Kozłowanie LR
3.Na sygnał jeden z pary kozłuje piłkę do połowy boiska potem wkłada ją miedzy kolana i skacze obunóż tak, aby jej nie zgubić. Podaje piłkę współćwiczącemu zajmując jego miejsce, a ten z kolei wykonuje to samo zadanie.
4.Uczniowie ustawieni w parach w odl. ok. 2 m od siebie, jeden z pary stoi tyłem do współćwiczącego i turla piłkę po podłodze tak, aby przeleciała między NN współćwiczącego. Ten zaś musi na jak najkrótszym dystansie ją złapać.
5.P.w. postawa zasadnicza RR wyprostowane nad głową, piłka trzymana oburącz.
Na raz – skłon T do PN
Na dwa – skłon T do środka
Na trzy – skłon T do LN
Na cztery - powrót do PW, podanie piłki do partnera
6.P.w. postawa zasadnicza w rozkroku – krążenie ósemek między kolanami zakończone podaniem do współćwiczącego.
7.P.w. postawa zasadnicza, piłka trzymana oburącz na wyprostowanych RR.
Na raz – wypad PN w przód, podanie piłki do współćwiczącego
Na dwa – powrót do p.w., chwyt piłki od partnera
Na trzy – wypad LN w przód, podanie piłki do partnera
Na cztery – powrót do p.w., chwyt piłki od partnera
8.P.w. siad prosty, przekładanie piłki między uniesionymi NN (ruch NN jak przy nożycach pionowych)
9.P.w. siad rozkroczny, ćwiczący dotykają się stopami, jeden z pary trzyma piłkę na wyprostowanych RR nad głową.
Na raz – skłon T do środka
Na dwa- powrót do p.w., podanie piłki z nad głowy do partnera
10.P.w. leżenie przodem, naprzeciwko siebie, uniesienie T w górę.
Na raz – podanie piłki do współćwiczącego
Na dwa – chwyt piłki
11.Jeden z pary wyrzuca piłkę w górę, drugi wykonuje podskoki w rytm odbijającej się od podłogi piłki.
8-10 min
Ustawienie w parach na przeciwnych końcach sali.
Ustawienie naprzeciwko siebie w niewielkich odległościach. Ćwiczenia powtarzamy określoną ilość razy. Po wykonaniu kilku powtórzeń to Samo ćwiczenie wykonuje współćwiczący
Ćwiczenia techniczne
1.Bieg między pachołkami, wykonanie przewrotu w przód a następnie dwutaktu z prawej strony.
2.Kozłowanie piłki między pachołkami ze zmianą ręki kozłującej, podanie do osoby stojącej przed materacem, przewrót w przód, odebranie piłki i wykonanie dwutaktu z prawej strony.
18 min
Przy wykonaniu dwutaktu z prawej strony następuje odbicie z LN.
3.Kozłowanie piłki między pachołkami ze zmianą ręki kozłującej, podanie piłki do osoby stojącej przed koszem, wykonanie obrotu o 360,przyjęcie piłki i wykonanie dwutaktu.
4.Kozłowanie piłki PR, podanie piłki do osoby stojącej przed koszem, zatrzymanie przed pachołkiem, odbiór piłki i wykonanie dwutaktu z prawej strony.
Gra szkolna
Gra szkolna- 5 5
5 min
Drużyna której zawodnik wykona rzut do kosza z dwutaktu otrzymuje 3 pkt.
Ćwiczenia uspokajające
„Strzepywanie śniegu”
P.w. leżenie tyłem, NN wyprostowane w górze, RR wzdłuż T.
Ruch: uderzenia stóp o siebie.
2min
Ćwiczenia organizacyjno - porządkowe
1.zbiórka
2.podsumowanie dydaktyczno – wychowawcze
3.wyróżnienie uczniów najlepiej ćwiczących
4.pożegnanie
3 min
TEMAT: Uczymy się zatrzymania na 1 tempo
Data: 28.09.2004
Liczba ćwiczących: 19
Miejsce lekcji: sala gimnastyczna
Przybory: piłki, pachołki, karteczki.
1.umiejętności- uczeń potrafi kozłować piłkę PR i LR, wykonać podanie do partnera z przed klatki piersiowej, rzut do kosza z miejsca, zatrzymanie na 1 tempo i minięcie skrzyżne.
2.motoryczności- kształtowanie, skoczności, koordynacji ruchowej.
4.działańwychowawczych- aktywne zaangażowanie w nabywaniu nowych sprawności.
...
kasperpl