Doskonalimy dwutakt z prawej strony.doc

(151 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI PIŁKI KOSZYKOWEJ

 

KONSPEKT LEKCJI PIŁKI KOSZYKOWEJ

 

TEMAT: Doskonalimy dwutakt z prawej strony.

 

 

Prowadzący: Izabela Guzik

Data:10.09.2004

Klasa: V

Liczba ćwiczących:16

Miejsce lekcji: sala gimnastyczna

Czas lekcji: 45’

Przybory: piłki, materace, pachołki.

 

 

Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:

1.umiejętności- uczeń potrafi kozłować piłkę PR i LR, wykonać podanie do partnera z przed klatki piersiowej, wykonać dwutakt z prawej strony, przewrót w przód z przysiadu podpartego do przysiadu.

2.motoryczności- kształtowanie szybkości, zwinności, koordynacji ruchowej.

3.wiadomości- przepis gry – błąd kroków.

4.działańwychowawczych- kształtowanie prawidłowej postawy podczas ruchu.

 

Metody realizacji zadań ruchowych:

Ø     Naśladowczo-ścisła

Ø     Zadaniowo-ścisła

 

 

Formy prowadzenia zajęć:

Ø     W parach

Ø     W zespołach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tok lekcji

Zadania Szczegółowe

Czas

Uwagi

Ćwiczenia organizacyjno-porządkowe

1.Zbiórka

2.Przywitanie

3.Sprawdzenie obecności i stanu gotowości uczniów do zajęć.

4.Podanie tematu i celów lekcji.

5.Motywacja do aktywnego udziału w zajęciach.

3-4 min

dwuszereg

Zabawa ożywiająca

„Berek zaczarowany z kozłowaniem”

Uczniowie poruszają się po boisku kozłując piłkę. Osoba dotknięta przez berka zostaje „zaczarowana”  Przyjmuje postawę ze wzniesionymi RR trzymając piłkę nad głową. Pozostali uczestnicy mogą „odczarować” przez wykonanie kozła między NN „zaczarowanego”.

4 min

Każdy uczeń posiada piłkę. Wyznaczenie osoby berkującej.

Ćwiczenia kształtujące w parach z piłka

1.Na sygnał ćwiczący biegną z tym że jeden z pary kozłuje piłkę PR, na środku sali podaje do partnera z przed klatki piersiowej, ten chwyta ją i kozłując piłkę zajmuje miejsce współćwiczącego.

2.Ćw. jw. Kozłowanie LR

3.Na sygnał jeden z pary kozłuje piłkę do połowy boiska potem wkłada ją miedzy kolana i skacze obunóż tak, aby jej nie zgubić. Podaje piłkę współćwiczącemu zajmując jego miejsce, a ten z  kolei wykonuje to samo zadanie.

4.Uczniowie ustawieni w parach w odl. ok. 2 m od siebie, jeden z pary stoi tyłem do współćwiczącego i turla piłkę  po podłodze tak, aby przeleciała między NN współćwiczącego. Ten zaś musi na jak najkrótszym dystansie ją złapać.

5.P.w. postawa zasadnicza RR wyprostowane nad głową, piłka trzymana oburącz.

Na raz – skłon T do PN

Na dwa – skłon T do środka

Na trzy – skłon T do LN

Na cztery  - powrót do PW, podanie piłki do partnera

6.P.w. postawa zasadnicza w rozkroku – krążenie ósemek między kolanami zakończone podaniem do współćwiczącego.

7.P.w. postawa zasadnicza, piłka trzymana oburącz na wyprostowanych RR.

Na raz – wypad PN w przód, podanie piłki do współćwiczącego

Na dwa – powrót do p.w., chwyt piłki od partnera

Na trzy – wypad LN w przód, podanie piłki do partnera

Na cztery – powrót do p.w., chwyt piłki od partnera

8.P.w. siad prosty, przekładanie piłki między uniesionymi NN (ruch NN jak przy nożycach pionowych)

9.P.w. siad rozkroczny, ćwiczący dotykają się stopami, jeden z pary trzyma piłkę na wyprostowanych RR nad głową.

Na raz – skłon T do środka

Na dwa- powrót do p.w., podanie piłki z nad głowy do partnera

10.P.w. leżenie przodem, naprzeciwko siebie, uniesienie T w górę.

Na raz – podanie piłki do współćwiczącego

Na dwa – chwyt piłki

11.Jeden z pary wyrzuca piłkę w górę, drugi wykonuje podskoki w rytm odbijającej się od podłogi piłki.

8-10 min

Ustawienie w parach na przeciwnych końcach sali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie naprzeciwko siebie w niewielkich odległościach. Ćwiczenia powtarzamy określoną ilość razy. Po  wykonaniu kilku powtórzeń to Samo ćwiczenie wykonuje współćwiczący

Ćwiczenia techniczne

1.Bieg między pachołkami, wykonanie przewrotu w przód a następnie dwutaktu z prawej strony.

2.Kozłowanie piłki między pachołkami ze zmianą ręki kozłującej, podanie do osoby stojącej przed materacem, przewrót w przód, odebranie piłki i wykonanie dwutaktu z prawej strony.

 

18 min

Przy wykonaniu dwutaktu z prawej strony następuje odbicie z LN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Kozłowanie piłki między pachołkami ze zmianą ręki   kozłującej, podanie piłki do osoby stojącej przed koszem, wykonanie obrotu o 360,przyjęcie piłki i wykonanie dwutaktu.

4.Kozłowanie piłki PR, podanie piłki do osoby stojącej przed koszem, zatrzymanie przed pachołkiem, odbiór piłki i wykonanie dwutaktu z prawej strony.

 

 

Gra szkolna

Gra szkolna- 5 5

5 min

Drużyna której zawodnik wykona rzut do kosza z dwutaktu otrzymuje 3 pkt.

Ćwiczenia uspokajające

„Strzepywanie śniegu”

P.w. leżenie tyłem, NN wyprostowane w górze, RR wzdłuż T.

Ruch: uderzenia stóp o siebie.

 

2min

 

Ćwiczenia organizacyjno -  porządkowe

 

1.zbiórka

2.podsumowanie dydaktyczno – wychowawcze

3.wyróżnienie uczniów najlepiej ćwiczących

4.pożegnanie

 

3 min

dwuszereg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KONSPEKT LEKCJI PIŁKI KOSZYKOWEJ

 

TEMAT: Uczymy się zatrzymania na  1 tempo

 

 

Prowadzący: Izabela Guzik

Data:  28.09.2004

Klasa: V

Liczba ćwiczących: 19

Miejsce lekcji: sala gimnastyczna

Czas lekcji: 45’

Przybory: piłki, pachołki, karteczki.

 

 

Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:

1.umiejętności- uczeń potrafi kozłować piłkę PR i LR, wykonać podanie do partnera z przed klatki piersiowej, rzut do kosza z miejsca, zatrzymanie na 1 tempo i minięcie skrzyżne.

2.motoryczności- kształtowanie, skoczności, koordynacji ruchowej.

3.wiadomości- przepis gry – błąd kroków.

4.działańwychowawczych- aktywne zaangażowanie w nabywaniu nowych sprawności.

 

 

Metody realizacji zadań ruchowych:

Ø     Naśladowczo-ścisła

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin