konspekt lekcji karate.doc

(43 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR1 – gry i zabawy ruchowe

KONSPEKT LEKCJI  NR 7– gry i zabawy ruchowe

 

 

Temat: Gry i Zabawy z mocowaniem i elementami karate

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)      motoryczności (rozwijanie gibkości, zwinności, siły )

b)     umiejętności (podstawowe kopnięcia, bloki, uderzenia rękami stosowane w technice karate)

c)      wiadomości (podstawowe nazewnictwo występujące w karate - jęz. japoński)

d)     działań wychowawczych (etykieta DO - JO, wyrabianie szacunku dla nauczyciela i współćwiczących)

e)      zdrowotnym (wpływ ćwiczeń bez obuwia na hartowanie organizmu i ich rola w zapobieganiu płaskostopiu)

 

Miejsce ćwiczeń: mała sala gimnastyczna

Klasa: 6 – ta, chłopcy

Przybory, przyrządy: materace, drabinki, szarfy, laska gimnastyczna, skrzynia

                                  

Czas lekcji: 45 min.

Liczba ćwiczących: 20

 

Tok lekcji

 

Zadania szczegółowe

Czas, dozowa -nie

Metody realizacji zadań ruchowych

Uwagi organizacyjno - metodyczne

Ćw. organizacyjno porządkowe

1.    Zbiórka, sprawdzenie obecności

2.    Sprawdzenie gotowości do zajęć

3.    Podanie tematu, celów lekcji

4.    Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach , wprowadzenie do karate

3-4 min.

 

Ustawienie w półkolu

Zabawa ożywiająca

"Lisek" każdy z uczniów otrzymuje jedną szarfę. Jeden uczeń ma za zadanie dotąd uderzać szarfą wybranego przez siebie ucznia dopóki temu nie uda się uderzyć kolejnej osoby, przy czym nie wolno "oddawać". 

3 - 4

min

zabawowo klasyczna

nie wolno uderzać w głowę i szyję

Ćw. kształtujące

  1. W podporze leżąc przodem ugięcia ramion w szerokim rozstawie rąk
  2. W podporze leżąc przodem ugięcia ramion w wąskim rozstawieniu rąk
  3. W podporze leżąc przodem ugięcia ramion z łokciami przylegającymi do tułowia
  4. W podporze przodem ugięcia ramion, ręce wsparte na kościach a lewa noga założona na prawą
  5. jw. zmiana nóg
  6. W podporze tyłem na drabinkach ugięcia ramion
  7. W trójkach. pierwszy ćwiczący leży na plecach (z miednicą zablokowaną) z rękami ku górze, z jego lewej i prawej strony stoją dwaj uczniowie i unoszą go do góry za ręce. Potem zmiana leżącego
  8. Ćwiczący w leżeniu przodem z ramionami w bok unosi równocześnie nogi i ręce napinając maksymalnie mięśnie pośladków
  9. Ćwiczący w klęku podpartym unosi jednocześnie rękę i nogę (przeciwne)
  10. Ćwiczący w leżeniu przodem unosi nogi do góry, przy czym brodę ma opartą o dłonie
  11. Ćwiczący w leżeniu tyłem z uniesioną głową i uniesionymi stopami krzyżuje nogi w poziomie
  12. jw. tylko w pionie
  13. Ćwiczący w leżeniu tyłem (ramiona zgięte w łokciach dłonie wsparte o skronie) przechodzi do siadu maksymalnie napinając mięśnie brzucha
  14. Ćwiczący w leżeniu tyłem zgina nogi i przyciąga je do klatki piersiowej.
  15. Ćwiczący w leżeniu tyłem z uniesioną głową i uniesionymi nad podłoże stopami, unosi nogi do pionu, po czym unosi miednicę maksymalnie napinając mięśnie brzucha.
  16. Ćwiczący w leżeniu tyłem zgina i prostuje nogi, zbliżając w trakcie ćwiczenia łokcie do kolan.
  17. Ćwiczący w leżeniu bokiem łączy łokieć z kolanem
  18. jw. drugi bok
  19. W leżeniu tyłem skrętoskłony na przemian do jednego i drugiego kolana
  20. Skok przez szarfę trzymaną oburącz

 

5 X

 

 

5 X

 

 

5 X

 

 

5 X

 

5 X

 

5 X

 

5 X

 

 

 

 

 

3 X

 

 

 

8 X

 

 

5 X

 

 

8 X

 

 

5 X

5 X

 

 

 

 

5 X

 

 

3 X

 

 

 

 

 

5 X

 

 

5 X

5 X

 

6 X

 

 

14 - 18 min.

naśladow -  czo ścisła

W ćw. numer 5, uczniowie unoszą współćwiczącego tylko na wysokość

~ 50 cm (praca dwugłowego ramienia)

Zabawy z mocowaniem

1. W parach ćwiczący trzymają się za nadgarstki i równocześnie przepychają się lub przyciągają partnera

2. W klęku jednonóż mocowanie się na rękę

3. W parach ćwiczący w pw. podpór przodem starają się trafiać w dłoń partnera

4. W parach, ćwiczący w podporze tyłem starają się trafić stopą w stopę partnera

5. Stojąc w rozkroku bokiem do siebie ćwiczący łączą boczna część stopy i podając sobie ręce próbują wytrącić partnera z równowagi.

 

5 X

1,5 min.

zadaniowo ściśła

We wszystkich ćwiczenia ćwiczący powinni się dobierać wagowo i wzrostowo

Ćwiczenia z elementami karate

I stacja - pierwszy ćwiczący atak ręką na "jodan" (twarz), a drugi blok "jodan uke" i "seiken chudan tsuki"

II stacja - Pierwszy ćwiczący atakuje ręką na głowę, drugi wykonuje blok ręką "jodan uke", następnie obracając się w prawo wykonuje dźwignię na staw łokciowy i uderza atakującego w brzuch, "uraken" na twarz i "tetsei" na krocze

III stacja - Pierwszy ćwiczący wykonuje atak nogą "mae geri" na "chudan", a drugi blok "shotei kontra mae geri", następnie "tate tsuki" na głowę i podcięcie "soto geri"

2 min.

X 3

obwodowo stacyjna

wszystkie ćwiczenia wykonywane są treningowo i bez użycia dużej siły.

     Ćwiczący zmienia atakującego i ćwiczącego po każdym wykonaniu ćwiczenia.

 

Zabawa uspokajająca

W salce gimnastycznej na wysokości około 3,5 m nauczyciel przed zajęciami zawiesza dwie szarfy. Uczniowie działają w dwóch grupach. Zadaniem uczniów jest zdjęcie szarfy, przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych na sali przyborów i przyrządów.  

3- 5

min

metoda problem -owa

Pod szarfami powinny być ułożone materace. 

   Każdy sposób prowadzący do zdjęcia szarfy jest prawidłowy. Na sali powinny znajdować się laski gimnastyczne , materace, kozioł oraz inne przybory i przedmioty mogące ułatwić zadanie.

Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe

Podsumowanie lekcji:

a)      wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup

b)     uporządkowanie przyrządów i przyborów

c)      Pozytywny wpływ ćwiczeń z mocowaniem na rozwój motoryczny organizmu.

 

2-4 min.

 

Zbiórka w siadzie skrzyżnym.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin