Chińska piłka.doc

(42 KB) Pobierz
DATA - 24

                                                                                                            DATA  - 24.10.2003 r.

 

 

PROWADZENIE 8.

 

 

              TEMAT: Chińska piłka.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          szybkość, koordynacja ruchowa;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          przeprowadzenie nowej gry ruchowej;

                  WIADOMOŚCI

-          wady postawy –przyczyny powstawania;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          samodzielne wykonywanie ćw. korekcyjnych.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  3a ( dziewczęta)

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  12

                  CZAS  -  45 minut

                  POMOCE  -  piłki nożne, szarfy, ławki gimnastyczne, stojaki

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, zadaniowa-ścisła, bezpośredniej celowości ruchu, inwencji twórczej

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, indywidualna, w zespołach

 



TOK LEKCJI.

 

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNOMETODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 20 min.)

1. Organizacja lekcji

1. Zbiórka, raport, powitanie.

2. Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3. Podanie i omówienie celów lekcji.

4. Pogadanka o wadach postawy i przyczynach ich powstawania.

5 min.

Ustawienie uczniów w

szeregu.

2. Zabawa ożywiająca

„Berek zaczarowany” –osoba złapana przez berka staje w szerokim rozkroku i czeka na odczarowanie-przejście pomiędzy jej nogami kogoś z uciekających.

3 min.

Berek oznaczony szarfą.

3. Ćwiczenia kształtujące

1. Trucht parami przodem, następnie tyłem do kierunku ruchu.

2. Cwał bokiem twarzą do siebie, następnie tyłem.

3. Bieg krokiem skrzyżnym j.w.

4. Skiping A i C.

5. Przodem do siebie, trzymając się za ręce –naprzemianstronne wyrzuty ramion w przód.

6. J.w. ramiona proste –wymachy w bok.

7. J.w. krążenia ramion.

8. Jedna osoba stojąc trzyma za kostki drugą będącą w podporze przodem wykonującą ugięcia i wyprosty ramion.

9. Przodem do siebie, trzymając się za ręce –przysiady.

10. J.w. podają sobie prawe(lewe) nogi i ręce –podskoki w dowolnym kierunku.

11. J.w. ramiona w chwycie skrzyżnym –krok odstawno-dostawny w prawo, następnie w lewo.

12. Tyłem do siebie, ramiona splecione pod łokcie –przysiady.

13. J.w. ramiona w bok –boczne skłony tułowia.

14. Przodem do siebie, ramiona oparte o barki współćwiczącego –skłony tułowia w przód z pogłębianiem.

15. J.w. opad tułowia w przód ramiona w bok –skręty tułowia.

16. Siad rozkroczny przodem do siebie trzymając się za ręce i opierając stopy –jeden skłon tułowia w przód, drugi jednocześnie w tył.

17. Siad prosty tyłem do siebie, ramiona w górze –jeden skłon tułowia w przód, drugi wznosząc biodra do góry pogłębia go.

18. Jeden w leżeniu tyłem, nogi ugięte, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej wykonuje skłony tułowia, drugi przytrzymuje jego stopy.

19. Przysiad przodem do siebie –wyskok obunóż i klaśnięcie w dłonie współćwiczącego.

20. Jeden siad rozkroczny ramiona w bok –drugi wykonuje przeskoki nad jego ramionami i nogami.

12 min.

Uczniowie dobrani w pary poruszają się po obwodzie koła.

 

 

 

Parami w rozsypce na całej sali.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 15 min.)

4. Realizacja zadania lekcji.

„Chińska piłka”

Uczniowie przez całą grę przyjmują pozycję –czworaki odwrotne. Piłka odbierana i podawana –nogą, głową. Zakazane jest używanie rąk przez zawodników w polu, wyjątek stanowi bramkarz, który może złapać w ręce piłkę zmierzającą do bramki. Bramkarz też, jako jedyny na boisku, może przyjmować pozycję czworaków normalnych.

Celem zespołów jest umieszczenie piłki w bramce przeciwnika.

Wygrywa zespół, który zdobędzie większa liczbę bramek.

15 min.

Podzieleni na 2 zespoły, jeden oznaczony szarfami. W każdym 1 bramkarz. Dla zwiększenia intensywności wprowadzenie 2 piłek.

CZĘŚĆ KOŃCOWA (10 min.)

5. Ćwiczenia korekcyjne

1. Leżenie przodem na ławce poprzek, ramiona ugięte łokcie przy tułowiu, stopy zaczepione o szczebel drabinki –skłony tułowia w tył.

2. Leżenie tyłem na ławce poprzek, ramiona na barkach, stopy j.w. –odchylanie tułowia w tył.

3. Leżenie tyłem, kolana ugięte, ramiona ugięte w łokciach leżą na parkiecie.

4. Siad klęczny przed drabinkami, kolana rozsunięte –skłon tułowia w przód, wyciągniecie ramion i chwycenie szczebla drabinki, -wyprost i wyciągniecie ramion w górę.

8 min

Ławka równolegle do drabinek.

 

 

Zwrócenie uwagi, by nie uginać się w lędźwiach.

Utrwalanie prawidłowej sylwetki.

6. Zakończenie lekcji.

1. Zbiórka.

2. Ocena zaangażowania i pracy uczniów

3. Pożegnanie.

2 min.

Uczniowie w rozsypce.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin