DATA - 24.10.2003 r.
PROWADZENIE 8.
TEMAT: Chińska piłka.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- szybkość, koordynacja ruchowa;
UMIEJĘTNOŚCI
- przeprowadzenie nowej gry ruchowej;
WIADOMOŚCI
- wady postawy –przyczyny powstawania;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
- samodzielne wykonywanie ćw. korekcyjnych.
MIEJSCE ZAJĘĆ - sala gimnastyczna
KLASA - 3a ( dziewczęta)
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 12
CZAS - 45 minut
POMOCE - piłki nożne, szarfy, ławki gimnastyczne, stojaki
PROWADZĄCY - Jolanta Hadam
Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-
ścisła, zadaniowa-ścisła, bezpośredniej celowości ruchu, inwencji twórczej
Formy prowadzenia zajęć : frontalna, indywidualna, w zespołach
TOK LEKCJI.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE.
CZAS
ORGANIZACYJNOMETODYCZNE
CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 20 min.)
1. Organizacja lekcji
1. Zbiórka, raport, powitanie.
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć.
3. Podanie i omówienie celów lekcji.
4. Pogadanka o wadach postawy i przyczynach ich powstawania.
5 min.
Ustawienie uczniów w
szeregu.
2. Zabawa ożywiająca
„Berek zaczarowany” –osoba złapana przez berka staje w szerokim rozkroku i czeka na odczarowanie-przejście pomiędzy jej nogami kogoś z uciekających.
3 min.
Berek oznaczony szarfą.
3. Ćwiczenia kształtujące
1. Trucht parami przodem, następnie tyłem do kierunku ruchu.
2. Cwał bokiem twarzą do siebie, następnie tyłem.
3. Bieg krokiem skrzyżnym j.w.
4. Skiping A i C.
5. Przodem do siebie, trzymając się za ręce –naprzemianstronne wyrzuty ramion w przód.
6. J.w. ramiona proste –wymachy w bok.
7. J.w. krążenia ramion.
8. Jedna osoba stojąc trzyma za kostki drugą będącą w podporze przodem wykonującą ugięcia i wyprosty ramion.
9. Przodem do siebie, trzymając się za ręce –przysiady.
10. J.w. podają sobie prawe(lewe) nogi i ręce –podskoki w dowolnym kierunku.
11. J.w. ramiona w chwycie skrzyżnym –krok odstawno-dostawny w prawo, następnie w lewo.
12. Tyłem do siebie, ramiona splecione pod łokcie –przysiady.
13. J.w. ramiona w bok –boczne skłony tułowia.
14. Przodem do siebie, ramiona oparte o barki współćwiczącego –skłony tułowia w przód z pogłębianiem.
15. J.w. opad tułowia w przód ramiona w bok –skręty tułowia.
16. Siad rozkroczny przodem do siebie trzymając się za ręce i opierając stopy –jeden skłon tułowia w przód, drugi jednocześnie w tył.
17. Siad prosty tyłem do siebie, ramiona w górze –jeden skłon tułowia w przód, drugi wznosząc biodra do góry pogłębia go.
18. Jeden w leżeniu tyłem, nogi ugięte, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej wykonuje skłony tułowia, drugi przytrzymuje jego stopy.
19. Przysiad przodem do siebie –wyskok obunóż i klaśnięcie w dłonie współćwiczącego.
20. Jeden siad rozkroczny ramiona w bok –drugi wykonuje przeskoki nad jego ramionami i nogami.
12 min.
Uczniowie dobrani w pary poruszają się po obwodzie koła.
Parami w rozsypce na całej sali.
CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 15 min.)
4. Realizacja zadania lekcji.
Uczniowie przez całą grę przyjmują pozycję –czworaki odwrotne. Piłka odbierana i podawana –nogą, głową. Zakazane jest używanie rąk przez zawodników w polu, wyjątek stanowi bramkarz, który może złapać w ręce piłkę zmierzającą do bramki. Bramkarz też, jako jedyny na boisku, może przyjmować pozycję czworaków normalnych.
Celem zespołów jest umieszczenie piłki w bramce przeciwnika.
Wygrywa zespół, który zdobędzie większa liczbę bramek.
15 min.
Podzieleni na 2 zespoły, jeden oznaczony szarfami. W każdym 1 bramkarz. Dla zwiększenia intensywności wprowadzenie 2 piłek.
CZĘŚĆ KOŃCOWA (10 min.)
5. Ćwiczenia korekcyjne
1. Leżenie przodem na ławce poprzek, ramiona ugięte łokcie przy tułowiu, stopy zaczepione o szczebel drabinki –skłony tułowia w tył.
2. Leżenie tyłem na ławce poprzek, ramiona na barkach, stopy j.w. –odchylanie tułowia w tył.
3. Leżenie tyłem, kolana ugięte, ramiona ugięte w łokciach leżą na parkiecie.
4. Siad klęczny przed drabinkami, kolana rozsunięte –skłon tułowia w przód, wyciągniecie ramion i chwycenie szczebla drabinki, -wyprost i wyciągniecie ramion w górę.
8 min
Ławka równolegle do drabinek.
Zwrócenie uwagi, by nie uginać się w lędźwiach.
Utrwalanie prawidłowej sylwetki.
6. Zakończenie lekcji.
1. Zbiórka.
2. Ocena zaangażowania i pracy uczniów
3. Pożegnanie.
2 min.
Uczniowie w rozsypce.
kasperpl