Gry i zabawy zwinnościowe.doc

(37 KB) Pobierz
KONSPEK LEKCJI

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

TEMAT: GRY I ZABAWY ZWINNOŚCIOWE

 

Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:

1.       motoryczności: Szybkość i sprawność ruchowa

2.       umiejętności ruchowych: Nauka zabawy skocznej „Wyścig Pajaców”; Doskonalenie gry rzutnej „Piłka w rzędach”

      3. wiadomości: Przepisy o organizacji zabaw ruchowych

4.       działań wychowawczych: : współdziałanie w grupie

5.       zdrowia: higiena po zajęciach

miejsce: sala gimnastyczna                                                              czas: 45‘   

klasa:  : IV                                                                            ilość osób: 14

przybory: 4 chorągiewki w różnych kolorach, szarfy w 4 kolorach, piłka siatkowa, 4 piłki koszykowe

metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo- naśladowcza

formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęć w zespołach

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe lekcji       

Czas

Uwagi

Cz. I wstępna

 

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji

1’

 

XXXXXXXXX

             N                      

Cz. II A

Ćw. RR

Ćw. NN

Ćw. T

Ćw. mm. Brzucha

Ćw. mm. Grzebietu

Przebieżki

Ćw. skocznościowe

Bieg dookoła boiska

- wymachy RR w tył

- skip A

- obszerne krążenie T

- „brzuszki”

- „mostek”

- bieg po przekątnej sali

- przysiad, na sygnał wyskok

1’

10x

10x

5x

10x

10 sek.

2x

5x

 

Cz. II B

1. Zabawa orientacyjno-rzutna

 

 

2. Zabawa orientacyjno-porządkowa

 

3. Gra rzutna

 

 

 

 

 

4. Gra bieżna

 

 

 

5. Zabawa skoczna

 

 

6. Zabawa orientacyjno-porządkowa

 

„Wąż w kole” – Dwa zespoły w których jeden to wąż staje w rzędzie wew. koła, drugi zaś ustawia się na obwodzie koła podając sobie piłkę tak by trafić ostatnie dziecko z rzędu, trafione dziecko idzie na początek rzędu. Zbijany jest następny.

„Tworzenie kół i szeregów” – Dzieci swobodnie biegają po wyznaczonym terenie. Na gwizdek ustawiają się w szeregu, koła, dwuszeregu, rzędach wg wcześniejszej umowy. Dobierają się kolorami szarf przy swoich chorągiewkach.

„Piłka w rzędach” – Ustawienie zespołów w rzędach. Połowa dzieci każdego zespołu staje naprzeciw swojego rzędu w odległości 10 kroków. Pierwsze dziecko z rzędu każdego zespołu rzuca piłkę do dziecka naprzeciwko, a samo idzie na koniec swojego rzędu. Wygrywa ten zespół, który szybciej wykona zadanie.

„Wyścig rzędów” – Zespoły stają w rzędach, każdy za biodra chwyta swego poprzednika. Na sygnał zespoły biegną tam i z powrotem i ustawiają się w rzędach na mecie. Wygrywa ten zespół, który szybciej się ustawi.

„Wyścig Pajaców” – Ustawienie w rzędach, na sygnał pierwszy wykonuje na przemian rozkrok i zeskok do mety. Powrót biegiem.

„Skąd słychać gwizdek” – Dzieci zamykają oczy. Prowadzący gwiżdże a dzieci obracają się w kierunku sygnału. 

 

5’

 

 

 

4’

 

 

 

4 razy

 

 

 

 

 

 

4 razy

 

 

3-4’

 

 

2-3’

Podział na 4 zespoły, rozdanie szarf

Cz. III Końcowa

-  Zbiórka, omówienie lekcji,  pożegnanie

1’

XXXXXXXX

          N

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin