gry i zabawy ogólnorozwojowe.doc

(40 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

TEMAT: GRY I ZABAWY OGÓLNOROZWOJOWE

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

1.motoryczności: siła szybkość wytrzymałość

2.umiejętności: umiejętność wykonania skoków, rzutów

3.wiadomości: wiadomości na temat meczu ligi mistrzów

4. działań wychowawczych: udział całej grupy w zabawach

5.zdrowia: kontuzje stawu skokowego

Miejsce zajęć: salka gimnastyczna

przybory: Piłki koszykowe, szarfy, drabinki, długi sznórek z woreczkiem gimnastycznym

czas: 45 min.                                                 Klasa:

Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo- zadaniowa

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęć w zespołach

 

Tok lekcji

 

Zadania szczegółowe lekcji

Czas

Uwagi

I CZĘŚĆ WSĘPNA

moment org – porządkowy.

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

II CZĘŚĆ GŁÓWNA

 

Zabawa skoczna

 

 

 

 

Zabawa orientacyjna

 

Zab. orientacyjna

 

 

 

Zabawa skoczna

 

 

 

 

 

 

Zabawa biegowa

 

 

 

 

 

 

 

III CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

Uspokojenie organiz. Ćw. oddechowe

 

 

Czynności org-wychowawcze

 

 

 

1. Zbiórka w dwuszeregu, sprawdzenie obecności, powitanie.

 

 

2. „Berek zamrażany”zamrożona osoba przez berka może zostać odmrozona jeśli kolega przejdzie pod nogami

 

 

 

 

 

 

3. „Walka kogutów” dzieci stoja naprzeciw siebie na jednej nodze z ramionami splecionymi w tyle. Próbują wytracić przeciwnika z równowagi, przegra ten, który dotknie ziemi 2-ga nogą.

 

4. „Powódz” na hasło „powódz” dzieci starają się zająć miejsce będące ponad powierz. boiska. Na hasło „powódz mineła” dzieci zeskakuja i biegną dalej

 

5. „Rób tak-nie rób tak” wyznaczona osoba pokazuje figury, reszta rópy musi go naśladować lub nie. Zależy jakie będzie hasło przez pokazujacego.

 

6. „Piłka parzy” bawiący się biegają, biegną do prowadzącego, który rzuca im pikę pod nogi, przeskakuja ja w biegu lub omijają.

 

7. „Szur” uczestnicy stojana obwodzie koła. Prowadzacy w środku puszcza „szczura” nisko ziemi i uczestnicy przeskakują.

 

 

8. „Dzień- noc” dwa zespoły ustawione w szeregu plecami do siebie, jeden szereg to noc, drugi to dzień. Na komendę prowadzacego np.: noc, ucieka dzien a goni onc.

 

9. „Murarz i cegły” murarz ustawiony na srodku boiska łapie przebiegajace dzieci, każdy złapany zostaje „cegłą” i dołancza do murarza

 

 

 

 

10. „Zabawa w ciszę” dzieci siedzą w ciszy. Przegrywa ten, który pierwszy się odezwie 

 

 

 

-zbiórka

-pożegnanie grupy sportowym okrzykiem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4’-5’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31’-33’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5’-6’

 

 

 

Przeglad  stanu grupy

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Omówienie zabaw

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

skakanka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siad w rozsypce

 

 

 

 

 

Omówienie lekcji

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin