gimnastyka(skok kuczny).doc

(42 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOPWANIA FIZYCZNEGO

KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

 

Imię i nazwisko prowadzącego: Monika Więckowska

Zadania główne (temat lekcji), klasa: Doskonalenie skoku kucznego przez skrzynie. Klasa 3

 

Zadania szczegółowe

1.W zakresie sprawności motorycznej uczeń:

- kształtuje zwinność

- kształtuje gibkość

- kształtuje sprawność motoryczną

 

2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi:

- wykonać skok kuczny przez skrzynie

 

3.W zakresie wiadomości uczeń:

- zna podział skoków w gimnastyce

 

4.W zakresie usamodzielniania ucznia:

- samokontrola i kontrola wykonywanych ćwiczeń

 

Formy organizacyjne pracy z uczniami:

- frontalna

- indywidualna

- w zespołach

 

Formy realizacji zajęć:

- ścisła

- zabawowa

- naśladowcza

 

Metody nauczania:

- problemowa

- wychowawcza

 

Metody zdobywania i przekazywania wiedzy:

- pogadanka

- pokaz

 

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Liczba uczniów: 16

Przyrządy, przybory:               - skakanki

                                                        - materace

                                                        - skrzynia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część lekcji

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Uwagi

Metody i formy

Docelowe

Zadania

Część wstępna

Czynności organizacyjno- porządkowe

 

 

 

 

- zbiórka

- słuchają informacji nauczyciela

 

- powitanie

-sprawdza gotowość uczniów do zajęć

- sprawdza obecność

- podaje główne zadania lekcji

Zbiórka w szeregu

Pogadanka

Część główna A

Przygotowanie do aktywnego udziału w lekcji

Zabawa ożywiająca „Berek”

 

- krążenie RR ze skakanka złożoną na pół(P,L ręką) w biegu

- w marszu- wymach nóg do skakanki trzymanej na wysokości barków

- skip A, C

- przeskoki przez skakankę obunóż

- przeskoki przez skakankę jednonóż (zmiana nogi)

- przeskoki obunóż przez skakankę złożoną na pół (w przód i w tył)

- siad prosty- zahaczamy skakankę o stopy i wykonujemy siad równoważny.

- leżenie tyłem- skakanka złożona na pół- przekładamy ją pod ciałem od głowy do nóg

- leżenie przodem- skakankę zahaczamy za stopy i wyciągamy NN do góry, wykonujemy kołyskę

Wybiera Berka

 

 

 

- rozdaje skakanki

- Pokazuje ćwiczenia

- dyktuje tempo wykonywania ćw.

- czuwa nad bezpieczeństwem ćwiczących

 

 

 

 

Ustawienie na obwodzie koła

Zabawowa

 

 

 

Naśladowcza

Ścisła

Część główna B

Obwód stacyjny

I stacja:

- stanie na RR przy drabinkach

II stacja:

- przewrót w przód ze stania do stania

- przewrót w tył do rozkroku

III stacja:

- „mostek”- z leżenia podpór łukiem leżąc tyłem, skłon T do przodu

IV stacja:

- skok kuczny przez skrzynię

-dzieli uczniów na grupy ćwiczebne

- podaje sygnał do rozpoczęcia i zakończenia ćwiczeń na poszczególnych stacjach

- asekuruje przy skoku przez skrzynię

Przy I stacji uczniowie sami się asekurują

Zadaniowa

Ścisła

Część końcowa

Uspokojenie organizmu

- leżenie przodem- stopy zahaczone o drabinki, wykonanie skłonu T w tył, na raz- wdech, na dwa- wydech

- sprzątnięcie sprzętu

- zbiórka

- podaje ćwiczenie do wykonania

- nadaje tempo

- podsumowuje lekcję

- żegna się z uczniami

 

 

 

 

 

 

Ustawienie w szeregu

Ścisła

Pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin