KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Imię i nazwisko prowadzącego: Monika Więckowska
Zadania główne (temat lekcji), klasa: Doskonalenie skoku kucznego przez skrzynie. Klasa 3
Zadania szczegółowe
1.W zakresie sprawności motorycznej uczeń:
- kształtuje zwinność
- kształtuje gibkość
- kształtuje sprawność motoryczną
2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi:
- wykonać skok kuczny przez skrzynie
3.W zakresie wiadomości uczeń:
- zna podział skoków w gimnastyce
4.W zakresie usamodzielniania ucznia:
- samokontrola i kontrola wykonywanych ćwiczeń
Formy organizacyjne pracy z uczniami:
- frontalna
- indywidualna
- w zespołach
Formy realizacji zajęć:
- ścisła
- zabawowa
- naśladowcza
Metody nauczania:
- problemowa
- wychowawcza
Metody zdobywania i przekazywania wiedzy:
- pogadanka
- pokaz
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Liczba uczniów: 16
Przyrządy, przybory: - skakanki
- materace
- skrzynia
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Uwagi
Metody i formy
Docelowe
Zadania
Część wstępna
Czynności organizacyjno- porządkowe
- zbiórka
- słuchają informacji nauczyciela
- powitanie
-sprawdza gotowość uczniów do zajęć
- sprawdza obecność
- podaje główne zadania lekcji
Zbiórka w szeregu
Pogadanka
Część główna A
Przygotowanie do aktywnego udziału w lekcji
Zabawa ożywiająca „Berek”
- krążenie RR ze skakanka złożoną na pół(P,L ręką) w biegu
- w marszu- wymach nóg do skakanki trzymanej na wysokości barków
- skip A, C
- przeskoki przez skakankę obunóż
- przeskoki przez skakankę jednonóż (zmiana nogi)
- przeskoki obunóż przez skakankę złożoną na pół (w przód i w tył)
- siad prosty- zahaczamy skakankę o stopy i wykonujemy siad równoważny.
- leżenie tyłem- skakanka złożona na pół- przekładamy ją pod ciałem od głowy do nóg
- leżenie przodem- skakankę zahaczamy za stopy i wyciągamy NN do góry, wykonujemy kołyskę
Wybiera Berka
- rozdaje skakanki
- Pokazuje ćwiczenia
- dyktuje tempo wykonywania ćw.
- czuwa nad bezpieczeństwem ćwiczących
Ustawienie na obwodzie koła
Zabawowa
Naśladowcza
Ścisła
Część główna B
Obwód stacyjny
I stacja:
- stanie na RR przy drabinkach
II stacja:
- przewrót w przód ze stania do stania
- przewrót w tył do rozkroku
III stacja:
- „mostek”- z leżenia podpór łukiem leżąc tyłem, skłon T do przodu
IV stacja:
- skok kuczny przez skrzynię
-dzieli uczniów na grupy ćwiczebne
- podaje sygnał do rozpoczęcia i zakończenia ćwiczeń na poszczególnych stacjach
- asekuruje przy skoku przez skrzynię
Przy I stacji uczniowie sami się asekurują
Zadaniowa
Część końcowa
Uspokojenie organizmu
- leżenie przodem- stopy zahaczone o drabinki, wykonanie skłonu T w tył, na raz- wdech, na dwa- wydech
- sprzątnięcie sprzętu
- podaje ćwiczenie do wykonania
- nadaje tempo
- podsumowuje lekcję
- żegna się z uczniami
Ustawienie w szeregu
kasperpl