Fazlagic - Marketingowe zarządzanie szkołą.pdf

(2830 KB) Pobierz
00fas.dvi
726592141.001.png
Centralny O´rodek Doskonalenia Nauczycieli
00-478 Warszawa
Al. Ujazdowskie 28
tel. (0-22) 621-30-31
fax (0-22) 621-48-00
e-mail: codn@codn.edu.pl
Internet: www.codn.edu.pl
Opracowanie merytoryczne: Jolanta Kubacka-Mr´z, Marzenna Owczarz
Redakcja j˛z y k o w a : Ta m a r a K s i a˛z˙czak-Przybysz
Opracowanie graficzne: Krzysztof Kiełbasi´ski
© Copyright by Centralny O´rodek Doskonalenia Nauczycieli, 2003
Wydanie I
ISBN 83–87958–60–3
Skład: Jan Jacek Swianiewicz
Druk: „Orthdruk”, Białystok, ul. Składowa 9
Spis tre´c i
Wst˛p ...............
5
4.9. Standardy jakos´ci........ 81
Rozdział I
Polska szkoła
w gospodarce opartej na wiedzy
Rozdział V
Podstawy marketingu szkoły . . . 89
9
5.1. Marketing szkoły
—faktyimity.......... 89
5.2. Od marketingu transakcyjnego
do marketingu relacyjnego . . 91
5.3. Otoczenie marketingowe szkoły 92
5.4. Lojalno´c´............. 99
5.5. Planowanie marketingu szkoły 100
1.1. Gospodarka oparta na wiedzy
(GOW).............. 9
1.2. O potrzebie
reformyedukacji ........ 13
Rozdział II
Szkoła jako organizacja
´w i a d c z a˛causługi ......... 17
Rozdział VI
Promocjaszkoły.......... 105
2.1. Usługi ´wiadczone przez szkołe˛17
2.2. Wiedza jako składnik usług
´wiadczonych przez szkołe˛.. 20
2.3.Kapitałszkoły .......... 25
6.1. Cele promocji szkoły . . . . . . 105
6.2. Podstawy komunikacji
marketingowej ......... 107
6.3. Komunikacja po´r e d n i a
(jednokierunkowa) ....... 112
6.4. Komunikacja bezpo´rednia . . 124
6.5. Jak zaprojektowa´ ulotk˛
reklamowa˛ dla szkoły? . . . . . 130
Rozdział III
Zarza˛dzanie personelem w szkole 33
3.1. Osobowo´c´pracownika.... 34
3.2. Satysfakcja
i motywowanie personelu . . . 37
3.3. Organizacja pracy zespołowej
44
Rozdział VII
Marketingwszkole ........ 135
Rozdział IV
Zarz˛d z a n i e j a k o s´c i a˛w szkole . . 51
7.1. Działalno´c´komercyjna
naterenieszkoły ........ 136
7.2. Marketing skierowany
do dyrektora i nauczycieli . . . 140
4.1. Specyfika zarz˛d z a n i a j a k o s´c i a˛
w szkole na tle innych
organizacji usługowych . . . . 51
4.2. Czym jest jako´c´w szkole? . . 53
4.3. Od atrybut´w do korzys´ci... 59
4.4.Momentyprawdy........ 62
4.5.Reklamacje ........... 64
4.6. Psychologia
wzarz˛d z a n i u j a k o s´c i a˛ .... 66
4.7. Zarz˛d z a n i e j a k o s´c i a˛
wedługfilozofiiTQM ..... 70
4.8. Modele jakos´ciusług...... 74
Rozdział VIII
Studia przypadko´w ........ 143
8.1. Programy partycypacyjne . . . 143
8.2. Marketing szk´ł katolickich . . 149
8.3. Szkolna strona internetowa . . 156
Zako´czenie ............ 159
Literatura ............. 162
Podzi˛kowania
Dzi˛k u j e˛ Marzennie Owczarz i Jolancie Kubackiej-Mr´z z Cen-
tralnego O´rodka Doskonalenia Nauczycieli za cenne uwagi,
kt´re pozwoliły mi napisac´t˛ksi˛z˙ke˛w j˛zyku zrozumiałym dla
praktyk´w edukacji oraz za to, ˙e niestrudzenie kibicowały mi
we wszystkich fazach jej powstawania.
Dzi˛k u j e˛ profesorowi Kazimierzowi Rogozi´skiemu za to, ˙e
pewnego czerwcowego dnia 1999 roku zadał mi pytanie:
„Czy interesuje Pana praca na uczelni?”.
Dzi˛k u j e˛ Josefowi Hochgernerowi i Klausowi Schuchowi za po-
moc w rozwoju naukowym oraz Gemeinde Christi z Wiednia za
pomoc w rozwoju duchowym.
Amir Jan Fazlagi´
Zgłoś jeśli naruszono regulamin