Scenariusz pasowania na świetlika 2011 r.doc

(76 KB) Pobierz

SCENARIUSZ PASOWANIA NA ŚWIETLIKA

LISTOPAD 2011 R.

 

Prowadzący 1

Dzień Dobry! Bardzo serdecznie pragniemy przywitać na dzisiejszej uroczystości panią dyrektor, nauczycieli, rodziców, a przede wszystkim naszych pierwszoklasistów uczęszczających na świetlicę szkolną. Spotykamy się tu dzisiaj po to, aby przyjąć Was do grona świetlików.

 

Prowadzący 2

Witamy też przedstawicieli Waszych starszych kolegów, z którymi spotykacie się na co dzień. Pomogą nam oni w dzisiejszej uroczystości, a nasze szacowne jury – pani dyrektor oraz pani Karina oceni, czy spełniacie wszystkie warunki, aby stać się członkami świetlicowej gromady.

 

Prowadzący 1

Życzymy wszystkim, aby miło spędzili ten czas oraz dobrze się bawili. Oddaję głos Mai
i Oskarowi, którzy chcieliby Was serdecznie powitać.

 

Wiersz „Powitanie” (pierwszoklasiści)

Jesteśmy jeszcze mali, mamy gości powitać,

więc stoimy tu blisko, żeby było słychać.

Gości witać trudna sztuka, lecz potrafią mali.

A na dowód, że to prawda, nas tutaj przysłali.

Witamy wszystkich na lewo, na prawo.

Jak Wam się podoba, proszę bijcie brawo!

 

Prowadzący 2

Dziękuję bardzo Mai i Oskarowi. Kochane pierwszaki – zanim sprawdzimy, czy możecie zostać przyjęci do grona świetlików, popros na środek dzieci z klasy III, które powiedzą nam, dlaczego przychodzą do świetlicy.

 

Dziecko I 

W świetlicy jest bardzo ciekawie,

w świetlicy czas płynie zabawniej.

Kto często przebywa w świetlicy,

nie snuje się sam po ulicy.

 

Dziecko II

Tu czeka nas przygód wiele,

tu wokół są przyjaciele.

Tu bawimy się, uczymy, gramy,

co dzień wiele przygód mamy.

 

 

Dziecko III

Możemy w teatrzyku

być królewną, wróżką,

która bajki opowiada

misiowi na uszko.

 

Dziecko I

Możemy także śpiewać

i mówić wierszyki,

możemy tańczyć

w takt pięknej muzyki.

 

Dziecko II

Kto lubi malować,

chwyta akwarele,

namaluje lasek, chmurki,

robi się weselej!

 

Dziecko III

A gdy kłopot mamy z ćwiczeniem

z matematyki, z ortografii

pani zawsze nam pomoże,

bo wiele potrafi.

 

Razem

A więc spędzajcie czas w świetlicy.

Bawcie się razem z nami,

a zapełnicie świat swój wokół

przyjaciółmi, przygodami.

 

Prowadzący 2

Mamy nadzieję, że i Wy – pierwszaki będziecie dobrze czuli się w świetlicowej gromadzie.

 

A teraz przed Wami bardzo ważny test gotowości świetlicowej. Przygotowaliśmy dla Was różne konkursy i zagadki. Sprawdzimy także Waszą wiedzę i umiejętności. Niedługo się przekonamy, czy możecie otrzymać miano świetlika.

 

Prowadzący 1

Najpierw zobaczymy, czy dobrze znacie regulamin świetlicy? Będę zadawała Wam pytania,
a wy wspólnie odpowiadajcie na nie TAK lub NIE.

 

v     Czy w świetlicy dbamy o porządek i czystość? TAK

v     Czy w świetlicy niszczymy sprzęt i zabawki? NIE

v     Czy w świetlicy przezywamy się i bijemy? NIE

v     Czy w świetlicy informujemy panią o wyjściu z sali? TAK

v     Czy w świetlicy rzucamy śmieci na podłogę? NIE

v     Czy w świetlicy grzecznie się bawimy i odrabiamy lekcje? TAK

v     Czy w świetlicy dokuczamy kolegom? NIE

v     Czy w świetlicy wykonujemy polecenia wychowawcy? TAK

 

Prowadzący 1

Brawo! Widzę, że wszystkie pierwszaki dobrze znają regulamin świetlicy. Mam nadzieję, że będziecie go przestrzegać.

 

Prowadzący 2

A teraz sprawdzimy Wasze umiejętności. Przed Wami trzy próby, trzy konkurencje. Oto pierwsza z nich „PRÓBA SMAKU”. Wszyscy kandydaci na świetlika z zawiązanymi oczami będą rozpoznawać po smaku, jaki to owoc.

 

Zapraszam na środek pierwszą osobę (osobie zawiązujemy oczy i dajemy do spróbowania kawałek jakiegoś owocu).

 

Brawo! Pierwsza próba zaliczona.

 

Prowadzący 1

Kolejna próba to „PRÓBA SIŁY”. Próba siły polega na jak najszybszym zgnieceniu pupą balonika.

 

Zapraszam wszystkich pierwszaków na środek wraz z krzesełkami (wręczenie baloników).

 

Uwaga gotowi do startu – start!

 

Brawo! Kolejna próba zaliczona.

             

Prowadzący 2

Ostatnia próba to „PRÓBA WYGIMNASTYKOWANIA JĘZYKA”. Mam przygotowane dla Was trudne do wypowiedzenia wyrazy lub wyrażenia. Zobaczymy jak sobie z tym zadaniem poradzicie.

 

Zapraszam na środek pierwszą osobę. Proszę wybrać numerek od 1 do 15.

 

Wyrazy:

1.      Strzebrzeszyn

2.      Konstantynopol

3.      Stół z powyłamywanymi nogami

4.      W czasie suszy szosa sucha

5.      Trzmiel

6.      Strzelba

7.      Chrząszcz

8.      Drzazga

9.      Trzcina

10.  Dżdżownica

11.  Gąszczawica

12.  Brzęczyszczykiewicz

13.  Gżegżółka

14.  Cesarz czesał cesarzową

15.  I cóż, że ze Szwecji

 

Prowadzący 1

Brawo! Wszystkie próby zaliczone. Doskonale się spisaliście. A teraz przed Wami egzamin
z grzeczności. Chciałabym się od Was dowiedzieć, czy wiecie dlaczego powinniśmy używać zwrotów „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam” czyli tzw. magicznych słów?

 

(dzieci wychodzą na środek i śpiewają piosenkę pt.: „Proszę i dziękuję”).

 

Piosenka pt.: „Proszę i dziękuję”

 

1.      Proszę i dziękuję to są miłe słowa.

Klaszczą moje dłonie i cieszy się głowa.

 

Ref.: Raz, dwa, trzy, raz dwa trzy.             X 2

         Cieszmy się ja i ty.

 

2.      Buzia się uśmiecha od ucha do ucha.

Kiedy mnie poprosisz to ja chętnie słucham.

 

Ref.: Raz, dwa, trzy, raz dwa trzy.             X 2

         Słucham ja, słuchasz ty.

 

3.      Wiem kiedy powiedzieć też słowo przepraszam.

Rękę Ci podaję do zgody zapraszam.

 

Ref.: Raz, dwa, trzy, raz dwa trzy.              X 2

         Proszę ja, prosisz ty.

 

4.      Te słowa są dobre i warto je umieć.

Pomogą i siebie i Ciebie rozumieć.

 

Ref.: Raz, dwa, trzy, raz dwa trzy.            X 2

         Lubmy się ja i ty.

 

 

 

Prowadzący 2

Egzamin z grzeczności pięknie zaliczony. Widzę też i słyszę, że pięknie umiecie śpiewać. Przechodzimy teraz do pytań trudniejszych. Jesteście gotowi?

 

Teraz sprawdzimy Waszą wiedzę. Kolejno będziecie podchodzić do Patrycji
i losować karteczkę z numerkiem. Każdy będzie musiał odpowiedzieć na dwa pytania. Nie martwcie się, jeśli komuś się nie uda. No to zaczynajmy.

 

Zapraszam na środek pierwszą osobę.

 

1.      Nazywają go doktorem, bo wie, które drzewo chore. (dzięcioł)

Ø      Co to jest ocean? A) zestaw ocen B) wielki statek C) ogromne morze

 

2.      Bzyka koło ucha, nie osa, nie mucha, kiedy cię ukłuje – bąbel wyskakuje. (komar)

Ø      Co jemy w „tłusty czwartek? A) bigos B) pączki C) śledzie

 

3.      Łatwa to zagadka – tak mi się wydaje – jaka po lecie pora nastaje? (jesień)

Ø      Co robi chirurg? A) sprzedaje lekarstwa B) uczy papugę mówić C) robi operacje
w szpitalu

 

4.      Służy do picia, służy do mycia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. (woda)

Ø      W jaki sposób Królewicz obudził Śpiącą Królewną? A) potrząsnął nią B) pociągnął ją za ucho C) pocałował

 

5.      Gdy chcesz zmierzyć gorączkę, wtedy wkładasz go pod rączkę? (termometr)

Ø...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin