Ambrozja.pdf

(96 KB) Pobierz
277483002 UNPDF
Ambrozja ver 0.5
czyli "Gdzie się chamie pchasz na Olimp"
Autor: Sławosz "Kasmizar" Michałowski
wysłanie trujących odpadów na planetę Hondus,
co spowodowało śmierć 100 milionów
mieszkańców i nieodwracalne szkody czy
zadłużenie, które spowodowało, że wiele
pokoleń będzie pracowało tylko na odrobienie
strat, które spowodował anonimowy urzędnik.
Te błędy były jednak wynikiem mrówczej pracy
wrogów ludu, którzy nie chcieli dobra
wszystkich i dążyli do wykorzystywania
człowieka przez człowieka. Takim działaniom
Powszechna Gwiezdna Republika mówi
zdecydowanie nie!
Wszyscy wrogowie klasowi, dwulicowcy,
degeneraci sprzymierzeni z wrogiem klasowym,
karierowicze, elementy moralnie
skorumpowane, elementy bierne byli usuwane
przez dzielne tajne służby, gdziekolwiek tylko
znaleźli oni ślad zbrodniczego spisku.
Gwiazdy nie usłyszą twojego ostatniego krzyku.
Po twoim życiu nie zostanie nic, jeżeli zginiesz.
Ciało? Rozpada się najszybciej. Bogactwa? Cóż to
znaczy, jeżeli każda skrzynka ma swoje dno. A co
po Tobie może pozostać? Chwała twojego imienia,
pamięć o Tobie. Jeżeli dokonasz znaczących
rzeczy możesz być pewien, że twoje imię nie
zostanie zatarte przez piaski czasu, tylko przetrwa.
Wtedy gwiazdy będą dla Ciebie świecić po
ostatnie swoje dni.
"Oj nie popisało się społeczeństwo Hebe.
Naprawdę, centrala zawiodła się na was.
Lokalny oddział służby nie dopilnował, gdy
wasze działania przynosiły hańbę wszystkim
ludom kosmicznym! Ale, musicie wiedzieć
towarzysze, że rozumiemy wasze zwątpienie.
Tak, wiemy, że nie mogliście wypełnić
dyrektyw. Nawet znamy powód takich działań.
Wszystkiemu winni są ONI. Szubrawcy, którzy
przyczynili się do tego, których wasza klęska
cieszy i dodaje chwały w ich własnych oczach.
Dlatego my, towarzysze z centrali, widząc ten
problem, postanowiliśmy go rozwiązać. Jako, że
nie jest do końca wiadomo, kto dokładnie
przyczynił się do takiej klęski, postanowiliśmy
wybrać z pośród was tych, którzy to uczynili.
Nie martwcie się, już po wykonaniu rozkazu
125/1936 z pewnością odetchniecie z ulgą i
wrócicie z radością do pracy o lepszą przyszłość
wszystkich planet."
Przekaz medialny z PGR TV dla planety Hebe.
Każda przygoda i rozwój zaczyna się od marzeń.
Marzeniem wielu ludów było osiągnięcie
bezpieczeństwa i stanu szczęśliwości. Wiele
wieków temu, nim nasz gatunek opuścił rodzinną
planetę wspaniale się rozwijaliśmy. Wolność,
możliwość swobodnego działania, uczciwość i
zachowanie etosu ludzkiego powodowała, że
progress ludzkiej rasy był niesamowity. W ciągu
jednego pokolenia mogliśmy podwoić zasoby
wiedzy i sztuki jakimi dysponowali nasi
przodkowie. To był złoty wiek naszego istnienia.
Później nastąpiła inna epoka.
Celem nowych czasów pozostało uszczęśliwienie
wszystkich. Nawet jeżeli tego nie chcieli, albo
odpowiadało im życie jakie prowadzili, ich życie,
a nie takie jakie wymaga od nich społeczeństwo.
Zlikwidowano własność prywatną, a
wprowadzono uspołecznioną. Wszystko stało się
dobrem wspólnym. Zapanowała dyktatura
wszystkich kosmicznych ludów, a wypełnianie
dyrektyw centrali było obowiązkiem każdego
słusznie myślącego obywatela. Odpowiednia
edukacja uczyniła z rasy ludzkiej przodowników
pracy, którzy mieli nieść wieść o zwycięstwie
homo sovieticus po wszystkie planety.
Oczywiście zdarzały się przejściowe trudności.
Owszem dyrektywy centrali szkodziły działaniom
lokalnych społeczności. Przykładem takim było
Tą informacje zapamiętaliście na długo. To
właśnie dzięki niemu było wiadomo co się z
wami stanie. Przesiedlenia, wywózka na inne
planety, eksterminacja, bądź praca w fabrykach.
Taki miał być los mieszkańców Hebe.
Wyjątkowo niebezpiecznie jednostki takie jak
wy, czyli naukowcy, literaci, oficerowie czy
lekarze, zostali wysłani osobnymi transportami
z mniejszą liczbą cel więziennych. Nigdy nie
osiągnęliście jednak swojego celu podróży,
ponieważ automatyczny pilot nawalił w trakcie
277483002.001.png
lotu i zboczył z wyznaczonej trasy. Czy
zdecydował ślepy los? Możliwe. Efektem jego
działań było wylądowanie na planecie, która
różniła się nazwą od celu jedna literką. Mieliście
być na X15ah, a wylądowaliście na X15aI. Statek
zarył w ziemię, niszcząc część kadłuba i
niektórych z was poranił, jednak zamiast ciężkiego
powietrza przesiąkniętego spalinami i smrodem,
poczuliście świeżą bryzę znad morza.
Jesteście tutaj parę już parę tygodni, gdy
odkryliście, że ktoś was obserwował. W trakcie
polowania na tą istotę zabiliście ją. Okazało się, że
stworzenie to było wyposażone w dzidę, nosiło
przy sobie posążek wyobrażający jego samicę lub
boga, a na szyi miało zawieszone jakieś ozdoby.
Późniejsze obserwacje pozwoliły stwierdzić, że w
pobliżu mieszka plemię, które rozwój, można
określić jako ludzki wczesny rozwój na początku
epoki brązu.
Wprowadzenie
Ta gra korzysta z mechaniki Savage Worlds,
prostej gry fabularnej wydawnictwa Pinnacle,
której polskie wydanie opublikowało
wydawnictwo Gramel.
Zasady tworzenia postaci i mechanikę SW
można poznać czytając "Jazdę Próbną", która
jest dostępna za darmo na stronie
www.wydawnictwogramel.pl .
W założeniach gra ma się odbywać podczas 3
kolejnych dni, kiedy załoga ma kontakt z
tubylcami. Wtedy to każdego dnia rano
przychodzi do załogi szaman/wódz/
el prezidente z "Wyjaśnijcie nam o bogowie" po
czym pada pytanie dotyczące natury świata. W
ciągu dnia muszą odpowiedzieć na to pytanie.
Po 3 dniach przybywają wysłannicy PGRu.
1. Tworzenie postaci.
• Jedyną dostępną rasą są ludzie.
• Nie są dostępne "umiejętności
nadnaturalne".
• Sprzęt.
Dostępne są jedynie rzeczy, które będzie
można wylosować przed grą.
• Postacie nie mają przy sobie żadnej
gotówki.
• Historia postaci. Do wyboru związana z
historią planety Hebe. Postacie mają
około 30-40 lat.
Co się stanie? No cóż, macie rozwiniętą
technologię i wiedzę. Dysponujecie przedmiotami,
dzięki którym oni mogą was uznać za bogów, bo
przekraczacie zdecydowanie to, do czego byli
przyzwyczajeni. Macie też wiedzę jak wyglądał
panteon bogów greckich znanych z waszej
rodzimej planety. W końcu Hebe, nazwa waszej
planety, pochodzi od greckiej bogini młodości,
która rozdawała bogom na Olimpie ambrozję.
Co możecie dla nich zrobić? Macie możliwość
działania, uchronienia ich przed PGR bo, prawdę
mówiąc, teoretycznie na tej planecie nie powinno
być żadnych istot, ale Powszechne Gwiezdne
Republiki dowiedzą sie o nich, gdy wyślą po was
transport. Sprowadziliście na nich zagładę lądując
na tej planecie, pytanie czy uchronicie ich czy
zniszczycie. Nie jestem komisarzem, który zna
jedyną słuszną prawdę, to wasza decyzja.
Dziedzictwo planety Hebe.
W związku ze zbrodnią jaką popełnili
przedstawiciele waszej planety, część
społeczeństwa została z niej usunięta.
Losujecie kto z waszych rodzin został uznany za
winnego.
• Rzucacie 2xK6, żeby określić ile osób
musiało ją opuścić.
• Rzut k12+k6 pozwoli wam stwierdzić,
kto został usunięty, czyli wykonujecie
jeden rzut za każdą osobę, która została
wybrana w pierwszym rzucie.
Wiecie już kim jesteście, teraz pytanie co możecie
robić. Kiedyś byliście oficerami łącznikowymi,
pilotami czy dowódcami. Teraz staniecie się
bogami i nimfami, patronami i opiekunami. Od
tego jak przekonująco będzie odgrywać wasze role
zależy przeżycie albo zniszczenie tego plemienia.
W końcu jesteście od teraz bogami, możecie robić
co tylko chcecie.
Tabela Zdrajców PGRu.
2: każdy, dalej nie rzucaj.
3: 2 rzut k6 (dodatkowe osoby)
4: Dziadek od strony ojca
5: Twoje dziecko
6: Twoje dziecko
7: Teściowa
8: Twoje dziecko
9: Babcia od strony matki
10: Matka
11: Twoje dziecko
12: Ojciec
13: Żona/ Mąż/ Partner-ka
14: Dziadek od strony matki
15: Babcia od strony ojca
16: Teść
17: Twoje dziecko
18: Został uratowana/y i jest na Hebe.
Tabela powodów usunięcia.
Rzut K100 pozwala określić, za co zostali oni
usunięci. Jest dodatkowa, na obecnym etapie nie
wprowadza żadnych zmian co do postaci.
odbierać),
• główny mechanik znawca technologii i
mechaniki przedmioty: narzędzia
umożliwiające naprawę statku, szkielet
siłowy (zbroja robotników pozwalająca
podnosić ciężkie przedmioty ważące
maksymalnie tonę), ścigacz.
Przedmioty są losowane rzutem K4.
Każdy przedmiot przypisany do profesji został
określony według jego ważności. Statek się
rozbił więc część może być uszkodzona albo nie
być wogóle.
Tabela rzutu na przedmioty:
1: Sprzętu nie ma
2: Sprzęt jest bardzo uszkodzony, może
wybuchnąć w trakcie użytkowania albo wymaga
naprawy.
3: Sprzęt jest sprawny, ale okresowo może nie
działać. Dodatkowy rzut kostką k6 w ciągu
dnia. 1,2,3 przedmiot nie działa. 4,5,6 przedmiot
funkcjonuje normalnie.
4: Prosto z fabryki. Przedmiot w pełni sprawny.
• 1-13:Wróg klasowy
• 14-18: Dwulicowiec
• 19-29: Degenerat sprzymierzony z
wrogiem klasowym
• 30-46: Niezdyscyplinowany
• 47-54: Karierowicz
• 55-72: Element moralnie skorumpowany
• 73-99: Element bierny
• 100: Inne
Wiara tubylców
Głównym założeniem gry jest, że załoga
rozbitego statku nawiąże kontakt z tubylcami i
będzie im wyjaśniała dlaczego świat jest jaki
jest, jakie jest ich pochodzenie (zarówno
"bogów" czyli załogi jak i mieszkańców). Co z
tego będzie miała załoga? Pomoc tubylców w
wykonywaniu ich zadań.
Za każde 3 osoby usunięte z Hebe postać dostaje
jedną zawadę, bez rozwinięć w zamian za nią.
Proponowane są zawady związane z psychiką.
Profesja na Hebe
Do wyboru przez graczy.
• Oficer medyczny. Dbanie o zdrowie i życie
załogi. Przedmioty: zestaw pierwszej
pomocy, podręczny badacz stanu zdrowia,
zestaw operacyjny
• Szef ochrony: odpowiedzialny za
bezpieczeństwo fizyczne załogi
Przedmioty: broń snajperska, karabin,
materiały wybuchowe
• Oficer łącznikowy odpowiedzialny za
komunikację. Przedmioty: zestaw
nasłuchowy, wykrywacz ruchu i ciepła,
radar
• Dowódca: pistolet, dziennik podróży i
mapy, translator
• Pierwszy oficer: pistolet, komunikator (w
tym przypadku nadajnik, jedynie on może
podawać informacje, inne komunikatory z
powodu uszkodzeń mogą jedynie
Test na wiarę jest wykonywany po całym dniu..
Zwykły poziom trudności Wiary to 5. Jeżeli
załoga zrobi coś z poniższych czynności to ma
dodatkowe punkty przy rzucie. Pierwszego dnia
rzut jest wykonywany kostką k8, później Ci
bogowie, którym nie udał się testy rzucają k6, ci
z sukcesem poprzedniego dnia rzucają k10.
• +2: Bóg posiada wiedzę z tej dziedziny
• +0: Odpowiedzą po prostu na to pytanie.
• +1: Pokaża
• +1: Plemieńcy będą uczestnikami
• +1: Bóg jest patronem tej dziedziny,
której dotyczy problem. Bóg nie może
zmieniać swojej dziedziny.
• +1: Bóg ma święty przedmiot/ zwierzę, a
odpowiedź na pytanie jest związana z
tym świętym obiektem.
Każdy Bóg, któremu się uda test w trakcie
następnego dnia będzie miał 5 tubylców do
dyspozycji.
będzie służyła jako część chłodząca silniki?
-Czy jest wśród nich szpieg/ tajny służbista/
donosiciel? Jego raporty nie robiły krzywdy,
prawda? Ale teraz jest szansa dla niego i
powrotu na łaskawe łono PGRu. Jeżeli uda mu
się doprowadzić szybciej do was wysłanników
PGRu to zyska w oczach centrali.
-Jakie pełnili funkcję, na czym mogą się znać?
-Na jakie pytania może odpowiadać mit. o
stworzeniu świata/ o ich pochodzenie/ o
pochodzenie bogów. Mity wyjaśniają
rzeczywistość. Tym razem MG robi za NPCów.
-Jaka będzie struktura plemienia.
-Jakie nagrody są przewidziane dla tych graczy,
którzy zdecydują się poświęcić dla ocalenia
tego ludu? Wstąpienie w nich bogów?
-Jakie są cechy szczególne tej rasy? W jaki
sposób oni żyją?
-Czy na tej planecie są jeszcze inne plemiona?
-archetypy zachowań: wioskowy głupek,
mędrzec, chwalący ich kapłan, młody
niewierzący im kapłan, niewierny Tomasz,
-Siłą nic nie zdziałają, można ich straszyć,
gnębić, ale nie uzyskają czegoś powyżej
przestraszonego wieśniaka.
Przykładowi Bogowie Olimpijscy
• Afrodyta: bogini miłości i piękna,
opiekunka podróżników. Atrybuty: Jabłko,
róża, łabędź
• Apollo: bóg słońca, światła i wróżbitów.
Atrybuty: kruk, sęp, delfin
• Asklepios: bóg sztuki lekarskiej Atrybuty:
węże owinięte wokół laski, wieniec
laurowy
• Atena: Bogini pokoju i mądrości
Atrybuty:dzida, hełm, sowa
• Demeter: bogini pól i życia Atrybuty: kłos,
narcyz, mak
• Glaukos: bóg morski, opiekun żeglarstwa,
• Hades: bóg zmarłych
• Hera: opiekunka małżeństw Atrybuty: paw,
owoc granatu
• Hestia: bogini ognia, patronka ogniska
domowego
• Zeus: ojciec bogów i ludzi. Atrybuty:
orzeł, dąb, piorun
Część dla MG.
-Za ile lat przylecą z PGR, czy to naprawdę będą 3
dni? A może 3 pokolenia. Czy uda się wcześniej
ich wykryć?
-Czy wyślą ludzi czy automaty? Która wersja
będzie groźniejsza? Liczba osób w celach jest
sprawdzana, liczba załogi nie. Mogą spróbować
zabić załogę a do cel wrzucić tubylców, po czym
zniszczyć statek, gdy będzie na orbicie. Wtedy
centrala dostanie wiadomość, że statek wraz z
załogą został stracony i nie będą interesować się tą
planetą.
-Czy można pokonać ludzi z PGR? Na tej
planecie? a może da się pokonać na innej?
-Jak można ukryć ludzi? W jaskiniach? W
dżungli? Pod wodą?
-Kto jest ranny, kto potrzebuje ekwipunku z
załogi.
-Jak można uzupełnić swoje zapasy. Czy da się
wykorzystać materiał jaki jest na tej planecie do
naprawienia statku? Może część palisady z wioski
Zgłoś jeśli naruszono regulamin