59.doc

(29 KB) Pobierz

30.


Prawdziwa opowieść     31.


Nauczyciel - uczeń


 








MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:

otwartość, budowanie zaufania, umiejętność słuchania, umiejętność przyjmowania różnych perspektyw

PRZEBIEG:

uczestnicy dobierają się w pary i dzielą na osoby A i B.

1)                      osoba A opowiada partnerowi jakieś prawdziwe
zdarzenie, które jej się przytrafiło

2)                      osoba B powtarza to, co zapamiętała, starając się
wychwycić najważniejsze elementy opowiadania

3)                      osoba A przybiera perspektywy różnych osób i
przedmiotów występujących w opowiadaniu, np.
nieobecnej starej kobiety. Opowiada lub odgrywa
tę scenę z punktu widzenia tych osoób jeszcze raz

4)                      A i B rozmawiają o tym, co się zdarzyło

5)                      zmiana ról i powtórzenie ćwiczenia

WARIANTY:

osoby A i B odgrywają nawzajem swoje opowieści


MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:              rozwój społeczny, improwizacja, relaks

PRZEBIEG:    1) uczestnicy siadają w parach naprzeciwko siebie z zamkniętymi oczami

2)                     każda osoba przypomina sobie z czasów szkolnych
najgorszego nauczyciela". Stara się przypomnieć
sobie w najdrobniejszych szczegółach jego przy­
wary i zachowania niszczące uczniów

3)                     partnerzy otwierają oczy i po kolei zwracają się do
siebie nawzajem, jakby mówili do tego nauczyciela;
mówią mu wszystko, czego w rzeczywistości nie
powiedzieli

4)                     omawiają to doświadczenie

5)                     powtarzają ćwiczenie, ale tym razem z najlepszym
nauczycielem"

6)                     robią rundkę w grupie ze zdaniem: odkryłem, że...,
zauważyłem, że...

WARIANTY:   - można przeprowadzić burzę mózgów" na temat do­brego" i złego" nauczyciela - zamiast rozmowy można użyć psychodramy


 


134


135

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin