Polski 5.DOC

(196 KB) Pobierz
ROZKŁAD MATERIAŁU Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA KLASY V

DWUSTOPNIOWY PLAN WYNIKOWY Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA KLASY V

                                                        NA ROK SZKOLNY 2003/2004

 

L. GODZ

       

    TEMATY ZAJĘĆ

                        WYMAGANIA

                        PODSTAWOWE

                 

                 WYMAGANIA

          PONADPODSTAWOWE

 

UWAGI

 

   ŚCIEŻKI EDUKACYJ.

1

Co i jak będzie oceniane na lekcjach języka polskiego w klasie piątej?

-zna wymagania podstawowe

-orientuje się w układzie podręczników

-rozumie znaczenie symboli graficznych

-potrafi posługiwać się spisem treści i indeksem alfabetycznym

 

 

-zna wymagania podsta­wowe i ponadpodstawowe

-dostrzega swoiste cechy treściowe i wydawnicze

Zgodnie z pro­gramem na­uczania „Oglą­dam świat”

E.czyt. i m. T.1, 3

1

Co pamiętamy z klasy czwartej?

 

 

 

 

 

1

Jeszcze nie czytałem, ale na pewno przeczytam. O lekturach w klasie piątej

-sporządza kalendarz lektur i terminy ich omawiania

-potrafi poprawnie zapisywać tytuły i nazwiska autorów

-zna zasady pisowni wielką i małą literą

 

Pod­ręcznik do kształ­cenia języ­kowego

E.cz. i m., T.2

1

„A pamiętasz? - czyli słoneczne wspomnienia

-dostrzega związek czasownika z przysłówkiem,

- tworzy formy czasu przeszłego,

- rozpoznaje wskazane formy czasownika

-poprawnie używa form czasu, osoby i liczby

-tworzy wskazane formy czasownika

Pod­ręcznik do kształ­cenia języ­kowego

 

1

Niezwykły zachód słońca  - „Pocztówka z Meksyku” E. Nowosiel­skiej

-analizuje treść utworu

-wskazuje wyrażenia i zwroty opisujące słońce

-nazywa swoje uczucia

-wyszukuje i nazywa środki stylistycznego wyrazu

-dostrzega poetycką funkcję środków stylistycznych

-proponuje własne epitety i porównania obrazujące za­chód słońca

 

 

2

Co by było, gdyby… - czyli jak wiele zależy od pogody

-tworzy związki rzeczownika z przymiotnikiem

-wyróżnia przymiotnik jako określenie rzeczownika

-tworzy przysłówki od przymiotnika

-dobiera czasowniki bliskoznaczne do podanych

-buduje spójną ustną wypowiedź

-poprawnie używa czasow­nika z przysłówkiem

-wyróżnia i wskazuje róż­nicę między komunikatem meteorologicznym praso­wym a telewizyjnym

Praca domowa:

Spójrz przez okno - opisz pogodę

Pod­ręcznik do kształ­cenia języ­kowego

 

1

Jakie istotne problemy dla bezpie­czeństwa zwierząt leśnych poruszone zostały w artykule „Niebezpieczne lato”

-czyta cicho ze zrozumieniem

-rozumie treść

-sporządza notatkę na podstawie artykułu

-wyszukuje informacje na określony temat

-wnioskuje na podstawie tekstu

-dostrzega związki ludzi z przyrodą

 

E.ekolog. T.1

1

Jesień wcale nie musi być smutna.

Początek jesieni w poetyckim ujęciu J.Tuwima „Strofy o późnym lecie”

-czyta głośno, poprawnie

-wyjaśnia niezrozumiałe wyrazy

-wyodrębnia kolejne obrazy składające się na obraz jesieni

-nazywa środki artystycznego wyrazu

-dostrzega plastyczność i muzyczność wiersza

-porównuje swoje obserwa­cje poczynione jesienią z obrazami w wierszu

 

 

2

Nie taki diabeł straszny.

Pisownia wyrazów z : „om”, „em”, „on”, „en”, „ę”, „ą”

-uzupełnia podane wyrazy „ą” lub „om” zgodnie z zasadami ortografii

-znajduje w słowniku hasła: „argument”, „reklama”

 

Praca domowa:

Ułóż hasła reklamujące pastę do zębów

-rozumie i wyjaśnia zna­czenie słowa: „argument:, „reklama”

-tworzy związki wyrazowe z wyrazem „ząb”

-rozumie posługuje się pojęciem „reklama”

Pod­ręcznik do kształ­cenia języ­kowego

Słownik języka pol­skiego

 

1

Wrzesień - ortograficzny powrót do szkoły

Sprawdzenie stopnia przyswojenia zasad pisowni wyrazów ze szczególnym uwzględnieniem pisowni cząstki

„-by”, wielkiej litery, „ą”, „ę”, „em”, „en”, „om”, „on”

 

1

Okrutnie trudne wyrazy

-zna skalę ocen dyktanda dla klasy V

-układa błędnie napisane wyrazy w kolejności alfabetycznej

-potrafi korzystać ze „Słownika ortograficznego”

1

Ludzie listy piszą - list jako forma wypowiedzi pisemnej. Pisownia wielką literą

- posługuje się słowami: adresat, odbiorca, nadawca,

-poprawnie przenosi wyrazy

-zna stronę graficzną i elementy składowe listu

-poprawnie zapisuje nazwy geograficzne, zaimki w formie zwrotów grzecznościowych

-przekształca bezokolicznik w odpowiednią formę osobową

Praca domowa:

Napisz list do koleżanki lub kolegi z wakacji

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin