ZABAWY Z WYKORZYSTANIEM KLOCKÓW Malicka Aleksandra pkw1 rok IV.doc

(33 KB) Pobierz

ZABAWY Z WYKORZYSTANIEM KLOCKÓW              Malicka Aleksandra pkw1 rok IV

 

1.ORIENTACYJNO POŻĄDKOWA „ KOLOROWE KLOCKI”

miejsca jej przeprowadzania: terenowa/w pomieszczeniach,

Praca w grupach,

Materiały programowe: różnokolorowe i różnokształtne klocki, odtwarzacz Cd, wolna, spokojna muzyka oraz straszna, żywa, grozy

Opis: każda grupa ma przypisany kolor klocków które zbiera lub odkłada w zależności od słyszanej muzyki, każdy uczestnik zabawy gdy gra muzyka spokojna, chodzi po sali swobodnie, natomiast, gdy usłyszy muzykę ”grozy” zbiera wszystkie klocki swojego koloru, i odkłada je w wyznaczonym pudełku. Za każdym razem po muzyce grozy liczone są klocki w pudełku i kto zdobędzie najwięcej otrzymuje punkt, potem gdy spokojna muzyka rozkładamy klocki po sali( grupy przeciwne rozkładają klocki grup rywalizujących) i bawimy się dalej. Wygrywa ta grupa która uzyska największą liczbę punktów ( trzeba wyznaczyć ilość rund( wkładania klocków do pudełek, podczas strasznej muzyki))

 

2.ZABAWA ORIENTACYJNO POŻĄDKOWA „KTÓREGO KLOCKA BRAKUJE”

miejsca jej przeprowadzania: terenowa/w pomieszczeniach,,

Praca w mieszanych grupach, punkty zdobywane indywidualnie.

Materiały programowe; różnokolorowe i różnokształtne klocki.

Opis: klocki wykładane są na stole albo podłodze, przez 1 min dzieci przyglądają się klockom, następnie zamykają oczy nauczyciel zabiera 1 klocek, kto zgadnie i powie poproszony przez nauczyciela  jakiego klocka brakuje zdobywa punkt.

 

3. ZABAWA ORIENTACYJNA „ LABIRYTN „

miejsca jej przeprowadzania: terenowa/w pomieszczeniach,

Praca w grupach liczących parzystą liczbę uczestników,

Materiały programowe: lina do utworzenia co najmniej 2-óch labiryntów, chustki do zawiązania oczu, kilka klocków.

Opis; w grupach dobierają się w pary, jedna osoba z pary ma zawiązane oczy chustką, druga mówi jej jak ma iść żeby w jak najszybszym i najsprawniejszym czasie dojść do klocka i z powrotem. Wygrywa ta grupa która pierwsza pokona trasę.

4. ZABAWA RZUTNA „ KRĘGO-KLOCKI”

miejsca jej przeprowadzania: terenowa/w pomieszczeniach,

Praca w grupach i indywidualnie.

Materiały programowe: wysokie drewniane klocki ( graniastosłupy) małe piłki

Opis: dzielimy dzieci na grupy, każdy pracuje na własny rachunek i na grupy. Ustawiamy klocki( 7-12- w zależności od tego ile klocków posiadamy) każdy ma 2 rzuty żeby strącić wszystkie, ile strąci klocków tyle zdobywa punktów, potem sumuje się punkty osób w danej drużynie.

 

5.ZABAWA WYŚCIG „RAKÓW Z KLOCKAMI”

miejsca jej przeprowadzania: terenowa/w pomieszczeniach,

Praca w grupach.

Materiały programowe: klocki , pachołki do ominięcia( zrobienia zawrotu)

Opis; grupy ustawiają się w rzędach, aby wziąć udział w wyścigu trzeba przyjąć pozycję na „raka” następnie położyć klocek na brzuchu i pokonać trasę tak, żeby klocek nam nie upadł( gdy upadnie podnosimy go z powrotem na brzuch i idziemy dalej tyłem jak raczki, która drużyna pierwsza ta wygrywa.

 

6. ZABAWA RUCHOWA „ RYWALIZACJA DŹWIGÓW”

miejsca jej przeprowadzania: terenowa/w pomieszczeniach,

Praca w grupach

Materiały programowe: klocki, miska. pojemnik lub wiaderko na klocki.

Opis: dzieci ustawiają się w rzędzie, i po kolei biegną do miejsca gdzie znajdują się klocki, ich zadaniem jest jak najszybciej przenieść klocki wyznaczonego miejsca do wiaderka ale bez użycia rąk., wygrywa ta drużyna która najszybciej przeniesie swoje klocki.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin