muzyka_spr_kl3_cz1_dd_2009.pdf

(76 KB) Pobierz
muzyka_spr_kl3_cz1_dd_2009
D ę bska Danuta
Sprawdzian z muzyki dla klasy III (cz ęść I)
www.eduskrypt.pl
2009
270177464.016.png
Sprawdzian z muzyki dla klasy III
Podr ę cznik „Z EKOLUDKIEM W SZKOLE” cz ęść I
Imi ę i nazwisko - ………………………………………………………….
1. Przyjrzyj się wartościom nut i odpowiedz na pytania.
Cała nuta brzmi tak samo długo jak dwie ……………………………. .
Dwie ósemki trwają tak długo jak jedna ……………………………… .
W jednej półnucie mieszczą się dwie ……………………… lub cztery …………………………. .
Trzy ćwierćnuty zajmują tyle samo miar co sześć ………………………………. .
2. Przyporządkuj rytmy do zdań
Złota jesień, polska jesień.
Zbieraj grzyby te, które dobrze znasz.
Kolorowa jesień dary dzieciom niesie.
3. Napisz dźwięki gamy w górę i w dół
Udostępnienie elektroniczne www.eduskrypt.pl
© Copyright by Dębska Danuta
2
270177464.017.png 270177464.018.png 270177464.019.png 270177464.001.png 270177464.002.png
4. Uzupełnij rytmy szesnastkami
4 | | ||
5. Podpisz nuty nazwami solmizacyjnymi
6. Podkreśl takty, w których jest synkopa
7. Z rozsypanki wybierz tylko te sylaby, które są nazwami instrumentów dętych drewnianych
i wpisz je w tabelki
po mi czny prze gdy flet
ary rnet lut kla bas
got fa cze wio mat
8. Wymień nazwy dwóch instrumentów dętych blaszanych
…………………………………………….
…………………………………………….
Udostępnienie elektroniczne www.eduskrypt.pl
© Copyright by Dębska Danuta
3
270177464.003.png 270177464.004.png 270177464.005.png 270177464.006.png
KLUCZ ODPOWIEDZI DLA NAUCZYCIELA
do sprawdzianu z muzyki dla klasy III
Podr ę cznik „Z EKOLUDKIEM W SZKOLE” cz ęść I
1. Przyjrzyj si ę warto ś ciom nut i odpowiedz na pytania.
Cała nuta brzmi tak samo długo jak dwie PÓŁNUTY.
Dwie ósemki trwają tak długo jak jedna Ć WIER Ć NUTA.
W jednej półnucie mieszczą się dwie Ć WIER Ć NUTY lub cztery ÓSEMKI .
Trzy ćwierćnuty zajmują tyle samo miar co sześć ÓSEMEK.
2. Przyporz ą dkuj rytmy do zda ń
Złota jesień, polska jesień.
Zbieraj grzyby te, które dobrze znasz.
Kolorowa jesień dary dzieciom niesie.
3. Napisz d ź wi ę ki gamy w gór ę i w dół
Udostępnienie elektroniczne www.eduskrypt.pl
© Copyright by Dębska Danuta
4
270177464.007.png 270177464.008.png 270177464.009.png 270177464.010.png 270177464.011.png
4. Uzupełnij rytmy szesnastkami
4
| |
||
5. Podpisz nuty nazwami solmizacyjnymi
6. Podkre ś l takty, w których jest synkopa
7. Z rozsypanki wybierz tylko te sylaby, które dadz ą ci nazwy instrumentów d ę tych
drewnianych. Wpisz je w tabelki
po mi czny prze gdy flet
FLET PO PRZE CZNY
ary rnet lut kla bas
KLA RNET
got fa cze wio mat
FA GOT
8. Wymie ń nazwy dwóch instrumentów d ę tych blaszanych
MoŜliwe odpowiedzi uczniów:
·
trąbka
·
puzon
·
waltornia lub róg
Udostępnienie elektroniczne www.eduskrypt.pl
© Copyright by Dębska Danuta
5
270177464.012.png 270177464.013.png 270177464.014.png 270177464.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin