zad. na zaliczenie z matematyki.doc

(1408 KB) Pobierz

MIAŁAM TU 14,5 BŁĘDÓW [NIESTETY NIE WIEM GDZIE]

 

I etap terapii trudności w uczeniu się matematyki

 

Rozwijanie i korygowanie procesów, które są zaangażowane w uczenie się matematyki, aż do momentu osiągnięcia pełnej dojrzałości do uczenia się matematyki

 

 

Pierwszy etap terapii trudności w początkowym uczeniu się matematyki prowadzić ma do osiągnięcia dojrzałości do uczenia się matematyki na sposób szkolny. A zatem w toku terapii na tym etapie realizuje się program edukacji matematycznej, jaki przewidziany jest na okres wychowania przedszkolnego.

 

Korzystając z programu Dziecięca matematyka oraz materiałów metodycznych wykonaj następujące zadania:

 

3.1. Orientacja przestrzenna

 

1. Zajrzyj do programu dziecięca matematyka na strony 12 do 15 poświęcone orientacji przestrzennej. Zobacz, że treści kształcenia pogrupowane są osobno dla trzylatków, czterolatków, pięciolatków i sześciolatków.

Dla każdej grupy wiekowej wyodrębnione są 3 do 4 działów treści kształcenia.

Przejrzyj treści programowe dla poszczególnych grup wiekowych i działów kształcenia i odszukaj i wpisz do tabeli poniżej, z jaką grupą wiekową i w obrębie jakiego działu ujęto następujące treści kształcenia:

 

treści kształcenia

grupa wiekowa (wpisz trzylatki albo czterolatki itd.)

dział treści kształcenia

wyprowadzanie kierunków w przestrzeni od osi ciała drugiej osoby

pięciolatki

3. pkt.1.

umowy dotyczące kartki leżącej na stole

sześciolatki

4. pkt.2.

zamykanie linii koła

trzylatki

2. pkt.1.

wdrażanie do posługiwania się przyimkami na, pod za, obok

trzylatki

3. pkt.2.

umowy dotyczące strony prawej i lewej

czterolatki

1. pkt.2.

 

2. Zapoznaj się z tekstem rozdziału pt. Orientacja przestrzenna.

 

a) Napisz do czego dziecku potrzebna jest orientacja na kartce papieru (wystarczą 2 zdania).

              Orientacja na kartce papieru potrzebna jest dziecku do nauki pisania, czytania, a także przy rozwiązywaniu zadań matematycznych. Muszą też umieć przedstawić na kartce papieru to, co występuje w przestrzeni, a nie jest to łatwe, gdyż kartka ma dwa wymiary, a przestrzeń jest trójwymiarowa.

 

b) Odszukaj objaśnienia, w jaki sposób uczy się dziecko orientacji w stronie prawej i lewej. Napisz, jak autorka uzasadnia swoją koncepcję zakładania frotki na lewy nadgarstek (jedno zdanie).

              Autorka uzasadnia to tym, że jest to konieczne dla wdrukowania się w dziecięcą świadomość strony lewej i prawej.

 

c) Napisz do kształtowania jakich umiejętności służy błękitny miś opisany w tekście na s 21. (dwie umiejętności - dwa równoważniki zdań)

              - druga osoba ma podobny schemat ciała

              - wytyczanie kierunków w przestrzeni od dorosłego, tak jak z własnego punktu widzenia

3. Narysuj na kratkowanym papierze następujący obiekt:

3 kratki do góry

1 kratka w lewo

2 kratki w dół

2 kratki w lewo

1 kratka od lewego dolnego rogu do prawego górnego rogu

2 kratki w górę

1 kratka od prawego górnego rogu do lewego dolnego rogu

1 kratka w lewo

1 kratka od prawego dolnego rogu do lewego górnego rogu

2 kratki w dół

1 kratka od lewego górnego rogu do prawego dolnego rogu

4 kratki w dół

1 kratka w prawo

2 kratki do góry

2 kratki w prawo

2 kratki w dół

1 kratka w prawo

3 kratki do góry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Rytmy i rytmiczna organizacja czasu

 

1. Przeanalizuj fragment programu dotyczący Rytmów i rytmicznej organizacji czasu - dział 3.2 i odpowiedz na pytania: w jakiej grupie wiekowej zaczyna się prowadzić ćwiczenia związane z:

a) przemiennością dnia i nocy

czterolatki

 

b) następstwem pór roku

pięciolatki

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin