Ilona Wołoszynek Zewip z terapią V rok(2).docx

(27 KB) Pobierz

Ilona Wołoszynek Zewip z terapią V rok

 

Konspekt zajęć zintegrowanych dla dzieci sześcioletnich.

 

Temat dnia: Bezpieczny przedszkolak

 

Cele ogólne:

Zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu dla pieszych.

Wzbogacenie wiadomości dzieci z zakresu zasad ruchu drogowego

Kształtowanie właściwych nawyków niezbędnych dla bezpiecznego i kulturalnego uczestnictwa w ruchu drogowym.

Cele operacyjne:

Dziecko rozwiązuje zagadki.

Dziecko poprawnie nazywa znaki drogowe.

Dziecko wykonuje pracę plastyczną pt „ Sygnalizator drogowy”

Metody pracy wg. Kupisiewicza

Oparta na słowie- pogadanka, na działalności praktycznej, oglądowa - pokaz.

Formy pracy

Indywidualna, grupowa

Rodzaj aktywności

Ruchowa, słowna, plastyczna

Środki dydaktyczne: tekst opowiadania pt.” Draka o drogowych znakach”, zielona i czerwona tarcza, tamburyno, koperty, puzzle przedstawiające znaki drogowe, papier kolorowy, klej blok rysunkowy.

 

 

 

 

Przebieg zajęć:

1 Zagadki- nauczyciel zadaje zagadki.

Dobrym okiem, bystrym słuchem, kieruje ulicznym ruchem…

Stoją przy drodze na jednej nodze wszystkim kierowcom ku przestrodze. O obrazki na nich rozmaite czyta kierowca zamiast liter..

Zwierzę to ma coś wspólnego z porządkiem ruchu ulicznego…

Kierownica, dzwonek, koła z oponami jedzie na nim człowiek i rusza nogami..

Szarą szosą 4 koła go niosą czerwone światło zatrzyma go łatwo…

Gdy one na ulicy kolor zmieniają, wtedy wszyscy idą albo w miejscu stoją…

2 Wysłuchanie opowiadania pt.” Draka o drogowych znakach”- omówienie zasad poruszania się po drodze.

Czy chodzimy lewą stroną drogi?

Czy przez jezdnie można przechodzić w miejscu gdzie są namalowane białe pasy?

Czy przez skrzyżowanie dróg przechodzimy na ukos?

Czy można przebiec przez jezdnie aby zdążyć przed nadjeżdżającym pojazdem?

Czy przechodzimy przez jezdnie gdy pali się czerwone światło?

Czy można bawić się lub grać w piłkę przy drodze?

3 Zabawa ruchowa pt. „ Ruch uliczny” dzieci biegają w różne strony po sali kiedy w górze jest czerwona tarcza dzieci się zatrzymują, kiedy jest zielona biegają dalej.

4 Puzzle-każda grupa losuje kopertę z puzzlami - znakami, następnie je układa i określa do jakiej grupy należą znaki drogowe.

5 Zabawa ruchowa pt.” Smerfy i gargamel” jedno dziecko jest gargamelem, pozostałe smerfami, gargamel stara się złapać jak najwięcej smerfów. Gdy gargamel dotknie jakiegoś smerfa ten nie rusza się staje w rozkroku, aby uratować smerfa należy przejść pomiędzy jego nogami.

6 Praca plastyczna pt. „Sygnalizator drogowy”- wydzieranka papierem kolorowym.

Ilona Wołoszynek Zewip z terapią V rok

 

Konspekt zajęć zintegrowanych dla dzieci sześcioletnich.

 

Temat dnia: Rozpoznawanie i nazywanie owoców i drzew owocowych-poznanie wartości odżywczych.

 

Cele ogólne:

Wdrażanie i przestrzeganie zasad higieny przed spożywaniem owoców.

Pogłębianie wiadomości o owocach.

Rozpoznawanie i nazywanie owoców i drzew owocowych.

Cele operacyjne:

Dziecko opowiada o wartościach odżywczych owoców.

Dziecko rozwiązuje zagadki.

Dziecko rozpoznaje owoce po głównych cechach.

Dziecko odrysowuje szablony owoców.

Metody pracy wg. Kupisiewicza

Oparta na słowie- pogadanka, na działalności praktycznej, oglądowa - pokaz.

Formy pracy

Indywidualna, grupowa

Rodzaj aktywności

Ruchowa, słowna, plastyczna

Środki dydaktyczne: tekst wiersza pt. Kto powie”, szablony owoców , kredki, blok rysunkowy,

 

 

 

 

 

Przebieg zajęć:

1 Zagadki -  nauczyciel zadaje zagadki.

Niedaleko od drzewa pada, każdy je z ochotą zjada, okrąglutkie i rumiane na słoneczku dojrzewane

Fioletowa skórka a miąż pod nią złoty smakuje wybornie wszyscy wiemy o tym…

Czerwieni się ze wstydu dojrzewa na słonku wśród zielonych listków wisi na ogonku…

2 Wysłuchanie wiersza pt. Kto powie”- rozmowa na temat wartości odżywczych owoców i higieny ich spożywania.

Jakie Maciuś zebrał owoce?

Gdzie rosną drzewa na których rodzą się jabłka?

Czy znacie jeszcze inne owoce rosnące w sadzie?

Czy lubicie jeść owoce i dlaczego?

Dlaczego jest tak ważne jedzenie owoców?

Co należy zrobić z owocami przed jedzeniem i dlaczego?

A jeśli byśmy nie myli rąk ani owoców, to jakie mogły by być tego konsekwencje- co mogłoby się wtedy wydarzyć?

3 Zabawa ruchowa pt. „ Pszczółki i kwiaty”- kwiaty rosną w ogrodzie, pszczółki swobodnie latają miedzy kwiatami, na sygnał, pszczółki szukają sobie swych kwiatów i zatrzymują się obok nich.

4 ” Co robimy z owoców „- zabawa w skojarzenia dzieci odpowiadają na pytania np. co można zrobić z jabłek itp.

5 Zabawa ruchowa „Sałatka owocowa” dzieci siedzą w kole na szyi maja zawieszone emblematy z owocami. Każde dziecko zapamiętuje swój emblemat. Nauczycielka wymienia poszczególne owoce dzieci zamieniają się miejscami na hasło sałatka owocowa wszystkie dzieci zamieniają miejsca.

6 Praca przy stolikach dzieci otrzymują szablony owoców jabłoni gruszy, śliwy wybierają jeden szablon odrysowują go i kolorują na odpowiednie kolory.

7 Zabawa ruchowa "Jesień na działce” dzieci naśladują czynności wykonywane jesienią w ogródkach na hasło nauczyciela np. kopanie, wyrywanie, wożenie taczkami, wyrywanie

Ilona Wołoszynek Zewip z terapią V rok

 

Konspekt zajęć zintegrowanych dla dzieci czteroletnich, pięcioletnich.

 

Temat dnia: Z wizytą u Klary- historyjka obrazkowa

 

Cele ogólne:

Rozwijanie fantazji i wyobraźni dziecka.

Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie.

Kształtowanie umiejętności współdziałania z partnerem

Cele operacyjne:

Dziecko porusza się w rytm melodii i reaguje na umówione sygnały.

Dziecko odtwarza ruchem treść piosenki

Dziecko wypowiada się na temat opowiadania pt. „Z wizytą u Klary”.

Dziecko wykonuje ćwiczenia rytmiczne zgodnie z poleceniami nauczyciela.

Metody pracy wg. Kupisiewicza

Oparta na słowie- pogadanka, na działalności praktycznej, oglądowa - pokaz.

Formy pracy

Indywidualna, grupowa

Rodzaj aktywności

Ruchowa, słowna, plastyczna

Środki dydaktyczne: tekst opowiadania pt. „Z wizytą u Klary”, plastelina , tamburyno.

 

 

 

 

 

Przebieg zajęć:

1 Słuchanie opowiadania pt. „ Z wizytą u Klary”- rozmowa na temat opowiadania.

Gdzie mieszkał szpak Mądrak?

Od kogo dostał zaproszenie?

Czego zazdrościł Klarze?

Co robiły małpa, hiena, słoń?

Jak wyglądało życie Klary w Zoo?

Opowiedz jak Klara czuła się w Zoo?

Dlaczego nie chciała przyjąć pomocy Mądraka?

Czy szpak nadal zazdrościł Klarze?

Co zrozumiał dzięki wizycie w Zoo?

2 Zabawa ruchowa „ Tańczy nasze ciało”- przy muzyce tańczą same ręce, tańczy głowa, tańczą nogi, tańczy całe ciało.

3 Ćwiczenia rytmiczne- dzieci wystukują rytm do przysłowia „Idzie rak nieborak jak ugryzie będzie znak”

Powtórzenie rytmiczne rymowanki z wystukaniem rytmu o podłogę.

- ze zmianą tempa ( od wolnego do szybkiego )

- ze zmiana dynamiki  ( cicho – głośno)

- ze zmianą rejestrów ( cienko – grubo)

4 Ćwiczenia gimnastyczne

- marsz po obwodzie koła wysokie unoszenie kolan, skłony w przód , w bok, podskoki do góry jak piłeczki.

- zabawa „ Samochody” dzieci biegają między krzesełkami , na sygnał siadają na krzesełkach- samochodach, i naśladują odgłosy jadących pojazdów: wrr, brr, zii.

- zabawa pt „ Pająk i muchy” Wyznaczone  dziecko  „pająk” ustawia  się  w  rogu  sali . Pozostałe  dzieci   „muchami”  i  biegają  po  sali . Na  hasło - PAJĄK –muchy stoją nieruchomo , bo  „pająk”  wyrusza  na  łowy . Jeśli  „mucha”  poruszy  się  „pająk”  zabiera   do  „sieci” , gdzie  pozostaje  do  zmiany  „pająka”.

5 W marszu po obwodzie koła ćwiczenia oddechowe i relaksujące. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilona Wołoszynek Zewip z terapią V rok

 

Konspekt zajęć zintegrowanych dla dzieci sześcioletnich

 

Temat dnia: Barwy, kształty i smaki owoców.

 

Cele ogólne:

Wdrażanie do przestrzegania zasad higieny przed spożywaniem owoców.

Kształtowanie umiejętności współdziałania z partnerem.

Pogłębianie wiadomości o figurach geometrycznych.

Cele operacyjne:

Dziecko trafnie rozpoznaje owoce różnymi zmysłami.

Dziecko wypowiada się na temat opowiadania pt. „W krainie trójkątów”

Dziecko klasyfikuje zbiory ze względu na barwę i  kształt.

Dziecko zna cechy charakterystyczne trójkąta.

Metody pracy wg. Kupisiewicza

Oparta na słowie- pogadanka, na działalności praktycznej, oglądowa - pokaz.

Formy pracy

Indywidualna, grupowa

Rodzaj aktywności

Ruchowa, słowna, plastyczna

Środki dydaktyczne: tekst opowiadania pt.” W krainie trójkątów”

tamburyno, wycięte koperty, wycięte różne owoce, klej nożyczki, .

 

 

 

Przebieg zajęć:

1 Rozpoznawanie różnymi zmysłami kształtu i nazwy owoców zabawa pt „Zaczarowany koszyczek”

2 Wysłuchanie tekstu pt „ W krainie trójkątów” – rozmowa dotycząca treści opowiadania.

Wymieńcie nazwy tych przedmiotów, które zapamiętaliście, a były one trójkątne.

Dlaczego trójkątny król był zatroskany?

Czego pragnęła trójkątna królewna?

Kto spełnił „trójkątny kaprys” królewny

3 Zestawienie treści z ilustracja - k. s. 25

Powiedzcie jaki kształt maja przedmioty na ilustracji z jakich kawałków materiału uszyta jest szata królewny.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin