Jednostki.odt

(15 KB) Pobierz

Jednostki

 

Jednostki dzielimy na:

1. Atakujace: sluza do atakowania TYLKO

- Topornicy, Lekka Kawaleria, Lucznik Konny, naleza tu jeszce machiny obleznicze: Taran, Katapulta

2. Obronne: sluza do obrony TYLKO

- Pikinierzy, Miecznicy, Lucznicy, Rycerz

3. Zwiadowcze: dostarczaja informacji o wrogu i neutralizuja obcych zwiadowcow TYLKO

- Zwiadowcy

4. Atakujaco-Obronne: sa zarowno dobre w obronie jak i w ataku

- Ciezka Kawaleria

5. Inne: sluzy do zajmowania innych wiosek TYLKO

- Szlachcic

Patrzac na tabelke zamieszczona wyzej, niektorzy moga sie zastanawiac co znacza poszczegolne liczby, mianowicie:

Zaczynajac od lewj mamy 10 kolumn,

Pierwsze trzy pokazuja nam ile potrzeba surowcow (drewno, glina i zelazo) na wybudowanie danej jednostki.

Nastepna okresla ilosc populacji (ludzi) potrzebnych aby dana jednostka powstala, maxymalna liczba populacji w wiosce jest 24.000.

Nastepne 4 okreslaja zdolnosci i walory militarne naszych zolnierzy, w kolejnosci sa to: sila ataku, sila obrony przed jednostkami pieszymi, sila obrony przed jednostkami konnymi, sila obrony przed lucznikami.

Przedostatnia tabela pokazuje predkosc poruszania sie naszej jednostki w minutach na jedno pole. Jedna wioska zajmuje jedno pole.

Ostatnia kolumna okresla lup jaki poszczegolna jednostka jest w stanie zabrac ze soba.

 

Jezeli teraz wybierzemy „najlepsza/najgorsza jednostke” z poszczegolnych kolumn to mamy (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):

 

Najdrozsza jednostka: lucznik zuzywa lacznie 190 surowcow na jednego mieszkanca

Najtansza jednostka: pikinier zuzywa 90 surowcow na jednego mieszkanca

Ale te kryteria nie sa az tak wazne, gdyz surowce nie stanowia o mozliwosciach bojowych a ponadto populacja jest ograniczona co za tym idzie lepiej jest posiadac najlepsze jednostki z mozliwych, nawet gdy wiecej kosztuja. Co teraz omowie:

 

Zajmiemy sie teraz sila ataku (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):

 

Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Topornik 40/na 1 mieszkaniec.

Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Pikinier 10/na 1 mieszkaniec.

 

Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac:

Topornik--------------------------40/na 1

Lekka Kawaleria----------------32.5/na 1

Ciezka Kawaleria---------------25/na 1

Miecznik--------------------------25/na 1

Lucznik Konny------------------24na /1

Lucznik---------------------------15/na 1

Pikinier----------------------------10/na 1

 

Sila obrony przed jednostkami pieszymi (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):

 

Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Miecznik i Lucznik oboje 50/na 1 mieszkaniec

Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Lekka Kawaleria 7.5/na 1 mieszkaniec.

 

Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac:

Miecznik--------------------------50/na 1

Lucznik---------------------------50/na 1

Ciezka Kawaleria---------------33,33/na 1

Pikinier----------------------------15/na 1

Topornik--------------------------10/na 1

Lucznik Konny------------------8/na 1

Lekka Kawaleria----------------7.5/na 1

 

 

 

Sila obrony przed jednostkami konnymi (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):

 

Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Pikinier 45/na 1 mieszkaniec

Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Topornik 5/na 1 mieszkaniec.

 

Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac: :

Pikinier----------------------------45/na 1

Lucznik---------------------------40/na 1

Miecznik--------------------------15/na 1

Ciezka Kawaleria---------------13,33/na 1

Lekka Kawaleria----------------10/na 1

Lucznik Konny------------------6/na 1

Topornik--------------------------5/na 1

 

 

Sila obrony przed lucznikami (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):

 

Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Miecznik 40/na 1 mieszkaniec

Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Lucznik 5/na 1 mieszkaniec.

 

Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac:

Miecznik--------------------------40/na 1

Ciezka Kawaleria---------------30/na 1

Pikinier----------------------------20/na 1

Topornik--------------------------10/na 1

Lucznik Konny------------------10/na 1

Lekka Kawaleria----------------7.5/na 1

Lucznik---------------------------5/na 1

 

Po tej charakterystyce i jak sadze dosc szczegolowym opisaniu widzicie, ze jednostki dziela sie na roizne typy w zaleznosci od statystyk jakie posiadaja i akcji jaka wykonuja.

Np.: jezeli wyslemy do ataku miecznikow to ich sila bedzie 25 wiec niewiele i poniesiemy ogromne straty, statystki obrony tu sie nie licza gdyz atakujemy. Natomiast gdy ta sama liczba miecznikow bedzie sie bronic wtedy ich efektywnosc wzrasta nawet dwukrotnie jezeli przed jednostkami pieszymi, sa za to slabi przed jednistkami konnymi (nie mylic z lucznikami na koniu, oni zaliczaja sie do lucznikow)

Wynika z tegi, iz nalezy odpowiednio dobrac obrone i posiadac rozne jednostki w swojej wiosce, gdyz przeciwnik moze atakowac zarowno topornikami, lekka kawaleria jak i lucznikami konnymi.

 

Pikinierzy – jednostka obronna TYLKO, swietny oddzial przeciwko lekkiej kawalerii, nie ma lepszego, ktory by sie przeciwstawil jej sile, powoduje ogromne straty w szeregach lekkiej jazdy.

 

Miecznicy – jednostka obronna TYLKO, swietny oddzial obronny przeciwko piechocie lacznie z lucznikami, uwazam, ze to kluczowa jednostka obronna.

 

Topornicy – jednostka atakujaca TYLKO, w przeliczeniu na jednego mieszkanca najlepsza jednostka i dosc tania, powoduje ogromne straty w szeregach pikinierow, lucznikow konnych i lekkiej kawalerii.

 

Lucznicy – jednostka obronna TYLKO, obok miecznikow swietna jednostka obronna przeciwko piechocie i jezdzie, jedyna jej slabosc to konni lucznicy, ktorzy sa wyspecjalizowani w ich zabijaniu.

 

Lekka Kawaleria – jednostka atakujaca TYLKO, zaraz po topornikach druga najlepsza jednostka specjalizujaca sie w wyzynaniu miecznikow, w polaczeniu z topornikami stanowia smiertelna sile i malo kto moze sie im oprzec, jedynie zwiekszone oddzialy lucznikow moga troche zmniejszyc ich niszczycielska moc.

 

Lucznicy Konni – jednostka atakujaca TYLKO, chociaz walory ataku nie sa duze, to jest to jezdzaca smierc dla lucznikow, gdyz z dystansu i poza zasiegiem ich strzal, sciagaja ich jak snajperzy, jedyny oddzial, ktory jest w stanie sie oprzec to miecznicy ze swoimi tarczami.

 

Ciezka Kawaleria -dla wielu graczy ogromny problem stanowi ciezka kawaleria, gdyz jest to dobra jednostka we wszystkich dziedzinach (ani najlepsza, ani najgorsza), jedni uwazaja, ze nalezy ja miec i cenia za jej uniwersalnosc i szybkosc, inni natomiast, ze jest zbedna.

W tym przypadku pozostawiam wam do wyboru jej posiadanie kazdy powinien dopasowac swoj styl gry, moze w odpowiednich rekach bedzie ona niezastapiona. Ja natomiast nie preferuje jej i zamiast prodkuje inne jednostki lepsze w obronie. Ci co zamierzaja uzywac ja do ataku powinni byc ostrozni, gdyz jak wpadniecie w pulapke to nie tylko tracicie oddzial atakujacy, ale rowniez obronny.

 

Jezeli chodzi o pozostale jednostki, ktorych tutaj nie wymienilem, to:

 

Taran – jednostka atakujaca, TYLKO, sluzy do niszczenia murow przeciwnika i jest w tym niezastapiona, nie nalezy jednak posiadac jej wiecej niz 300 w jedne wiosce, gdyz wieksza ilosc oslabia nasza armie a niewiele wiecej przyczynia sie do burzenia murow.

Powinna byc uzywana zawsze gdy atakujemy wioske, ktora posiada mury, zmniejsza to straty naszj armii.

 

Katapulta – jednostka atakujaca TYLKO, uniwersalny oddzial atakujacy, ale zabiera az 8 mieszkancow do jej obslugi. Jedyna jednostka, ktora mozna niszczyc cele w wiosce przeciwnika. Wielkosc ratusza okresla ilosc celow do wyboru, ale zawsze tylko jeden. Nie nalezy uzywac jej do niszczenia murow, gdyz jest w tym duzo slabsza od taranu, a przy okazji nasze wojska ponosza wtedy duzo wieksze straty.

 

Rycerz – jego cel jest jeden na poczatku gry chronic nasz wioske, gdyz jest tani i bardzo silny, ale zabiera 10 mieszkancow (do noszenia jego ekwipunku :) ), pozniej gdy wysylamy armie razem z nim powoduje on, ze nasza armia wedruje szybciej.

 

Szlachcic – bardz droga, leniwa i opasiona „swinia”, jednakze bez jego dyplomatychnych umiejetnosci nie jestesmy w stanie zajac zadnej wioski, jest wiec kluczowym nierobem do powiekszania naszej sily, wielkosci i obszaru wplywow.

Aby posiadac szlachcica musimy najpierw posiadac zlota monete, ktora produkuje sie w palacu, ilosc posiadanych szlachcicow zalezy od ilosci posiadanych zlotych monet, a wzor na to jest taki:

1+2+3+5+6 itd.

Co to znaczy?

1 szlachcic = 1 zlota moneta + cena za szlachcica

2 szlachcicow = 1+2=3 zlotych monet + cena za szlachcica

3 szlachcicow = 1+2+3=6 zlotych monet + cena za szlachcica

...

10 szlachcicow = 1+2+3+4+5+6+7+8+9+10=55 zlotych monet + cena za szlachcica

 

Drogo nie?

 

To narazie tyle, prosze uwaznie to przestudiowac i w razie pytan o kontakt.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin