SCENARIUSZ ZAJĘĆ W GRUPIE II
Temat: Tydzień z Kubusiem Puchatkiem- ,,Dzień w którym Kłapouchy gubi
swój ogon, a Puchatek go odnajduje’’.
Metody: czynnościowa, zadaniowa, pokaz, rozmowa
Formy pracy: zespołowa, grupowa, indywidualna
Problem: <Po co zwierzątkom ogonki ?>
Pomoce i środki dydaktyczne:
-,,Kubuś Puchatek’’ A. A. Milne
-kolorowe ilustracje
- szarfy na ogonki , kaseta z wesołą muzyką
- wielki obrazek Kłapouchego do sali i małe obrazki osiołków
- wełniane ogonki do przytwierdzenia do karty
Cele operacyjne: Dziecko odpowie na zadawane pytania
- pobudzi swą koncentrację uwagi
- poszuka zwierzątka, które ma ogon np. (słoń, kot, pies)
- przymocuje wełniany ogonek Kłapouchemu
- odnajdzie zaginione przedmioty
- pokaże ruchem i za pomocą ćwiczenia ortofonicznego
wyrazi zadowolenie
Przebieg zajęć:
1. Przywitanie dzieci
2. Nauczycielka zaprasza dzieci do kolejnej przygody z Kubusiem Puchatkiem
3. Tekst z książeczki- A. A. Milne- pytania i odpowiedzi do przeczytanego fragmentu, kiedy to Kłapouchy gubi swój ogon, a Puchatek pomaga go odnaleźć (odtwarzanie przebiegu wydarzeń), ilustracje do tekstu
4. Dzieci poszukują zwierzątek, które mają ogon, wymieniają je, np. słoń, kot, pies, krówka- zastanawiają się- ,,po co zwierzątkom ogon? ‘’, ,,do czego służą ogonki?’’.(Są wyrazem zadowolenia, radości, smutku, służą jako pomoc np. do odganiania muszek u krówek itd.) ,,A czy ludzi mają ogonki?’’- refleksja.
5. Zabawy ruchowe- ,,Taniec z ogonkami’’, ,,Koty i myszki’’, ,, Odnajdywanie ukrytych ogonków’’. Dzieci wykorzystują szarfy.
6. ,,Kłapouszek i jego ogonek’’- dzieci zasiadają do swoich stolików na swoje miejsca, otrzymują kartę z Kłapouchym i ogonek zrobiony z włóczki.
Dzieci najpierw kolorują osiołki, a następnie z pomocą nauczycielki przytwierdzają ogonek do karty.
7. Dzieci pokazują ruchem i wydają odgłos ,,zadowolonego osiołka, który znalazł swój ogonek’’.
8. Podsumowanie zajęć. Omówienie i refleksja.
9. Podziękowanie dzieciom za wspólne zajęcia.
opr. mgr Bożena Bałuk
Hel53land