Na poczcie
1. Prowadzenie ćwiczeń mowy, ćwiczeń w czytaniu globalnie.
2. Rozwijanie spostrzegawczości.
- Uzupełnianie braków w rysunkach.
3. Ćwiczenie sprawności manualnej.
4. Zaznajomienie dzieci z pracą pocztowców: listonosz, ....
5. Wzbogacenie słownictwa, z zakresie wiedzy o funkcjonowaniu poczty.
6. Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego na podstawie historyjki obrazkowej.
7. Ćwiczenia manualne (lepienie, rysowanie).
8. Aktywizowanie myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek.
9. Doskonalenie techniki liczenia.
10. Poszanowanie ludzi pracy.
v Składniki liczby 6.
- Rozkładanie liczby 6 na składniki.
- Ćwiczenia doskonalące liczenie w zakresie 6.
- Utrwalenie poznanych cyfr.
Ćwiczenia gimnastyczne
v Zestaw VII wg K. Wlaźnik
- Ćwiczenia na powietrzu.
- Tor przeszkód.
1. Wybór dyżurnych.
2. Zmiana gazetki tematycznej.
4. „Listonosz” – nauka piosenki.
- Zabawy przy muzyce.
5. „Droga listu” – rozmowa z dziećmi na podstawie opowiadania, doświadczeń i obserwacji własnych.
6. „Na poczcie” – malowanie farbami.
7. „Drogowskaz” – rozmowa z dziećmi o komunikacji na podstawie wiersz i makiety.
8. Pan listonosz – praca plastyczna, wycinanka z kolorowego papieru.
9. Rysowanie znaków i linii na dużym i małym formacie.
10. Zgaduj – zgadula: zagadki o różnych zawodach.
11. Ćwiczenia w analizie i syntezie wyrazów.
Pomoce dydaktyczne
Historyjka obrazkowa, napisy ilustracje, zdjęcia, nożyczki, plastelina, klej, papier wycinankowy.
Literatura
1. Vademecum nauczyciela 6 – latków.
2. Kalendarz muzyczny.
Hel53land