Odwiedzamy pocztę-5l.doc

(41 KB) Pobierz

TEMAT KOMPLEKSOWY: „Odwiedzamy pocztę”

Zadania programowe

Działania edukacyjne

Umiejętności

 

Opowiadanie i porządkowanie historyjek wg. chronologii. Używanie określeń najpierw, potem.

 

 

Poznawanie pracy osób zatrudnionych na poczcie, rozumienie znaczenia tej pracy dla najbliższego środowiska.

 

Wzbogacenie słownika czynnego o zwroty kartka pocztowa, list, znaczek, widokówka, paczka,  telegram, awizo.

 

 

Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących wspólnej zabawy.

 

 

Nazywanie swojego miasta, ulicy, nr domu, mieszkania.

 

 

Używanie zwrotów grzecznościowych bez przypominania.

 

Opowiadanie i porządkowanie historyjki obrazkowej. Próby nadawania tytułu historyjce.

» Historyjka obrazkowa „Droga listu” – na podstawie opowiadania A. Dudek „Wędrówka listu”.

Układanie historyjki obrazkowej złożonej z 3 obrazków. Podkreślenie ważności dokładnego adresowania listów.

 

»  Wycieczka do urzędu pocztowego – rozmowa połączona z obserwacją. Poznanie wyglądu poczty, urządzeń, czynności jakimi zajmują się pracownicy poczty.

 

» Słuchanie wiersza J. Kulmowej  „Tatuś listonosz”. Ukazanie czynności wykonywanych przez listonosza. Zapoznanie z charakterystycznym ubiorem i wyposażeniem (torba, czapka).

 

»  „Nasza poczta” – zorganizowanie kącika tematycznego  w Sali. Wspólne układanie różnych akcesoriów przyniesionych z poczty. Inicjowanie zabawy tematycznej  w pocztę.

 

» Słuchanie opowiadania „Zaproszenie” – I. Landu. Podkreślenie znaczenia znajomości swojego imienia  i nazwiska oraz adresu.

 

»   Zabawa dydaktyczna „Rozmowy telefoniczne”.

 

»   Układanie historyjki obrazkowej przez dzieci „Jak paczka od krasnala dotarła do dzieci”. Opowiadanie treści obrazków, ustalanie kolejności zdarzeń.

»  Zabawa dydaktyczna „Czyje to jest”.

Dziecko:

  • potrafi opowiadać treść przy pomocy pytań,
  • dostrzega zależności przyczynowo skutkowe.

 

  • wie jak się zachować w miejscu użyteczności publicznej,
  • wie jakie sprawy ludzie załatwiają na poczcie.
  • wie kto roznosi listy i paczki,

 

  • zna pojęcia związane z pracą poczty.

 

 

  • potrafi bawić się zgodnie, dzielić się  z innymi pomocami i akcesoriami,
  • unikanie hałasu podczas zabawy.

 

 

  • rozumie, dlaczego ważna jest znajomość własnego adresu.

 

  • nabywa umiejętność prowadzenia dialogu,
  • stosuje formy grzecznościowe

 

  • próbuje samodzielnie odtwarzać drogę jaką odbyła paczka od nadawcy do adresata,
  • doskonali mowę w czasie wypowiedzi na temat treści obrazków.
  • utrwalanie znajomości własnego adresu.

Zadania programowe

Działania edukacyjne

Umiejętności

 

Posługiwanie się nazwami figur geometrycznych: koło, kwadrat.

 

 

Zapewnienie dziecku swobodnej, twórczej wypowiedzi.

 

 

Wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych zmierzających do prawidłowej wymowy głosek.

 

 

 

Zapoznawanie z nowoczesnymi środkami porozumiewania się  ludzi.

 

 

Prawidłowe reagowanie ruchem na słowa i melodię piosenki.

 

 

Wykorzystywanie gry na instrumentach perkusyjnych w ćwiczeniach słuchowych.

 

Stosowanie zabaw i ćwiczeń inhibicyjno – incytacyjnych łączących się  z wyra -

bianiem poczucia przestrzennego.

 

 

 

Zadania programowe

 

»  Zabawy z figurami geometrycznymi – „Figury szukają swojego miejsca”.

 

»  Praca plastyczna „Wesoła koperta”. Wykonanie koperty przy użyciu gotowych elementów i przyborów do ozdabiania pracy.

 

»  „Znaczki pocztowe” – ozdabianie znaczka wg. własnego pomysłu przy użyciu kredek, pasteli, flamastrów.

 

»  Zabawa ortofoniczna na podstawie wyrazów: listonosz, poczta, znaczek, życzenia, pocztówka.

 

» Rozmowa na temat innych nowoczesnych środków komunikacji: porozumiewanie się ludzi (telefony komórkowe, poczta elektroniczna) oraz przesyłki kurierskie.

 

» Słuchanie piosenki „Chodzi listonosz” – omówienie budowy piosenki (liczba zwrotek i refrenów). Zabawa inscenizowana ruchem do treści piosenki.

 

»  Wykonywanie ćwiczeń rytmicznych na instrumentach perkusyjnych. Wygrywanie prostych tekstów np. „już jesień”, „szumi wiatr”, „lecą liście z drzewa”.

 

»  Zabawa inhibicyjno - incytacyjna „Przyjechała poczta”. Wyrabianie szybkiej orientacji, pamięci poprzez udział  w zabawach inhibicyjno – incytacyjnych.

 

 

Działania edukacyjne

Dziecko:

  • ćwiczy orientację i spostrzegawczość, rozpoznaje, nazywa figury i właściwie je przyporządkowuje.

 

  • przestrzega instrukcji zaginania i klejenia papieru,
  • samodzielnie dobiera różne techniki plastyczne.
  • kształci wyobraźnię twórczą, śmiało realizuje swój pomysł.

 

  • ćwiczy przód języka na głoskach ż, sz, cz.

 

 

  • zdobywa wiedzę nt. współczesnych środków porozumiewania się i dostarczania przesyłek.

 

  • określa słowami charakter piosenki,
  • rozróżnia zwrotkę od refrenu.

 

 

  • poprawnie wykonuje proste ćwiczenia rytmiczne,
  • prawidłowo korzysta z instrumentów.

 

  • prawidłowo reaguje na sygnały dźwiękowe,

 

  • sprawnie porusza się w przestrzeni.

 

 

Umiejętności

 

Prawidłowe reagowanie na muzykę.

 

Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.

Umiejętne poruszanie się w czasie i przestrzeni przez uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach.

 

»   „Tańczące liście” - zabawa ruchowa przy muzyce.

»  Zabawa ruchowa z elementem biegu „Przesyłki pocztowe”.

»  Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Marsz  z przeszkodami”.

»  Ćwiczenia poranne – zestaw nr 8.

»  Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 4.

»  Spacery, zabawy i gry ruchowe na świeżym powietrzu.

 

Dziecko:

  • reaguje odpowiednim ruchem na tempo muzyki.
  • zorganizowanie i zdyscyplinowanie dzieci,
  • poprawnie wykonuje ćwiczenia,
  • uważnie słucha poleceń nauczyciela.
  • bezpiecznie korzysta z urządzeń i sprzętu, zna zasady zgodnej zabawy.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin