ZWIERZĘTA PRZED ZIMĄ -5l.doc

(36 KB) Pobierz

ZWIERZĘTA PRZED ZIMĄ

Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez tworzenie okazji do bezpośrednich obserwacji zwierząt, oglądanie ilustracji i opowiadania nauczycielki.

 

 

 

Doskonalenie umiejętności wypowiadania własnych myśli w formie zdań z użyciem przyimków.

 

 

 

 

Tworzenie warunków dla wyrażania gromadzonych doświadczeń i przeżyć różnymi formami ekspresji.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kształtowanie umiejętności analityczno – synektycznych słuchowych i wzrokowych w bezpośrednim kontakcie z obserwowanymi zwierzętami i na podstawie celowo stosownych ćwiczeń.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kształtowanie ogólnej sprawności słuchowej i wrażliwości muzycznej poprzez nasłuchiwanie, identyfikowanie i odtwarzanie dźwięków otaczającego środowiska.

 

 

Doskonalenie procesów poznawczych, myślenia i orientacji w zakresie pojęć matematycznych.

 

 

 

 

 

 

Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej oraz sprawności manualnej i koordynacji ruchów oka i ręki.

Spacer po najbliższej okolicy – obserwowanie ludzi i zwierząt (ptaków) przygotowujących się do zimy. Oglądanie ilustracji przedstawiających zwierzęta przygotowujące się do okresu zimowego. Wysłuchiwanie opowiadań nauczycielki przedstawiających przygotowania zwierząt i ludzi do zimy.

Swobodne rozmowy dzieci dotyczące aktualnej pory roku i  tego co w związku z nią dzieje się w przyrodzie.

 

Swobodne i inspirowane przez nauczyciela rozmowy w czasie wykonywania prac porządkowych w kąciku przyrodniczym, dydaktycznym, plastycznym lub kąciku książki.

Nazywanie zwierząt (w oparciu o ilustracje książkowe) i opisywanie ich „domów”.

Zabawa słowna „Na jesienną wyprawę zabiorę.... i....”

 

Zabawa pantomimiczna na temat „Zwierzęta domowe” oraz „Zwierzęta leśne”.

Praca plastyczno – konstrukcyjna – wykonywanie sylwet zwierząt leśnych przy wykorzystaniu techniki malowania, wylepiania oraz collage’u .

Praca plastyczna „Karmnik dla ptaków” – praca wykonana ze zlepiania szablonów figur geometrycznych znanych dzieciom.

Zabawa ruchowa przy muzyce – ilustrowanie ruchem muzyki.

Zabawa w teatr – przestawianie wybranego fragmentu obrazka scenicznego własnym tekstem.

 

„Co to za zwierz?” – zgaduj – zgadula – rozpoznawanie zwierząt zaobserwowanych podczas spaceru po najbliższej okolicy.

Ćwiczenia językowe na podstawie ilustracji obejmujące: nazywanie osób/ zwierząt i ich czynności, nadawanie imion, wysłuchiwanie głosek w nagłosie wyrazów oznaczających nazwy osób, zwierząt, wyodrębnianie elementów ilustracji i określanie ich miejsca, odpowiedzi na pytania oraz samodzielne formułowanie pytań.

Zabawa ruchowo – językowa „Lezie rak”.

Przygotowanie i układanie domina obrazkowego (praca z książką).

Rozwiązywanie zagadek tematycznie związanych z przygotowaniem się zwierząt do zimy.

Zabawa ruchowa „Zajączki do norek” – rozwijanie spostrzegawczości dzieci, reagowanie na sygnał dźwiękowy.

Słuchanie wiersza „Leśne spotkania” E. Burakowskiej.

Zapoznanie z głoską i literą „g”. Globralne czytanie wyrazów. Wyszukiwanie w podanych wyrazach nowo poznanej litery „g”.

 

 

 

Zabawa ruchowa przy muzyce „Jesienny marsz”, „Zajączki”.

Własne improwizacje wokalne dzieci na temat „Zwierzęta przed zimą”.

Słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce jesiennej.

Nasłuchiwanie dźwięków otaczającego środowiska – powiewów wiatru, odgłosów deszczu.

 

Liczenie i porównywanie liczebności rozpoznawanych na ilustracji zwierząt.

Klasyfikowanie zwierząt według jednej lub większej ilości cech.

Liczenie i porównywanie liczebności rozpoznawanych na ilustracji przedmiotów/ zwierząt. Odwzorowywanie zbioru.

Układanie domina obrazkowego – przeliczanie elementów widocznych na obrazkach. Dobieranie odpowiednich klocków w pary.

 

Zabawy i ćwiczenia ruchowe wg K. Wlaźnik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawy i ćwiczenia 5 – latków, cz. 1, s.56.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawy i ćwiczenia 5 – latków, Wycinanka, s.41.

 

Wiersz E. Burakowskiej „Leśne spotkania”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawy i ćwiczenia 5 – latków, cz.1, s.55, ćw. 1, s. 56 ćw. 1,  s. 58 ćw. 1,

 

 

 

Wlaźnik K.: „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin