Zwierzęta zimą.doc

(42 KB) Pobierz

Zwierzęta zimą

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

„Głodne ptaki” – zabawa ruchowa z elementami naśladownictwa.

 

 

 

Zimowe pogotowie”- wdrażanie do opieki nad zwierzętami podczas trudnych zimowych dni (na podstawie wiersza „Ptaszek w gościnie”-S.Jachowicza) oraz ilustracji.Wprowadzenie litery g,G.

 

 

 

 

 

 

 

„Zimowe zabawy”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych-

Imitowanie ruchem zabaw na śniegu.

 

językowa

ruchowa

przyrod-nicza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

Dziecko:

- rozumie, że warunki zimowe są trudne dla zwierząt leśnych, ptaków i ludzi, wykonuje ćwiczenia

słuchowo-wzrokowo-ruchowe, zna literę g, G, układa nową  literę z tasiemek, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy

 

-ćwiczy duże grupy mięśniowe i tułów naśladując brodzenie w zaspach

 

„Śniadanie czeka w paśniku” – konstruowanie gry dydaktycznej-opowiadania, na podstawie wiersza pt. „Spotkanie”

(M. Czerkawskiej).

Zabawa w grupach wykonaną grą.

Dziecko:

-przestrzega reguł gry, odczytuje zakodowane znaki na planszy, doskonali umiejętność liczenia w zakresie 7 z użyciem cyfr  i poznanych znaków matematycznych, panuje nad emocjami

Zabawa ruchowa –„Wróbelki”

 

 

 

„Lata ptaszek po ulicy”- zabawa ruchowa z piosenką. Kreślenie linii pionowych i poziomych   w rytm piosenki.

 

„Ptaki w karmniku” –wydzieranka  z kolorowego papieru.

muzyczna

graficzna

 

 

 

plastyczna

-aktywnie uczestniczy w zabawie naśladując zachowanie ptaszka, śpiewa piosenkę kreśląc odpowiednie linie

-ozdabia wydzieranką ptaki i karmnik

 

„Dokarmiamy ptaki”- wyjście do ogrodu przedszkolnego

„Gdzie jest więcej ptaków?” – utrwalenie znajomości znaków nierówności (karta pracy).

-pomaga przy dokarmianiu ptaków zna nazwy ptaków zimujących w naszym kraju, ich ulubione pożywienie

-stosuje właściwie znaki matematyczne

„Karmnik dla ptaszka” –zabawa dramowa. Współdziałanie w zespole podczas tworzenia daszku dla ptaków ze złączonych rąk.

 

 

„Ile razem?” –wprowadzenie znaku matematycznego „+” w trakcie zabaw ruchowych i matematycznych związanych tematycznie z ptakami.

 

Zestaw  ćwiczeń gimnastycznych wg  elementów W. Sherborne        ( ćwiczenia z partnerem).

matema-tyczna

 

 

 

 

zdrowotna

-zna znaczenie znaku +, odczytuje zapisy działań, porównuje ich wyniki , rozwiązuje zadania matematyczne

dodaje po kilka (np. 1+1+1+1) i ustala wynik

-ćwiczy w parze z wybraną osobą, dba o jej bezpieczeństwo, orientuje się w schemacie ciała

„Ptak to, czy nie ptak?” -oglądanie albumów przyrodniczych –poprzedzone opowiadaniem R. Przymusa „Bar pod skrzydełkiem”. Poznanie cech charakterystycznych dla ptaków.

Praca z książką s.37

-zna  charakterystyczne cechy ptaków (gil,. sikorka, wróbel, wrona, kruk, sroka)

uważnie słucha tekstu literackiego, śledzi jego akcję.

 

-odczytuje działania matematyczne

„Rzuć szyszką  do kosza” – zabawa ruchowa z elementem rzutu

 

 

„Głodne ptaki” – ćwiczenia w opowiadaniu w czytaniu. (na podstawie opowiadania S. Szuchowej „Spiżarnia ptaków”).

 

 

 

 

 

„Gil” –wyklejanka origami. Kształcenie sprawności manualnej, wyrabianie pomysłowości.

językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

plastyczna

techniczna

-wypowiada się na temat utworu, rozróżnia i nazywa ptaki, odczytuje napisy, zauważa trudności w  pisowni wyrazów (pisownia „ó”, „si”)

- układa kompozycję, zagina koło, potrafi korzystać z kleju w sztyfcie, przykleja gotowe elementy wg ustalonego wzoru, dba o estetyczny wygląd pracy

 

 

„Jakie głoski ma to słowo?” – ćw. słuchu fonemowego.

 

„Które ptaki lubią słoninkę” – utrwalenie znajomości ptasich zwyczajów, karta pracy.

 

-dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów

 

-łączy ptaki z ich pożywieniem

„ Zmarznięty ptaszek – wesoły ptaszek” – zabawa orientacyjno-porzadkowa. Doskonalenie podskoków obunóż lekkich i sprężystych.

 

 

Wyjście do biblioteki – poznajemy wybrane utwory o warunkach życia zwierząt zimą.

 

 

„Zagadki o zwierzętach” -rozwiązywanie zagadek o zwierzętach leśnych; posługiwanie się nazwami znanych zwierząt leśnych i pojęciem „paśnik”; ukazanie znaczenia pracy leśniczego dla ochrony lasu i zwierząt;

 

 

 

Społeczna

Językowa

ruchowa

 

 

 

 

językowa

przyrodni-cza

 

 

 

 

 

 

 

-aktywnie uczestniczy w zajęciach w bibliotece

 

 

-potrafi podać rozwiązanie zagadki, posługuje się nazwami

ptaków i zwierząt leśnych, wie na czym polega praca leśnika

 

 

 

 

Zabawa dydaktyczna „Stołówka dla ptaków”- stosunki przestrzenne.

 

„Gawron” –zabawa kołowa ze śpiewem. Umiejętność wyrażania  treści ruchem.

 

-przelicza i zaznacza ptaki nad karmnikiem, w karmniku i na karmniku

-pokazuje w zabawie zachowanie głodnego ptaka

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin