Pies i kot.doc

(49 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: Pies i kot

TEMAT TYGODNIA: Pies i kot

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 3-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Zabawa ruchowa ze śpiewem Uciekaj myszko, Stary niedźwiedź. Zabawa ruchowa Kotki.

- zachęcanie całej grupy do zabawy
- doskonalenie umiejętności poruszania się w kole podczas zabaw

- dziecko uczestniczy z ochotą w zabawie
- dziecko uczy się reakcji na słowa nauczycielki w trakcie trwania zabawy ruchowej

Zapoznanie z treścią wiersza B. Forma: Kotek. Rozmowa na temat treści wiersza popartej ilustracjami przedstawiającymi kota. Zabawa ruchowa Białe i czarne koty. Praca plastyczna - dzieci otrzymują obrazek przedstawiający kota z brakującymi elementami (wąsy, oko, ogon). Dorysowują je wypełniając kota kolorem.

- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych w domu na przykładzie kota
- uzupełnianie brakujących elementów na obrazku

- dziecko opisuje kota
- dziecko starannie dorysowuje brakujące elementy na obrazku

Słuchanie i rozpoznawanie głosów zwierząt z kasety magnetofonowej (kot, pies, krowa, koza). Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.

- rozpoznawanie głosów zwierząt
- wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce po skończonej zabawie

- dziecko rozpoznaje głosy zwierząt
- dziecko odkłada wybraną zabawkę na swoje miejsce po skończonej zabawie

WTOREK

Podczas schodzenia się dzieci, zabawy przy stolikach i w kącikach zabaw. Składanie obrazków przedstawiających zwierzęta domowe składające się z czterech części oraz klocków obrazkowych. Towarzyszenie nauczycielce w porządkowaniu kącika tematycznego.

- zachęcanie do pomocy dorosłym
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej podczas składania obrazka

- dziecko uczestniczy w działaniach wspólnie z nauczycielką
- dziecko prawidłowo składa obrazek

Słuchanie piosenki D. Gellner: Popatrzcie na jamniczka. Oglądanie zdjęć jamników. Zabawa Jamniki i dzieci - reagowanie na zmiany tempa. Wykonanie ruchów do piosenki proponowanych przez prowadzącą opartych na treści piosenki. Wypełnianie wyciętymi z karbowanej bibuły kwadratami szablonu jamnika. Przyklejanie czerwonych kokardek na szyjech psów.

- poznanie nowej piosenki
- doskonalenie sprawności manualnych

- dziecko wie o czym jest piosenka
- dziecko dokładnie wypełnia szablon jamnika

Rysowanie na tablicy kolorową kredą. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- poznanie nowej techniki plastycznej
- doskonalenie sprawności rąk

- dziecko wykonuje duże zamaszyste ruchy podczas wykorzystania kredy
- dziecko prawidłowo trzyma kredę

ŚRODA

Zabawa ruchowa Piłeczki do kosza. Powtórzenie przez prowadzącą piosenki o jamniczku połączonej z prostym elementem ruchu.

- ćwiczenie rzutu do kosza
- utrwalanie poznanej piosenki

- dziecko przyjmuje odpowiednią postawę podczas rzucania

Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego: Najciekawsza przygoda dużego psa, z wykorzystaniem pacynki. Oglądanie zdjęć i obrazków różnych psów. Przybliżenie dzieciom charakterystycznych cech psów oraz ich roli w życiu człowieka. Zabawy paluszkowe Przeplatanka paluszkowa. Wypełnianie szablonu psa farbami wodnymi przy pomocy cienkiego pędzla.

- poznanie pojęcia bohater
- wzbogacanie wiedzy na temat psów

- dziecko rozumie postępowanie bohatera opowiadania
- dziecko chętnie słucha wiadomości na temat psów

Zabawy integracyjne z dziećmi z grup starszych.

- zachęcanie do współdziałania z innymi

- dziecko zna melodie prowadzonych przez nauczycielkę zabaw integracyjnych

CZWARTEK

Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie podczas pobytu w łazience. Zabawa ruchowa Idzie kotek po drabinie.

- wdrażanie zasad podczas obcowania z grupą
- reagowanie na coraz wyższe źwięki

- dziecko zachowuje się odpowiednio w łazience
- dziecko reaguje ruchem na ustalone sygnały

Rodzina piesków - przeliczanie piesków - pluszowych zabawek - w zakresie trzech. Przeliczanie piesków na obrazkach. Określanie ich położenia względem krzesełka. Naśladowanie wymyślonych przez prowadzącą ruchów. Słuchanie wiersza B. Forma: Mam małego psa.

- ćwiczenie przeliczania w zakresie trzech
- wyrabianie określania położenia przedmiotów względem stałego punktu odniesienia

- dziecko prawidłowo określa liczbę piesków i ich położenie
- dziecko zna na pamięć treść wiersza

Zabawy w kącikach zabaw. Ubieranie lalek w stroje zimowe - zabawa kierowana przez nauczycielkę.

- dobieranie odpowiedniego stroju do pogody
- nazywanie różnych części garderoby

-dziecko ubiera lalki odpowiednio do pogody
- dziecko chętnie uczestniczy w działaniach pod kierunkiem prowadzącej

PIĄTEK

Przewlekanki - przeciąganie przez dziurki szablonów kotów i piesków sznurówek. Zabawy ortofoniczne Kotki i pieski.

- nauka przewlekania

-dziecko przewleka sznurówkę przez wszystkie dziurki

Słuchanie krótkiego wierszyka S. Jachowicza: Obchodź się łagodnie ze zwierzętami. Nauczycielka wykorzystuje do prezentacji wiersza pacynkę. Nawiązując do treści wymyśla różne sytuacje ukazujące złe traktowanie zwierząt. Dzieci wypowiadają się czy wolno postępować tak jak w prezentowanych przykładach. Zabawy z piosenką. Naśladowanie ruchów proponowanych przez prowadzącą.

- uświadomienie konieczności odpowiedniego obchodzenia się ze zwierzętami

- dziecko rozumie, że zwierzętom nie wolno wyrządzać krzywdy

Prezentowanie bajek w interpretacji nauczycielki. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.

- słuchanie w skupieniu prezentowanych treści

-dziecko słucha i rozumie o czym mówi prowadząca

odwiedzin: 193409

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin