Zwie-rzęta na wsi i w ZOO.doc

(36 KB) Pobierz
Data

Tema-tyka

Blok tematyczny, zajęcia całodniowe

Sfera aktywności

Cele operacyjne

 

„Zwie-rzęta na wsi i w ZOO”

 

15,05. –19.05.

2006r.

 

„Kaczki” – zabawa ruchowa.

 

 

Na podstawie opowiadania „Wiosna w wiejskiej zagrodzie” D.Niewoli wprowadzenie dzieci w tematykę dotyczącą wsi. Odwołanie się do doświadczeń i obserwacji dzieci. Wzbogacenie słownictwa, kształcenie mowy komunikatywnej.

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej pt. „Na wiejskim podwórku”.

 

Zabawy  muzyczne przy piosence „Zwierzęta w gospodarstwie”  (płytoteka „Wesołej Szkoły”), rozróżnianie dźwięków wysokich, niskich i średnich.

 

„Rodziny zwierząt” – lepienie z masy solnej wybranej rodziny zwierząt.

 

 

„Podwórkowe dialogi” – naśladowanie i odgadywanie różnych wymyślonych sytuacji z wiejskiego podwórka (elementy dramy).

 

 

 

Na podwórku”- ćwiczenia językowe i ortofoniczne w trakcie dopasowywania podpisów do sylwet zwierząt i naśladowaniu ich głosów.

 

Inscenizacja w oparciu o wiersz J. Brzechwy „Koziołeczek”- kształcenie mowy dialogowej, ukazanie korzyści płynących z  hodowli zwierząt.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym –wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy, poprawnego korzystania z urządzeń ogrodowych.

„Czujne lwy” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.

 

„Jakie zwierzęta żyją w ZOO?” – zestawienie rysunków zwierząt z zagadkami literackimi. Tworzenie zbiorów zwierząt egzotycznych, przeliczanie ich i porównywanie.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg  pomysłu nauczyciela, z wykorzystaniem pluszowych zabawek

„Zwierzęta”- ćwiczenia graficzne, łączenie

kropek ciągłą linią prowadząc ją od punktu wyjścia zgodnie ze strzałką.

 

„Wąż”- zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych i oddechowych.

 

„Wesołe zebry”- wycinanie wg wzoru i ozdabianie.

 

„Jaka to piosenka?”- rozwiązywanie zagadek muzycznych. Utrwalenie poznanych piosenek mówiących o zwierzętach.

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

językowa

społeczna

przyrodnicza

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

 

 

muzyczna

 

 

 

plastyczna

techniczna

 

językowa

ruchowa

społeczna

przyrodnicza

 

 

 

 

językowa

przyrodnicza

 

 

 

językowa

przyrodnicza

 

 

 

zdrowotna

 

 

 

zdrowotna

 

 

matematyczna

językowa

 

 

zdrowotna

 

 

 

plastyczna

 

 

 

językowa

zdrowotna

 

techniczna

 

 

muzyczna

 

 

 

 

 

Dziecko:

-naśladuje poruszanie się kaczek na wiejskim podwórku

-wie, jakie zwierzęta Marcin zobaczył na podwórku oraz wie, gdzie one mieszkają, używa określeń: obora, chlew, kurnik, stajnia

wiedzą, dlaczego ludzie na wsi mają dużo pracy,

rozwiązuje zagadki słowne na temat zwierząt hodowlanych

-wykonuje ćwiczenia naśladujące zachowanie zwierząt na podwórku

-potrafi rytmicznie wyklaskać tekst, dokonuje analizy treści piosenki, bawi się naśladując zwierzęta

(ich ruchy i odgłosy)

-potrafi ulepić zwierzęta z masy solnej, wypowiada się na temat wykonanych zwierząt

-potrafi poprzez mimikę i modulację głosu, w wybranym przez siebie języku zwierząt przedstawić rozmowę (kłótnia, opowiadanie, smutek, radość z czegoś).

-odczytuje napisy – nazwy zwierząt, naśladuje zwierzęta z podwórka

 

 

-recytuje wybrane kwestie z wiersza, wie, jakie korzyści ma człowiek z hodowli zwierząt

 

-zna zasady bezpiecznej zabawy w ogrodzie przedszkolnym i ich przestrzega

-naśladuje zachowanie zwierząt

-dobiera odpowiednie rysunki do rozwiązań zagadek, przelicza utworzone zbiory zwierząt, porównuje ich liczebność

-potrafi skupić się dłużej na powierzonym im zadaniu ruchowym

wierzy we własne siły i cieszy się z pochwały za prawidłowe wykonanie zadania, ćwiczy mięśnie grzbietu, stóp oraz równowagę i koordynację wzrokowo-ruchową

- ruchem i głosem naśladuje węża

-wycina zebrę po konturach, koloruje  ją według wzoru

 

-zna melodię i rytm wprowadzonych piosenek o zwierzętach, śpiewa je indywidualnie i w grupie

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin