NASZE ZWIERZĘTA DOMOWE
-„ Pies przyjacielem człowieka” – słuchanie opowiadania nauczycielki ilustrowanego serią obrazków. Zapoznanie z różnymi rasami psów oraz rolą psa w życiu człowieka np. pies- przewodnik, pies – ratownik.
-Oglądanie albumów o zwierzętach – swobodne wypowiedzi dzieci nt. oglądanych ilustracji i własnych doświadczeń z psami
- Układanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń na podstawie opowiadania nauczycielki „ Przygody Burka z podwórka”
-„ Każdy kot jest inny”- zapoznanie z różnymi rasami kotów- pers, syjamski- bogacenie słownika o nowe wyrazy
- Wprowadzenie wielkiej i małej litery I, i.
- Czytanie zdań wyrazowo – obrazkowych- Czytanka sześciolatka s.11
- „ Kogo słyszę” – zagadki słuchowe, rozpoznawanie głosów różnych zwierząt: psa, kota, koguta, kuty, krowy
- „ Na podwórku” ćwiczenia ortofoniczne, naśladowanie głosów zwierząt , prawidłowe wymawianie grup spółgłoskowych
- Ćwiczenia wyrabiające słuch wysokościowy – porównywanie dwóch kolejno następujących dźwięków
- Ćwiczenia inhibicyjno- incytacyjne połączone z wyrabianiem poczucia przestrzennego
- Osłuchanie z piosenką „ Listopad”
- Ćwiczenia w pisaniu linii zygzakowatej
- Rysowanie po śladzie – praca z książką s. 30
- Klasyfikowanie zbiorów wg wzrastającej i malejącej liczby elementów w zakresie 7, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi, posługiwanie się nazwami dni tygodnia
- Porównywanie zbiorów równolicznych i nierównolicznych metodą przeliczania – wprowadzenie cyfry 4
-Praca z ks. S.16.-zaznaczanie kierunków
- Poznanie nazwy miesiąca listopad
- „ Kłębuszkowi kotki – robienie kotków ze zwiniętych kłębuszków. Doklejanie elementów, wykorzystanie zrobionych kotków do zabawy w teatr – samodzielne wymyślanie dialogów
- Składanie z części obrazka psa – malowanie plasteliną
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 3- skoki rozkroczno – zwarte
- Ćwiczenia poranne wg zestawów
- Zabawy ruchowe „ Pieski do budy”, „ Lis i gąski”, „Kotki”
- Czytanie rodzin wyrazów – zabawy wg metody I. Majchrzak
Dziecko:
- wie, jak pies pomaga człowiekowi
- swobodnie wypowiada się na określony temat
- potrafi prawidłowo formułować swoje wypowiedzi
- zna niektóre rasy psów
- potrafi ułożyć obrazek z części
- potrafi dokonać analizy prostych wyrazów
- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową
- wie, w jaki sposób człowiek pomaga zwierzętom domowym przetrwać zimę
- potrafi nazwać koty różnych ras
- swobodnie wypowiada się na podany temat
- zna litery i.I
- umie czytać proste zdania
- rozróżnia odgłosy znanych zwierząt : psa, kota, koguta, kury, krowy
- potrafi dopasować obrazek odpowiedniego zwierzęcia do słyszanych głosów
- potrafi naśladować głosy zwierząt
- potrafi porównać dźwięki kolejno po sobie następujące
- wykonuje różne czynności na umówiony sygnał
- szybko reaguje na metrum dwu, trzy i czteromiarowe – wiąże kółeczka po dwoje, troje lub czworo dzieci
- zna melodię i słowa pierwszej zwrotki piosenki
- umie pisać linie zygzakowate
- umie pisać po śladzie
- potrafi klasyfikować zbiory według wzrastającej i malejącej liczby elementów
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- zna dni tygodnia z zachowaniem kolejności
- potrafi wyróżnić zbiór czteroelementowy, oraz cyfrę cztery spośród innych
- zna kształt cyfry 4
- umie liczyć w zakresie siedmiu
- potrafi określać kierunki
- potrafi narysować strzałkę w odpowiednim kierunku
- zna nazwę miesiąca listopad
- umie sprawnie pozwijać wełnę
- potrafi dokleić papierowe elementy do wełny
- umie wykorzystać zrobione kotki do zabawy w teatr
- zna technikę malowania plasteliną
- stosuje się do poleceń nauczyciela
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia
- bierze czynny udział w torze przeszkód
- chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
- potrafi zrobić koci grzbiet
- potrafi globalnie odczytywać rodziny wyrazów ( rasy psów i kotów)
Hel53land