WITAMY SŁODKIE LATO
Poniedziałek
OWOCOWE ZAGADKI
> zestaw ćwiczeń porannych nr 26 wg K.Wlaźnik;
> rozwiązywanie zagadek o pierwszych letnich owocach: truskawki, poziomki, czereśnie; określanie ich wyglądu, koloru, miejsca gdzie rosną; zagadki smakowe - rozpoznawanie owoców po smaku; określanie walorów smakowych (słodkie, kwaśne); karta pracy – małe i duże owoce, wypełnianie konturów odpowiednim kolorem; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: truskawki, czereśnie, poziomki;
> słuchanie piosenki „Czereśnie i dzieci” – omówienie treści piosenki; określenie charakteru piosenki, zabawa rytmiczno – ruchowa przy akompaniamencie pianina, sprawne ustawianie się w kole; zagadki muzyczne – rozpoznawanie znanych dzieciom melodii piosenek i tańców;
Wtorek
CZEREŚNI NIE WOLNO ZRYWAĆ ZA WCZEŚNIE
> zapoznanie dzieci z wierszem Marii Czerkawskiej „Czereśnie” – omówienie treści wiersza; wprowadzenie dzieci w świat przyrody – zapoznanie ze szpakiem i jego zwyczajami; zabawa plastyczna „Czerwone czereśnie” - zamalowywanie niedojrzałych owoców na drzewie za pomocą palca i farby; zabawa ruchowa „Strach i szpak” z elementami liczenia i porównywania;
> zabawy ruchowe i kołowe na placu przedszkolnym; umiejętne poruszanie się w terenie otwartym oraz pokonywanie przeszkód;
> zabawy z imionami „Czyja to stopa” wyszukiwanie wśród wielu stopy ze swoim imieniem
Środa
TRUSKAWKOWE ZBIORY
> słuchanie opowiadania pacynki „Truskawkowa przygoda””; wyjaśnienie dzieciom jak należy obchodzić się z owocami od momentu zerwania do zjedzenia;
> próby odwzorowywania i odtwarzania zbiorów truskawek z wykorzystaniem liczmanów; układanie truskawek po cztery na talerzu; doskonalenie umiejętności przeliczania oraz łączenia w pary; karty pracy – policz truskawki i połącz w pary, uzupełnij odpowiednim kolorem;
> zabawa ruchowa z elementami wspinania „Zbieramy czereśnie” oraz z elementami równowagi „Strach i wróble”.
Czwartek
WESOŁE ZABAWY PRZY MUZYCE
> improwizacje ruchowe polegające na swobodnym naśladowaniu różnych czynności i ruchów związanych z obserwacjami przyrodniczymi i najbliższego otoczenia; szybkie reagowanie na zmianę tempa i dynamiki dźwięków; doskonalenie płynności ruchów; utrwalenie piosenki „Czereśnie i dzieci” – śpiew grupowy i indywidualny;
> zabawa w malowanie motyla – przypomnienie piosenki „Przepis na tańczącą ósemkę” ; malowanie kształtu ósemki za pomocą ręki i nogi.
> słuchanie bajek z książek wybranych przez dzieci z przedszkolnej półki; uważne słuchanie bajek, próba samodzielnego opowiadania zakończenia.
Piątek
KOLOROWE, OWOCOWE LATO
> malowanie farbami plakatowymi na temat „Owoce lata” zainspirowane oglądaniem ilustracji oraz naturalnych okazów letnich owoców: truskawek, czereśni itp. Próby przedstawienia wyglądu owoców rosnących w ogrodzie; utrwalenie znajomości podstawowych barw; odzwierciedlenie własnych przeżyć w formie płaskiej; zachowanie czystości odzieży, dokładne mycie rąk po pracy;
> zabawa gramatyczna „Co lubię” próby poprawnego używania rzeczownika z przymiotnikiem podczas mowy potocznej; określanie cech za pomocą przymiotników;
Hel53land