KARTA ANALIZY RYZYKA ZAWODOWEGO DLA PRACOWNIKÓW AGENCJI SPORTOWO – TURYSTYCZNEJ A.S.
Agencja Sportowo – Turystyczna A.S. ma swoją siedzibę w Szczecinie przy
ul. Piłsudskiego 13. Lokal zlokalizowany jest na parterze. Wejście bezpośrednio z ulicy. W lokalu znajdują się dwa pomieszczenia. Do obsługi klientów na parterze o pow.34m2 oraz antresola – gabinet właściciela firmy a także pomieszczenie socjalne z wyodrębnioną toaletą. Firma prowadzi sprzedaż wycieczek turystycznych, których jest bezpośrednim organizatorem, jak również imprez obcych, czyli działa w roli agenta. Pracownicy zatrudnieni w biurze w Szczecinie odpowiadają wyłącznie za poprawność realizacji zamówień. Ich praca polega wyłącznie na czynnościach typowo biurowych.
B.P. A.S. zatrudnia trzech pracowników administracyjno – biurowych na cały etat.
DATA
DZIAŁ
AUTOR
STANOWISKO PRACY;
PRACOWNIK ADMINISTRACYJNY
I. INFORMACJE O STANOWISKU PRACY
A. OPIS STANOWISKA PRACY
Pomieszczenie usytuowane jest na parterze trzypiętrowej kamienicy, biuro właściciela firmy znajduje się na wyodrębnionej antresoli bezpośrednio nad salą obsługi klientów, maja wysokość do 3 m, oświetlenie naturalne i sztuczne, wentylacja naturalna, pomieszczenia socjalne: pomieszczenie kuchenne, wyposażone w czajnik elektryczny, miejsce do przygotowywania posiłków oraz ich spożywania, toaleta, wentylacja mechaniczna. Na podłodze wyłożona jest wykładzina dywanowa i typu gumoleum, w pomieszczeniach socjalnych płytki ceramiczne.
B. LOKALIZACJA STANOWISKA PRACY
W pomieszczeniu – bezpośredniej Sali obsługi interesantów o pow ok. 20 m2. Wydzielone są cztery stanowiska pracy. W tym dwa wyposażone są w monitory ekranowe, komputery,
C. FAZA UŻYTKOWANIA
Bieżąca dekretacja dokumentów, sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym dokumentów, wykonywanie przelewów, przekazywanie zobowiązań przez placówkę bankową, dostarczanie dokumentów do biura rachunkowego, obsługa bieżąca klientów, kontakty telefoniczne z kontrahentami i klientami
D.GRANICE UŻYTKOWANIA
Pomieszczenia biurowe i socjalne
E. WYKONYWANE CZYNNOŚCI ORAZ SPOSÓB I CZAS ICH WYKONYWANIA
- codzienne przygotowanie stanowiska pracy, uruchomienie komputerów, przegląd
codziennej prasy – ok. 0,5 godziny
- księgowanie, dekretowanie - ok.2 godzin
- prowadzenie rozmów telefonicznych z kontrahentami – ok. 2 godz.
- bieżąca obsługa klientów – ok. 1,5 godz.
- wyjścia do banku – ok. 1 godziny
- zakończenie pracy, - ok. 1 godziny
F. MATERIAŁY I ŚRODKI WYSTĘPUJĄCE NA STANOWISKU PRACY
Nie występują materiały i środki
G. OSOBY PRACUJĄCE NA STANOWISKU PRACY
Pracownik administracyjny, dozwolone dla kobiet w ciąży z ograniczeniami pracy przy monitorach ekranowych, brak przeciwwskazań lekarskich
H. WYMAGANE KWALIFIKACJE I WYKSZTAŁCENIE
- wykształcenie min. średnie
- znajomość podstawowych przepisów
- umiejętność komunikacji
- umiejętności interpersonalne
I. OSOBY NARAŻONE NA ZAGROŻENIA
- klienci biura
J. INNE INFORMACJE ZWIĄZANE
- brak wypadków
K. CHOROBY ZAWODOWE
- brak
L. NIEDOGODNOŚCI
- wymuszona pozycja ciała
- brak urozmaiceń w wykonywanych obowiązkach
- praca statyczna
- pole elektromagnetyczne
ZIDENTYFIKOWANIE I CHARAKTERYSTYKA ZAGROŻEŃ
ZAGROŻENIE
ŹRÓDŁO
MOŻLIWE SKUTKI
ŚRODKI OCHRONY
Poparzenia
Wrzątek z czajnika
Absencja,
Zachować ostrożność
Uderzenie
Segregatory na półkach
Złamanie kończyn, absencja
Odpowiednie ułożenie segregatorów
- zachowanie ostrożności przy korzystaniu
Przewrócenie
-Nienależyte podłoże
-wystające płytki lub kafelki
- różne powierzchnie w banku
- nierówności chodników
- złamanie kończyn
- absencja
- dokładne zabezpieczenie powierzchni
- zachowanie należytej ostrożności
Skaleczenia
- maszyny i urządzenia biurowe
Urazy ciała
- umiejętne korzystanie zgodnie z instrukcjami
Przeziębienia
- przeciągi
- absencja chorobowa
- odpowiedni ubiór
Potrącenia
- poruszający się zmotoryzowani uczestnicy ruchu drogowego
- urazy ciała
- śmierć
- przestrzeganie przepisów ruchu drogowego
Wypadki
- inni uczestnicy ruchu drogowego
krzychkrk