Scenariusz zajęć dla dzieci 4-letnich
Grudzień
Temat: Bałwanek
Cel główny:
- zapoznanie z wyglądem bałwanka i koła
- współpraca w grupie
- usprawnianie małej motoryki
Cele szczegółowe (dziecko):
- wie, jak zbudować bałwanka
- wie, jak wygląda figura koło
- potrafi ułożyć kule od największej do najmniejszej (malejąco)
- prawidłowo stosuje słowa „mniejszy”, „większy”
- współdziała w grupie, dzieli się obowiązkami
Metody i formy pracy:
- słowne: pogadanka
- praktyczna: wykonanie ćwiczenia
- forma pracy: zbiorowa, indywidualna
Środki dydaktyczne:
- koła z tektury (4), wata, bibuła (do wykonanie kulek na guziczki, oczy, buzię , nos), klej, wełna lub papier kolorowy (wyklejenie garnka z tektury).
Przebieg zajęć:
1) Wprowadzenie do tematu zajęć.
2) Omówienie wyglądu bałwanka; układanie kół malejąco, określanie koła największego i najmniejszego.
3) Omówieni sposobu wykonania pracy – praca w grupie, podział obowiązków, współdziałanie; podział na grupy, rozdanie materiałów potrzebnych do wykonania bałwanka (każda grupa wykonuje jedną kulę).
4) Zakończenie zajęć, wystawa prac.
iwu7