Scenariusz zajęć dla dzieci 4-letnich
Listopad
Temat: W zakładzie krawieckim
Cel główny:
- zapoznanie zawodem krawcowej
- zaznajomienie przyborami, jakie potrzebuje krawcowa do szycia
- tworzenie zbioru wg 1 cechy
- określanie kształtu i wielkości guziczków (porównanie)
Cele szczegółowe (dziecko):
- wie, czym się zajmuje krawcowa
- wie, jakich przyborów używa krawcowa do szycia
- potrafi segregować guziki wg 1 cechy
- dostrzega podobieństwa i różnice między przedmiotami
- prawidłowo nazywa kolory i stosuje słowa „mniejszy”, „większy”
Metody i formy pracy:
- słowne: pogadanka
- praktyczna: wykonanie ćwiczenia
- forma pracy: zbiorowa, indywidualna
Środki dydaktyczne:
- plansze przyborami krawcowej, katra pracy-kurtka, plastelina, kredki, guziki.
Przebieg zajęć:
1) Wprowadzenie do tematu zajęć.
2) Słuchanie przez dzieci wiersza J. Brzechwy „Tańcowała igła z nitką”: rozmowa na temat przyborów jakich potrzebuje krawcowa, rozmowa o zawodzie krawcowej, zapoznanie z wyglądem tych przyborów (plansze).
3) Zabawy z guzikami: określanie koloru, kształtu, wielkości, porównywanie, segregowanie wg 1 cechy; próby układania z guzików prostych przedmiotów np. słońca, domu, kwiatka, koła, ludzika itp.
4) Wykonanie pracy „Moja kurtka” – pokolorowanie kurtki na dowolny kolor, przyklejenie guziczków z plasteliny.
5) Zakończenie zajęć, wystawa prac.
iwu7