Plan pracy MAJ.doc

(81 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

 

 

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

                        MAJ 2010

 

 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa:

 

I.                  Książeczki z przedszkolnej półeczki

II.               Rodzina motyli

III.           Kocham moją mamę i mojego tatę

IV.          Kocham moją mamę i mojego tatę cd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                   KSIĄŻECZKI Z PRZEDSZKOLNEJ PÓŁECZKI

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    03 maja`10

 

 

 

 

            ŚWIĘTO 3 MAJA

 

 

   WT    04 maja`10

I.Porządkowanie kącika książki, układanie książek na półce, naprawianie uszkodzonych. Wyeksponowanie literatury o tematyce wiosennej.

Zestaw zabaw porannych nr 20 wg Wlaźnik.

II.O żabkach w czerwonych czapkach – H. Bechlerowej. Zainteresowanie dzieci pięknym i ciekawym światem przyrody poprzez ciekawostki związane z rozwojem i życiem żaby, kształtowanie pozytywnego stosunku do żaby. Zabawa ruchowa: Bocian i żaby.

III. Kle, kle boćku – zabawa muzyczno – ruchowa na tle piosenki. Poruszanie się bez potrącania kolegów.

C+A

 

 

 

D+E

 

 

 

 

 

G+A

-wie, że należy szanować książki

 

 

 

-uważnie słucha książki

 

 

 

 

 

-bawi się wesoło

   ŚR    05 maja`10

I.Kartka – ćwiczenia oddechowe, odwracanie kartek w książce przy pomocy dmuchania, rozwijanie pojemności płuc.

II.Zestaw ogólnorozwojowych zabaw na powietrzu  wg własnego wyboru, poznanie nowej zabawy: Gąski, gąski do domu. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na podwórku.

III.Kwadrat – utrwalenie figury geometrycznej, wyszukiwanie książek o w/w kształcie. Zabawa z elem. skłonu: Wiatr i drzewa.

D+A

 

 

A

 

 

 

F

-precyzyjnie dmucha na kartki

 

 

-bawi się bezpiecznie na podwórku

 

 

 

-wie, jak wygląda kwadrat

   CZW  06 maja`10

I.Słuchanie bajek przyniesionych przez dzieci, czytanych przez nauczyciela- uważne śledzenie akcji.

II.Żabka- wypełnianie konturu żaby poprzez stemplowanie stemplami z gąbki. Użycie koloru zielonego. Zabawa: Bocian i żaby.

Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym.

III.Zabawy konstrukcyjne klockami różnego rodzaju. Zabawa: Wiatr i drzewa.

D+A

 

 

G+A

 

 

 

C

-uważnie słucha tekstu

 

 

-słucha poleceń  nauczyciela

 

 

 

-zgodnie bawi się z kolegami

   PT   07 maja`10

I.Jaka to bajka? – zgaduj- zgadula, rozpoznawanie znanych bajek po zobaczeniu ilustracji lub opisie słownym bohatera.

II.Słuchanie zjawisk akustycznych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych oraz pozytywki- spostrzeganie słuchem odległości, rozpoznawanie i określanie charakteru muzyki skocznej, wesołej, smutnej. Utrwalenie piosenek: Kle, kle boćku, Ogrodniczka.

III.Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Kultura głosu. Zabawa ruchowa: Bocian i żaby.

D+A

 

 

G+A

 

 

 

 

 

C

-zna różne bajki

 

 

-rozpoznaje dźwięk pozytywki

 

 

 

 

 

-bawi się zgodnie z kolegami

 

 

 

 

II.                RODZINA MOTYLI

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    10 maja`10

I.Zwierzęta na  łące – zabawa ruchowo- artykulacyjna, naśladowanie ruchu i głosów zwierząt. Zestaw zabaw porannych nr 21 Wlaźnik.

II.Do biedronki przyszedł żuk – wiersz J. Brzechwy. Poznanie nazw owadów najczęściej spotykanych na łące, zwrócenie uwagi na ich wygląd oraz rolę jaką pełnią w świecie przyrody.

Zabawa ruchowa z el.równ.:Z kwiatka, na kwiatek.

Zabawy na placu przedszkolnym, poszukiwanie owadów, nie płoszenie ich.

III.Zabawy stolikowe, układanie puzzli, gry układanki. Zabawa: Kwiaty rosną, kwiaty więdną.

D+A

 

 

E+A

 

 

 

 

 

 

C

-zna różne zwierzęta

 

 

-wie, jakie owady mieszkają na łące

 

 

 

 

 

-odkłada zabawki na określone miejsce

   WT    11 maja`10

I.Kle, kle boćku- zabawa inscenizowana ruchem na tle piosenki.

II.Ile jest kwiatów, a ile motyli- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 3 (3l) i 4 (4l), łączenie kwiatów i motyli w pary, określanie ilości: mniej, więcej, tyle samo.

Zabawa ruchowa z elem. czworakowania: Szukamy biedronek.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

III.Kolorowanie kwiatów – samodzielny dobór kolorów. Zabawa: Z kwiatka, na kwiatek.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin