ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH nr 3.doc

(31 KB) Pobierz
ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH nr 3 : „W sadzie”

ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH  nr 3 : „W sadzie”.

                                       Opracowała w oparciu o literaturę Grażyna Burda

 

Dział programu: Obszar edukacji zdrowotnej. Zestaw zabaw ruchowych.

                 Temat: W sadzie.

        Cele ogólne: -rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,

                              -ćwiczenie koncentracji uwagi,

                              -orientacja w schemacie ciała i w przestrzeni.

Cele szczegółowe: dziecko potrafi:

                              -poruszać się po sali bez potrącania kolegów,

                              -właściwie zareagować ruchem na zmiany w muzyce,

                              -sprawnie zareagować na polecenia słowne dotyczące ustawienia się:

                                w kole, w rozsypce.

  Grupa ćwicząca: 3-4 latki

                Miejsce: sala przedszkolna.

                     Czas: 15 –20 minut.

                Pomoce: krążki, nagrania piosenek, tamburyn.

 

1. Utworzenie koła przy piosence „Kółeczko zwijamy” ,następnie zabawa ruchowa do słów

     piosenki pt. „Krasnoludki”.

2.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Balonik”.

     Dzieci stoją w ciasnym kółeczku jedno obok drugiego, z chwytem rąk. Nauczycielka mówi

     wiersz:   „Balon nowy, kolorowy, malusieńki był.

                     Teraz większy jest od głowy –dmucham ile sił!

                     Olbrzymieje! Jak przyjemnie!

                     Jeszcze dmuchać chcę, żeby większy był ode mnie!

                      Rośnie....rośnie....pękł!

      Stosownie do słów wiersza –dzieci cofają się i rozszerzają koło. Na słowo

       „pękł” przysiadają na ziemi. Nauczycielka skleja balonik /idąc dokoła dotyka kolejno

       dzieci i pomaga związać koło/.

3.  Ćwiczenie dużych grup mięśni „Jabłuszko”.

     Dzieci szukają jabłek w sadzie. Wspięcie na palcach, ręce wzniesione w górę –próbują

      zerwać jabłko z wysokiej gałęzi. Odpoczynek –przysiad, ręce obejmują kolana, głowa

      nisko opuszczona.

4.  Zabawa z elementem czworakowania „Gruszki w trawie”.

     Dzieci czworakują po sali szukając w trawie gruszek. Na sygnał wstają, prostują się,

     podnoszą rękę w górę pokazując znalezioną gruszkę.

5.  Ćwiczenie tułowia –skręty „Owoce na drzewach”.

    Dzieci stają w lekkim rozkroku, lewa ręka wzdłuż tułowia, prawa nad czołem tworzy

     daszek. Skręt tułowia i głowy w prawo –patrzenie pod słońce na drzewa. To samo w stronę

      lewą.

6.  Zabawa z elementem równowagi „Między drzewami”.

      Na podłodze leżą krążki imitujące drzewa. Dzieci przechodzą miedzy nimi tak, aby nie

      uderzyć w drzewo /nie wejść na krążek/. Ramiona w bok dla zachowania równowagi.

7.   Zabawa z elementem skoku.

       Nauczycielka wykonuje ruchy imitujące potrząsanie drzewem. Dzieci skaczą w miejscu –

       podskoki obunóż tak, by nie nadepnąć śliwek, które toczą się z górki. Odpoczynek –siad

       skrzyżny, ręce na kolanach, plecy wyprostowane. Nauczycielka chwali dzieci, które

       usiadły prawidłowo.

8.   Marsz uspokajający w kole przy piosence „Jabłuszko” muz M.Cukierówna.

                                                                                                                                      Powrót

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin