dzień nauczyciela.doc

(64 KB) Pobierz
Scenariusz uroczystości z okazji DNIA NAUCZYCIELA

 

Scenariusz uroczystości z okazji DNIA NAUCZYCIELA

 

 

Przewodnicząca Samorządu

Szczególny dziś dzień - święto polskiej szkoły, święto uczniów, nauczycieli, pracowników obsługi i tych co szkoły prowadzą i nadzorują. W tym dniu mamy okazję złożyć wszystkim nauczycielom nasze podziękowania za przekazywaną wiedzę i za trud włożony w kształtowanie naszych serc i umysłów. Swoją wdzięczność pragniemy wyrazić poprzez nasz program artystyczny, do obejrzenia którego serdecznie zapraszamy.
 

Pragniemy również powiedzieć słowo przepraszam, bo nie zawsze ułatwialiśmy Wam pracę. To jest już taki przywilej uczniów, że w szkole chce się płatać różne figle.

To nie złośliwość, to nie złe serce, ale zwykła dziecięca przekora. Zawsze tak było.

 

Przyśpiewki szkolne ( na melodię „Sokoły”)

1. Dobrym jest kolegą Adaś,

znakomicie podpowiada.

Siedzę razem z tym Adasiem

drugi rok w tej samej klasie.

Ref. Hej, hej, hej uczniowie.

        Szkoła wyjdzie wam na zdrowie.

                                    Nasza paczka jak już wiecie

Znana jest na całym świecie.

2. Lubię szkołę, lecz ten problem

zawsze  działa mi na nerwy:

wszystkie lekcje są za długie,

a za krótkie wszystkie przerwy.

Ref. Hej, hej, hej uczniowie.

3. Stoi leń na korytarzu,

liczy piątki w kalendarzu

nawet w klasie ,przy tablicy,

na suficie gwiazdy liczy

Ref. Hej, hej, hej uczniowie.

 

Wiersz „Ładna sprawa –nie ma co”

 

        Tata w pracy mama w mieście

              A grać w piłkę poszedł Zdzich

              Babciu! Dziadziu! gdzie jesteście?

              Pusto...głucho.... nie ma ich,

              A że ja mam jutro lekcje,

              o tym nie pomyślał nikt.

              Samo nic się zrobić nie chce!

              To jest życie a nie mit!

              Planowałem tak - zadania

              dziadek  dziś rozwiąże mi,

              kilka stron wypracowania

              machnie mama raz ,dwa, trzy....

              Wszystko pójdzie mi jak z płatka,

              i piąteczki zgarnę w mig!

              A tu wszyscy wyszli z domu:

              Jeden - tu, a drugi - tam..........

              Kiedy wrócą , nie wiadomo.

              Co ja teraz począć mam?

              No i licz tu na rodzinę!

              Zapomnieli? Jakże to?

              Już od dwój się nie wywinę...

              Ładna sprawa, nie ma co!

 

Przewodnicząca Samorządu

A teraz zapraszamy do obejrzenia programu satyrycznego pt.

,,Lekcje wytrzymałości”.

                                              

                                                Lekcja języka polskiego   

Dzwonek – wchodzi nauczycielka, a za nią grupka uczniów, którzy zajmują miejsca w ławkach.


Nauczycielka

Dzień Dobry….. (patrzy w dziennik, rozgląda się po klasie…) no i kogo by tu zapytać?


Powiedz Krzysiu jakieś zdanie w trybie oznajmującym

Uczeń
Koń ciągnie wóz.

Nauczycielka:
Dobrze. A teraz powiedz to samo zdanie w trybie rozkazującym.

Krzyś:
Wio!!!

Nauczycielka:
Siadaj! Jedynka.

Krzyś:
Nauczycielu, czy ci nie żal
Nauczycielu, nie stawiaj pał.

Nauczycielka:
Dobrze, dam ci ostatnią szansę. Słuchaj uważnie.
Ja się myję, ty się myjesz, on się myje. Jaki to czas?

Krzyś:
Sobota wieczór, proszę pani!

Nauczycielka:
Krzysiu, ta szkoła jest dla dzieci, a nie dla osłów.

Kasia

(podchodzi do Krzysia i kpiąco śpiewa na melodię ,,Tak bardzo się starałem” )

 

Tak bardzo się starałeś,
Ale coś Ci wyszło źle..
Nad książką tak ślęczałeś,
Powiedz, czemu nie udało się…

Nauczycielka:
Zaraz sprawdzę Kasiu, jaki z ciebie ósmy cud świata.
Może mi powiesz, kim został król Kazimierz Wielki po śmierci Łokietka?
 

Kasia:
Sierotą, to przecież oczywiste.

Nauczycielka:
Ucz się tak dalej, a będziesz sprzedawać na bazarze. Uwag przy twoim nazwisku też jest wiele

(czyta:)
W trakcie lekcji uprawiała ziemię cyrklem w doniczce.
Wysłana w celu namoczenia gąbki, wróciła z mokrą głową i sucha gąbką
Na lekcji dłubie w nosie i mówi, że to jak narkotyk.
Zjada ściągi po klasówce.


Chyba ci oszczędzimy w tym roku wrażeń związanych z przejściem do następnej klasy.

Krzyś (podchodzi do Kasi i kpi z niej śpiewając na melodię ,,Prząśniczki” )

 

W lustereczko patrzy jak anioł dzieweczka,
Ćwiczy w nim grymasy, maluje usteczka.
Ref. Ucz się, ucz dziewczyno, póki na to czas,
        Uroda przeminie, będziesz krowy paść. / x2

Nauczycielka (śpiewa na tę samą melodię)
W tych ławeczkach siedzą znudzeni uczniowie.
Plączą ciągle plączą, pusto mają w głowie.
Ref... Tego kłębowiska nie rozsupła nikt

          w kwietniu na sprawdzianie
          -  będzie wielki wstyd!!!!  /x2

 

Z przedmiotów humanistycznych jesteście totalne zera kochani.

 

(Dzwonek – uczniowie wychodzą na przerwę).

 

 

Przewodnicząca Samorządu

A teraz

 

                                                      Lekcja matematyki   
Uczeń 1
Teraz będą przedmioty ścisłe, zagadkowe,
Te co niesłychanie męczą moją głowę.
Codziennie siedzę, główkuję
A i tak nic z nich nie kapuję.
Ułamki, zadania, Twierdzenie Pitagorasa
Zawsze rozwiążę wtedy, kiedy pomoże mi klasa.

Uczeń 2
Cicho, idzie!

Nauczycielka
Oddam wam sprawdziany, które wypadły poniżej wszelkich norm unijnych.
(wyczytuje uczniów i oddaje sprawdziany)


Ściągalski (uczeń wstaje)

pozbawiony pomocy naukowych, do matematyki

nie masz głowy. Z przyrodą jest jeszcze gorzej

Posłuchajcie co napisał nasz orzeł:

,, Choroby są rozpowszechniane przez prasę, radio i telewizję”,

,,Układ oddechowy służy do wydalania płuc z organizmu”

 

Ściągalski!!! za to dzieło, ja najchętniej wydaliłabym ciebie z klasy.
 

Ściągalski (śpiewa na melodię ,,Gdybym miał gitarę” )

 

Gdybym miał ściągawkę, to bym radę dał
Znaleźć pole tego romba,
Który rysuję sam /x2
Ref. Ta pała, to przez ściągawkę,
       Gdybym ja ją miał
       Za ten prosty, prosty sprawdzianik
       Piątkę bym dostał /x2

Nauczycielka:
Jest jeszcze jedna bardzo oryginalna praca….

Orbitożujka, powiedz mi do czego wykorzystywany jest prąd?


Orbitożujka
Do dojenia krów i innych ptaków domowych

Nauczycielka:
Chętnie spróbowałabym tym prądem wydoić z ciebie ociupinkę wiedzy.

 

(nauczycielka rozdaje wszystkim kartkówki a uczniowie śpiewają)

 

Uczniowie: (na melodię ,,Hej bystra woda”)
Hej bystra woda, bystra wodziczka
pytała dziewczę matematyczka
Hej ptasi móżdżku, ofermo jedna
przez ciebie w klasie niska średnia /x2
Hej powiadają, hej powiadają,
hej, że ściągawki zabierają.
Na naszą zgubę i na niedolę
nie będzie można ściągać w szkole/x2

Pracusińska
My matematycy wielcy, co ułamków nie pojmujemy
Na litość i zrozumienie pani oczekujemy.
Błagamy…., by nam pani złych ocen za kartkówkę nie wstawiała
I na naszą poprawę poczekała.

Nauczycielka:
Pracusińska, ja nie rozumiem na jaką ocenę ty chcesz się poprawić. Tyle razy już ci tłumaczyłam, że szóstka to już koniec skali.

Pracusińska: (mówi zdziwiona)
Myślałam, że może nowe rozporządzenie wydali…

Nauczycielka:
Oceny wstawiam!!!......, ponieważ uważam, że prawdopodobieństwo metamorfozy twoich koleżanek i kolegów jest równe zero lub mniej. Oni nawet dobrze liczyć nie umieją.

Uczeń 2
Po co mam nadwyrężać szare komórki.
Excell policzy za mnie sam.
Teraz na topie jest informatyka,
Wszyscy mamy na jej punkcie bzika.
                                                                   (Dzwonek )

 

Przewodnicząca Samorządu

 

Końcowym etapem dzisiejszej terapii jest ukojenie zszarpanych nerwów wszystkich pracowników naszej szkoły przy pomocy piosenki w wykonaniu uczniów klasy szóstej.

 

Uczniowie wykonują piosenkę zespołu 2+1 pt.: „Chodź pomaluj mój świat”

 

 

1.Piszesz mi w liście, że kiedy pada
kiedy nasturcje na deszczu mokną, 
siadasz przy stole, wyjmujesz farby
i kolorowe otwierasz okno.
Trawy i drzewa są takie szare,
barwę popiołu przybrały nieba
w ciszy tak smutno szepce zegarek
o czasie co mi go nie potrzeba.
Ref.  Więc chodź pomaluj mój świat
         na żółto i na niebiesko.
         Niech na niebie stanie tęcza
         malowana Twoją kredką.

        Więc chodź pomaluj mi życie
        niech świat mój się zarumieni,
        Niech mi zalśni w pełnym słońcu
        kolorami całej Ziemi.
 

 

2. Za siódmą górą, za siódmą rzeką
Twoje sny zamieniasz na pejzaże,
kiedy się wlecze, wyblakłe słońce
oświetla ludziom wyblakłe twarze.
Ref.  Więc chodź pomaluj mój świat
         na żółto i na niebiesko.
         Niech na niebie stanie tęcza
         malowana Twoją kredką.

        Więc chodź pomaluj mi życie
        niech świat mój się zarumieni,
        Niech mi zalśni w pełnym słońcu
        kolorami całej Ziemi.
 

cz.II

 

GALA WRECZANIA ORDERÓW

             

Cała nasza społeczność uczniowska docenia Wasze zaangażowanie i trud wkładany w nasze wychowanie… dlatego każdego z Was chcielibyśmy nagrodzić dziś medalami zasługi, jakich dokonaliście na polu naszej edukacji.

Odznaczenia przygotowaliśmy także dla innych pracowników naszej szkoły, dzięki którym funkcjonuje ona bez zarzutu, jest ładna czysta i bezpieczna.

 

 

Pierwsze odznaczenie przygotowaliśmy dla naszej Pani Dyrektor, za troskę o wszystkich uczniów, pracowników szkoły oraz za czuwanie nad wszystkim, co się dzieje w szkole… a dzieje się czasem sporo, oj sporo.

Za to, że potrafi dopilnować wszystkiego mamy dziś dla niej – „Order Oczu Dookoła Głowy”.  Fanfary …

 

 

Kolejny order jest dla pań, które pilnują nas, pocieszają i opiekują się nami kiedy chodzimy zagubieni po szkolnym korytarzu.

Dzięki nim przekonaliśmy się, że szkoła wcale nie jest taka straszna, choć chodzenie do niej bywa czasem uciążliwe…zwłaszcza w poniedziałek rano.

Dla pani ……………………..mamy dziś „Order Matczynej Troskliwości”

 

 

Nadszedł czas na uhonorowanie pani, która zmaga się z naszymi wypracowaniami usiłując domyśleć się, jaką światłą myśl zaszyfrował uczeń pismem klinowym w swym zeszycie i która z poświęceniem walczy z bykami – oczywiście tymi ortograficznymi.

Dla pani ……………………mamy „Order Profesora Miodka”

 

 

Czas teraz na odznaczenie dla osoby dzięki której poznaliśmy podstawy królowej nauk – matematyki. Pani ……………………….za uśmiech i cierpliwość do „entej” potęgi wręczamy dziś „Order Pitagorasa”

 

 

Kolejny order wręczymy za chwilę pani, która na bieżąco dostarcza nam nowinek, mówi do nas w języku zgoła obcym. I choć nie zawsze zrozumiemy, o co jej chodzi, ona nie rezygnuje …

Dla najbardziej niezrozumiałej osoby w szkole, za upór w ciągłym poszukiwaniu nowych horyzontów, dla pani …………………………..mamy „Order Wieży Babel”

 

 

Następnym odznaczeniem chcielibyśmy uhonorować panią ……………………....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin