SKĄD SIĘ BIERZE CHLEB-5l.doc

(36 KB) Pobierz

Cykl tematyczny:                                       

                                                                       SKĄD SIĘ BIERZE CHLEB.

 

Cele ogólne:

-          poznawanie sposobu powstawania pieczywa

-          poznawanie miejsca, gdzie powstaje pieczywo

-          utrwalenie nazw niektórych gatunków pieczywa

-          poznawanie pojęć matematycznych

-          rozwijanie sprawności manualnej

-          rozwijanie mowy

Sytuacje edukacyjne

 

Obszar aktywności

Przewidywane osiągnięcia dziecka

Zabawy ze śpiewem z wykorzystaniem jesiennych liści na melodię Mam chusteczkę haftowaną.

Odwzorowywanie zaproponowanych przez nauczycielkę układów rytmicznych, dźwięko-wych i graficznych.

Utrwalenie nazwy dnia tygodnia, miesiąca.

 

Ćwiczenia poranne – zestaw nr 23

·         ,,Żyto i chleb’’ – opowiadanie nauczycielki wg opow. Cz. Janczarskiego, próba odpowiedzi na pytanie ,,Czego nie mógł zrozumieć Uszatek?’’, ,Skąd bierze się chleb?’’

Zabawa ruchowa z elem. naśladowczym ,,Jadą wozy’’

·         ,,Piekarnia’’ – zabawa w pieczenie chleba, lepienie z masy plastycznej pieczywa (chleb, bułki, rogaliki), nazywanie poszczególnych wypieków, przypomnienie z czego powstają, gdzie się wypieka

Spotkanie z Policjantem – rozmowa na temat ruchu drogowego, bezpiecznego poruszania się po drogach, przedstawienie programu artysty-cznego.

 

muzyczna

 

 

matematyczna

 

 

 

 

ruchowa

językowa

 

 

 

 

ruchowa

 

plastyczna

zna słowa krótkiej piosenki

wie na czym polega zabawa

aktywnie uczestniczy w zabawie

umie odwzorować prosty układ rytmiczny

 

 

zna dni tygodnia

wie jaki jest aktualnie miesiąc

dokładnie wykonuje ćwiczenia

słucha uważnie tekstu

wie z czego piecze się chleb

zna różne rodzaje pieczywa

 

 

umie zilustrować ruchem zabawę

 

wie jak nazywa się miejsce w którym piecze się chleb

umie z masy plastycznej odzwierciedlić sylwetę wybranego pieczywa

dba o porządek w miejscu pracy

 

wie na czym polega zawód policjanta

zna podstawowe zasady poruszania się po drodze

wie jakie są bezpieczne miejsca do zabawy

wie, że dzieci mogą się poruszać po jezdni tylko w obecności rodziców

Zabawy kontaktowo – naśladowcze ,,Dzwony’’

Kolorowanie obrazków tematycznych. Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne.

 

Ćwiczenia poranne – zestaw nr 24

 

·         ,,Mój dzień’’ – przyswajanie określeń czasu: rano, południe, wieczór na podstawie historyjki obrazkowej oraz własnych doświadczeń.

Zabawa ruchowa orien. – porząd. ,,Zapamiętaj swoją parę’’

·         Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana

 

,,Kopciuch czyli bojka o niyszczynściu i szczynściu’’ – słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę w języku regionalnym.

 

społeczna

w zakr. przyg. do nauki czyt. i pisania

ruchowa

 

matematyczna

 

 

 

ruchowa

 

zdrowotna

 

 

kulturalno-estetyczna

wie na czym polega zabawa

prawidłowo trzyma kredkę

stosuje szeroką gamę kolorów

umie zbudować coś z klocków

umie utrzymać równowagę

przestrzega bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

zna pory dnia

umie nazwać pory dnia w prawidłowej kolejności

dostrzega rytm w powtarzających się porach dniach

układa historyjkę wg prawidłowej kolejności

 

bawi się wg ustalonych reguł

 

doskonali sprawność

poznaje możliwości swojego ciała

zgodnie współdziała z innymi

wykonuje ruchy niekonwencjonalne

uważnie słucha bajki

rozumie tekst czytany w języku regionalnym

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin