Cykl tematyczny:
SKĄD SIĘ BIERZE CHLEB.
Cele ogólne:
- poznawanie sposobu powstawania pieczywa
- poznawanie miejsca, gdzie powstaje pieczywo
- utrwalenie nazw niektórych gatunków pieczywa
- poznawanie pojęć matematycznych
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie mowy
Sytuacje edukacyjne
Obszar aktywności
Przewidywane osiągnięcia dziecka
Zabawy ze śpiewem z wykorzystaniem jesiennych liści na melodię Mam chusteczkę haftowaną.
Odwzorowywanie zaproponowanych przez nauczycielkę układów rytmicznych, dźwięko-wych i graficznych.
Utrwalenie nazwy dnia tygodnia, miesiąca.
Ćwiczenia poranne – zestaw nr 23
· ,,Żyto i chleb’’ – opowiadanie nauczycielki wg opow. Cz. Janczarskiego, próba odpowiedzi na pytanie ,,Czego nie mógł zrozumieć Uszatek?’’, ,Skąd bierze się chleb?’’
Zabawa ruchowa z elem. naśladowczym ,,Jadą wozy’’
· ,,Piekarnia’’ – zabawa w pieczenie chleba, lepienie z masy plastycznej pieczywa (chleb, bułki, rogaliki), nazywanie poszczególnych wypieków, przypomnienie z czego powstają, gdzie się wypieka
Spotkanie z Policjantem – rozmowa na temat ruchu drogowego, bezpiecznego poruszania się po drogach, przedstawienie programu artysty-cznego.
muzyczna
matematyczna
ruchowa
językowa
plastyczna
zna słowa krótkiej piosenki
wie na czym polega zabawa
aktywnie uczestniczy w zabawie
umie odwzorować prosty układ rytmiczny
zna dni tygodnia
wie jaki jest aktualnie miesiąc
dokładnie wykonuje ćwiczenia
słucha uważnie tekstu
wie z czego piecze się chleb
zna różne rodzaje pieczywa
umie zilustrować ruchem zabawę
wie jak nazywa się miejsce w którym piecze się chleb
umie z masy plastycznej odzwierciedlić sylwetę wybranego pieczywa
dba o porządek w miejscu pracy
wie na czym polega zawód policjanta
zna podstawowe zasady poruszania się po drodze
wie jakie są bezpieczne miejsca do zabawy
wie, że dzieci mogą się poruszać po jezdni tylko w obecności rodziców
Zabawy kontaktowo – naśladowcze ,,Dzwony’’
Kolorowanie obrazków tematycznych. Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne.
Ćwiczenia poranne – zestaw nr 24
· ,,Mój dzień’’ – przyswajanie określeń czasu: rano, południe, wieczór na podstawie historyjki obrazkowej oraz własnych doświadczeń.
Zabawa ruchowa orien. – porząd. ,,Zapamiętaj swoją parę’’
· Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana
,,Kopciuch czyli bojka o niyszczynściu i szczynściu’’ – słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę w języku regionalnym.
społeczna
w zakr. przyg. do nauki czyt. i pisania
zdrowotna
kulturalno-estetyczna
prawidłowo trzyma kredkę
stosuje szeroką gamę kolorów
umie zbudować coś z klocków
umie utrzymać równowagę
przestrzega bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń
zna pory dnia
umie nazwać pory dnia w prawidłowej kolejności
dostrzega rytm w powtarzających się porach dniach
układa historyjkę wg prawidłowej kolejności
bawi się wg ustalonych reguł
doskonali sprawność
poznaje możliwości swojego ciała
zgodnie współdziała z innymi
wykonuje ruchy niekonwencjonalne
uważnie słucha bajki
rozumie tekst czytany w języku regionalnym
Hel53land