Duży pomaga małemu 2- zajęcia ruchowe wg W. Sherborne.doc

(72 KB) Pobierz
„Duży pomaga małemu”

„Duży pomaga małemu”

 

Zajęcia ruchowe z grupą dzieci 4-letnich i 6-letnich

 

 

Cele:

Dziecko:

§         uczy się współdziałania i partnerstwa

§         zdobywa pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu

§         buduje świadomość własnego ciała, poznaje jego możliwości i kształci kontrolę nad nim

§         rozwija umiejętność koncentrowania uwagi na drugiej osobie

§         rozładowuje energię w radosnej zabawie

 

Metody:

§         ruchu rozwijającego W. Sherborne

 

Pomoce:

§         nagranie muzyki do piosenki „Podajmy sobie rączki

§         nagranie „KołysankiJ. Brahmsa

§         nagranie piosenki „See You Later Alligator” Billego Halleya

 

 

Przebieg zajęć:

 

Lp.

Zadanie

Sposób realizacji

Uwagi

1.

 

Budowanie dobrego klimatu

 

Zabawa integracyjna do piosenki
Podajmy sobie rączki

Ustawienie parami twarzą do siebie po obwodzie koła (starszak z maluchem). Ilustrowanie ruchem słów piosenki wg pokazu nauczyciela.

2.

Integracja grupy

 

Zabawa integracyjna

„W obcym mieście”

 

 

Dzieci chodzą w różnych kierunkach, bez potrącania, patrząc kolejno: na podłogę, na stopy,  kolana, brzuchy innych, uśmiechają się do siebie, pozdrawiają się skinieniem głowy, machając ręką, witają się uściśnięciem dłoni, mówiąc „dzień dobry”.

3.

Poznanie się dzieci

Przedstawienie się – „Imię z gestem”

Dzieci po kolei mówią swoje imię ilustrując je wybranym gestem.

4.

Wyczucie własnego ciała

 

 

 

„Zaprawa przed wycieczką - zabawa ruchowa do piosenki „Gimnastyka”

 

- Czy jesteśmy wygimnastykowani?

 

 

Zaproszenie dzieci na wycieczkę do lasu.

Śpiewanie piosenki, ilustrowanie ruchem.

 

Sprawdzanie do jakich części ciała możemy dostać pięścią, łokciem, palcami nóg, kolanem, głową.

 

5.

Współdziałanie z partnerem

     relacja „z”

 

Robimy kanapki 

Dobranie się parami. Leżenie na podłodze (maluch). Starszak - gładzenie dłonią najpierw pleców, potem brzucha malucha (smarowanie kanapki masłem), poklepywanie dłonią pleców (nakładanie wędliny), turlanie (zawijanie kanapki w papier). Zamiana ról.

6.

Wyczucie ciężaru i czasu

 

Pakujemy bagaże do samochodu” 

 

 

 

 

Jedziemy samochodem” – naśladowanie jazdy samochodem, szybka reakcja na sygnał

 

Naśladowanie podnoszenia i niesienia ciężkiego plecaka, pontonu, roweru. Między kolejnymi zadaniami rozluźnienie mięśni.

 

Bieg bez potrącania. Na sygnał „Czerwone światło” zatrzymanie się w bezruchu.

7.

Współdziałanie z partnerem

  relacja „razem”

 

Płyniemy łódką” – wiosłowanie
w parach

 

 

 

 

Jedziemy na rowerze” – rowerek
w parach

 

 

Siad płaski rozkroczny naprzeciw siebie, chwyt za nadgarstki. Naprzemienne wychylanie się do leżenia tyłem z dotknięciem głową podłogi.

 

Lenie na plecach naprzeciw siebie, nogi ugięte w powietrzu, złączone z partnerem stopami, naprzemienne zginanie i prostowanie kolan.

8.

Wyczucie kolan i bioder

 

Idziemy pieszo

 

 

- idziemy ze zdrętwiałymi kolanami

- idziemy po mchu

- idziemy przez wysoką trawę

- idziemy po kamieniach

- idziemy po gorącym piasku 

 

Dzieci idą obok partnera z pary („aby się nie zgubić w lesie”)

 

Chodzenie na sztywnych nogach.

Chodzenie na miękkich nogach.

Chodzenie z unoszeniem kolan.

Przeskakiwanie z nogi na nogę.

Szybkie podskakiwanie na palcach.

9.

Współdziałanie z partnerem

  relacja „z”

 

Usuwamy przewrócone drzewo

- turlanie

- ciągnięcie

Turlane dziecko – ręce wzdłuż tułowia lub nad głową, głowa leży na podłodze, wszystkie mięśnie rozluźnione.

Leżenie na plecach, głowa na podłodze, ręce nad głową, mięśnie rozluźnione. Ciągnięcie za kostki. Zamiana ról.

10.

Współdziałanie z partnerem  
  relacja „przeciwko”

 

 

  ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin