priorytety kuratora.doc

(47 KB) Pobierz
PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI

PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI
POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012

 

 

 

Na podstawie art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) Minister Edukacji Narodowej ustalił następujące kierunki polityki oświatowej państwa do realizacji przez kuratorów oświaty w roku szkolnym 2011/2012:

 

1.     W przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach, innych formach wychowania przedszkolnego, w klasach I-III szkół podstawowych
i w gimnazjach:

„Monitorowanie wdrażania podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego”;

 

2.     We wszystkich typach szkół publicznych dla młodzieży:

„Monitorowanie realizacji zajęć wychowania fizycznego w formach proponowanych do wyboru przez uczniów.

 

 


PLAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO

DOLNOŚLĄSKIEGO KURATORA OŚWIATY

NA ROK SZKOLNY 2011/2012

 

I.       Podstawa prawna:

§ 18 ust. 1, 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324).

II.     Zakres ewaluacji planowanej w szkołach i placówkach

W roku szkolnym 2011/2012 w szkołach i placówkach województwa dolnośląskiego prowadzona będzie ewaluacja w następującym zakresie:

 

-              Ewaluacja problemowa – Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej
i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola, szkoły lub placówki
50% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym;

-                             Ewaluacja całościowa – 25% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym;

-               Ewaluacja problemowa w obszarze wybranym przez Dolnośląskiego Kuratora
Oświaty – Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola, szkoły lub placówki – 25% wszystkich ewaluacji
w roku szkolnym.

 

III.   Tematyka kontroli planowanych w szkołach i placówkach

L.p.

Temat Kontroli

Typ szkoły/
rodzaj placówki

1.       

Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek zadań w zakresie nadzoru pedagogicznego.

Wszystkie typy publicznych szkół i placówek

2.       

Zgodność przeprowadzania egzaminów poprawkowych z przepisami prawa.

Publiczne gimnazja dla młodzieży, publiczne licea ogólnokształcące dla młodzieży, publiczne technika dla młodzieży

3.       

Wybór podręczników szkolnych.

Publiczne szkoły podstawowe i publiczne gimnazja

4.       

Prawidłowość nadzorowania przez dyrektora publicznej szkoły podstawowej spełniania przez dzieci pięcioletnie i sześcioletnie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego.

Publiczne szkoły podstawowe, dla których ustalono obwód

5.       

Prawidłowość klasyfikowania i promowania w zakresie dopuszczania słuchaczy do egzaminów semestralnych w publicznej i niepublicznej szkole ponadgimnazjalnej dla dorosłych.

Publiczne i niepubliczne szkoły dla dorosłych każdego typu kształcące w formie stacjonarnej i zaocznej

6.       

Prawidłowość organizacji praktyk zawodowych przez publiczne technika dla młodzieży.

Publiczne technika dla młodzieży kształcące w zawodzie technik ekonomista

7.       

Zgodność organizacji i sposobu działania innej formy wychowania przedszkolnego z przepisami prawa.

Publiczne i niepubliczne punkty przedszkolne i zespoły wychowania przedszkolnego

8.       

Zgodność organizacji zajęć wychowania fizycznego realizowanych w formie zajęć klasowo-lekcyjnych z ramowymi planami nauczania w zakresie liczby uczniów w grupach w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych oraz podziału na grupy dla dziewcząt i chłopców w szkołach ponadgimnazjalnych.

Publiczne szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne dla młodzieży, z wyłączeniem: szkół specjalnych, sportowych i mistrzostwa sportowego, oddziałów integracyjnych
w szkołach ogólnodostępnych

9.       

Przestrzeganie przepisów dotyczących nauczania języka mniejszości etnicznych oraz jej własnej historii i kultury.

Publiczne szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne

10.   

Zgodność organizacji kształcenia uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi z przepisami prawa.

Ogólnodostępne szkoły podstawowe i gimnazja,
z oddziałami integracyjnymi
i integracyjne

 

 

           Beata Pawłowicz

 

Dolnośląski Kurator Oświaty
             

 

Wrocław, dnia 23 sierpnia 2011 r.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin