STARY PLAN Z NAUCZANIA.doc

(131 KB) Pobierz
Podstawa prawna:

Podstawa prawna:

·        Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

·        Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami  ( z dnia 15 lipca 2004)

·        Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239)

 

Plan rozwoju zawodowego

mgr Anny Chmielewskiej

nauczyciela kontraktowego

w

Szkole Podstawowej w Czachówku

ubiegającego się o stopień zawodowy

nauczyciela mianowanego

 

Czas odbywania stażu: 01.09.2003r.  -  31.12. 2006r.

                                                                           

                                           

                            Opiekun stażu:...............................

 

§ 7 ust. 2,ppkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;

 

Zadania- przewidywane efekty

 

Formy realizacji

 

Termin

Sposób dokumentowania

 

 

 

 

1.       Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli

 

 

·         Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:

-          Rozporządzenia MENIS w sprawie uzyskania stopni awansu

-          Adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego

 

·         Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu

 

·         Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i prezentacji dorobku.

·         Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego i jego aktualizacji.

 

·         Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma fachowe).

 

 

początek stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały staż

 

 

Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS

 

Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady

 

 

cały staż

 

 

zbiór dokumentacji (biblioteczka)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wniosek, plan rozwoju, sprawozdania

Potwierdzenia obecności na posiedzeniach Rady, zaświadczenia

 

biblioteczka

 

 

 

 

2. Współpraca  z opiekunem stażu.

 

·         Ustalenie zasad współpracy.

·         Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju

·         Opracowanie projektu sprawozdania.

 

·         Obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna.

 

·         Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna

·         Omówienie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji.

 

IX 2003r

 

 

 

koniec stażu

 

2 razy w miesiącu lub częściej

 

1 raz w miesiącu lub częściej

Kontrakt

Harmonogram współpracy

Przejrzyste zasady współpracy

 

 

Scenariusze, omówienia, arkusz obserwacyjny, wnioski

 

3. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela

 

·         Autorefleksja, samoocena.

 

IX 2003

 

 

Plan rozwoju zawodowego

 

 

 

4. Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań.

 

 

 

 

·         Opracowywanie, realizacja, monitoring i ewaluacja rozkładów materiału do nauczania zintegrowanego.

 

·         Dokonanie porównania wybranych programów nauczania zintegrowanego.

 

 

·         Doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć.

·         Prowadzenie lekcji w obecności Dyrektora szkoły oraz omówienie, wnioski i ocena dokonań.

·         Udział w lekcjach otwartych.

 

 

 

cały staż

 

 

 

2006 r.

cały staż

 

 

 

cały staż

 

zgodnie z harmonogramem

 

 

 

Arkusze hospitacyjne

 

Wnioski z przeprowadzonego porównywania programów Mac, Żak, Nowa Era

 

 

Karty obserwacji lekcji, scenariusze, omówienia, arkusz obserwacyjny, wnioski

 

 

5. Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.

 

·         Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.

 

·         Pracę w  zespołach nauczycielskich

·         Udział w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego:

-          Ukończenie studiów podyplomowych: Informatyka dla nauczycieli.

-          Udział w różnego rodzaju kursach, seminariach, szkoleniach, konferencjach metodycznych, warsztatach.

-           

·         Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej. Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli

 

 

Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady

cały staż

 

 

 

2004 r.

 

 

 

cały staż

 

 

 

 

 

cały staż

 

Potwierdzenia, zaświadczenia

 

Protokoły

 

 

 

Dyplom

 

 

 

Dyplomy, zaświadczenia

 

 

 

 

 

biblioteczka

 

 

 

6. Modyfikowanie warsztatu pracy (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań, sposobu oceniania) w celu dostosowania go do potrzeb edukacyjnych indywidualnego ucznia

 

·         Opracowanie:

1.       Programu pracy z dzieckiem mającym trudności w nauce.

2.       Planu pracy z dzieckiem szczególnie uzdolnionym.

3.       Planu pracy z dziećmi sześcioletnimi.

4.       Cyklu lekcji z wykorzystaniem elementów dramy.

5.       Programu wychowawczego dla młodszych dzieci.

6.       Programu matematycznego dla klas I – III.

7.       Programu „Spotkanie z fletem” dla

klas I – III

 

·         Diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ucznia

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin