Podstawa prawna:
· Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami ( z dnia 15 lipca 2004)
· Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239)
w
Czas odbywania stażu: 01.09.2003r. - 31.12. 2006r.
Opiekun stażu:...............................
§ 7 ust. 2,ppkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;
Zadania- przewidywane efekty
Termin
Sposób dokumentowania
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli
· Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:
- Rozporządzenia MENIS w sprawie uzyskania stopni awansu
- Adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego
· Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu
· Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i prezentacji dorobku.
· Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego i jego aktualizacji.
· Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma fachowe).
początek stażu
cały staż
Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS
Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady
zbiór dokumentacji (biblioteczka)
Wniosek, plan rozwoju, sprawozdania
Potwierdzenia obecności na posiedzeniach Rady, zaświadczenia
biblioteczka
2. Współpraca z opiekunem stażu.
· Ustalenie zasad współpracy.
· Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju
· Opracowanie projektu sprawozdania.
· Obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna.
· Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna
· Omówienie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji.
IX 2003r
koniec stażu
2 razy w miesiącu lub częściej
1 raz w miesiącu lub częściej
Kontrakt
Harmonogram współpracy
Przejrzyste zasady współpracy
Scenariusze, omówienia, arkusz obserwacyjny, wnioski
3. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela
· Autorefleksja, samoocena.
IX 2003
Plan rozwoju zawodowego
4. Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań.
· Opracowywanie, realizacja, monitoring i ewaluacja rozkładów materiału do nauczania zintegrowanego.
· Dokonanie porównania wybranych programów nauczania zintegrowanego.
· Doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć.
· Prowadzenie lekcji w obecności Dyrektora szkoły oraz omówienie, wnioski i ocena dokonań.
· Udział w lekcjach otwartych.
2006 r.
zgodnie z harmonogramem
Arkusze hospitacyjne
Wnioski z przeprowadzonego porównywania programów Mac, Żak, Nowa Era
Karty obserwacji lekcji, scenariusze, omówienia, arkusz obserwacyjny, wnioski
5. Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.
· Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.
· Pracę w zespołach nauczycielskich
· Udział w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego:
- Ukończenie studiów podyplomowych: Informatyka dla nauczycieli.
- Udział w różnego rodzaju kursach, seminariach, szkoleniach, konferencjach metodycznych, warsztatach.
-
· Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej. Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli
2004 r.
Potwierdzenia, zaświadczenia
Protokoły
Dyplom
Dyplomy, zaświadczenia
6. Modyfikowanie warsztatu pracy (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań, sposobu oceniania) w celu dostosowania go do potrzeb edukacyjnych indywidualnego ucznia
· Opracowanie:
1. Programu pracy z dzieckiem mającym trudności w nauce.
2. Planu pracy z dzieckiem szczególnie uzdolnionym.
3. Planu pracy z dziećmi sześcioletnimi.
4. Cyklu lekcji z wykorzystaniem elementów dramy.
5. Programu wychowawczego dla młodszych dzieci.
6. Programu matematycznego dla klas I – III.
7. Programu „Spotkanie z fletem” dla
klas I – III
· Diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ucznia
...
ogrodnik_mj