Wpisy do dziennika Przedszkole czterolatka.doc

(786 KB) Pobierz
Przedszkole czterolatka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przedszkole czterolatka

 

Wpisy do dziennika

 

 

 

 

Objaśnienia:

 

Karta pracy A - Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej

 

Karta pracy B - Rozwijanie mowy i aktywności twórczej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tydzień/

dzień

WRZESIEŃ

 

I/1

Razem jest weselej

- Powitanie dzieci w grupie przedszkolnej.

- Zabawa orientacyjno-porządkowa Spłoszone wróble (według K. Wlaźnik).

- Zabawa integrująca grupę - Do swojego koloru.

 

- Wybieranie imienia dla misia.

· Tworzenie dzieciom warunków do adaptacji i poznania przedszkola.

 

- Ćwiczenia graficzne.

- Rozmowy nauczyciela z dziećmi w trakcie zabawy na dywanie lub w kącikach, np.:

Dlaczego wybrałeś taką zabawkę? Co ci się w niej podoba?

 

- Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

 

I/2

Przedszkolaki z jednej paki

- Zabawa ruchowa Poznajemy się.

- Zabawa orientacyjno-porządkowa Do swojego koloru.

 

- Słuchanie wiersza D. Kręcisz Idzie Janek do przedszkola.

· Poznanie swojego znaczka rozpoznawczego.

 

- Oglądanie placu przedszkolnego i jego wyposażenia.

- Zestaw zabaw ruchowych nr I, metodą R. Labana.

 

- Ćwiczenia słuchowe Kogo wołam?

- Słuchanie czytanych (sylabami) imion dzieci. Powtarzanie ich za nauczycielem. Określanie,

co robi Zuzia, a co Kuba. Naśladowanie ich min - Przedszkole czterolatka, s. 3.

 

- Swobodne wypowiedzi dzieci na temat: Moje przedszkole.

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

 

 

I/3

Tworzymy bukiety

- Zabawy kolorowymi kredkami.

- Zabawa ruchowo-naśladowcza Skacz tak jak ja.

- Zabawa bieżna Dzieci i pszczoły (według K. Wlaźnik).

 

- Słuchanie piosenki Kolorowe kredki.

· Klasyfikowanie przedmiotów według koloru.

 

- Zabawy swobodne na placu przedszkolnym – omówienie zasad bezpiecznej zabawy.

 

- Odszukanie Zuzi i Kuby na obrazku przedstawiającym salę w przedszkolu. Określanie, co

   robią dzieci - Przedszkole czterolatka, s. 4.

 

- Rysowanie na temat dowolny.

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

 

I/4

Uczymy się, jak bawić się razem

- Zabawa orientacyjno-porządkowa Wiatr i liście (według K. Wlaźnik).

- Zabawa ruchowa do tekstu Nitka.

- Twórczy taniec - improwizacja ruchowa Walczyk z nitkami.

 

- Zwiedzanie przedszkola (sal zajęć, szatni, gabinetu dyrektora).

· Poznawanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu.

 

- Zabawy na placu przedszkolnym - zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie

z przyrządów.

- Zestaw zabaw ruchowych nr I, metodą R. Labana.

 

- Zabawa Zgadnij, o kim mówię.

- Oglądanie ulubionych zabawek Zuzi i Kuby. Kolorowanie jednej z nich. Opowiadanie

o swojej ulubionej zabawce - Karta pracy B nr 1.

- Indywidualne rozmowy na temat ulubionych zabaw dzieci.

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

 

I/5

Bawimy się wspólnie

- Zabawa orientacyjno-porządkowa Bal lalek i misiów.

- Zabawa przy piosence Psotny wiatr.

 

- Słuchanie opowiadania G. Szadkowskiej W ogrodzie Króla Słońce.

· Uważne słuchanie opowiadania i wypowiadanie się na jego temat.

 

- Zabawy w piaskownicy przedszkolnej.

 

- Wspólne układanie puzzli o różnej tematyce.

- Określanie, czym podróżują zabawki. Nazywanie zabawek siedzących w pierwszym i drugim

wagonie. Rysowanie w ramce zabawki, która może siedzieć w trzecim wagonie - Karta pracy

B nr 2.

- Ekspresja słowna Gdybym był...

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

 

II/1

Poznajemy pojazdy

- Zabawa ruchowo-naśladowcza żne pojazdy.

- Zabawa ruchowa do piosenki Leśna muzyka.

 

- Zabawa dydaktyczna Czym pojechaliśmy na wakacje?

· Poznawanie różnych środków lokomocji.

 

- Zabawy ruchowe na placu przedszkolnym (granie w piłkę, zabawa w berka...).

 

- Słuchanie wiersza J. Papuzińskiej Mój samochód.

- ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin