Przedszkole czterolatka
Wpisy do dziennika
Objaśnienia:
Karta pracy A - Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
Karta pracy B - Rozwijanie mowy i aktywności twórczej
I/1
- Powitanie dzieci w grupie przedszkolnej.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Spłoszone wróble (według K. Wlaźnik).
- Zabawa integrująca grupę - Do swojego koloru.
- Wybieranie imienia dla misia.
· Tworzenie dzieciom warunków do adaptacji i poznania przedszkola.
- Ćwiczenia graficzne.
- Rozmowy nauczyciela z dziećmi w trakcie zabawy na dywanie lub w kącikach, np.:
Dlaczego wybrałeś taką zabawkę? Co ci się w niej podoba?
- Zabawy swobodne w wybranych kącikach.
I/2
- Zabawa ruchowa Poznajemy się.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Do swojego koloru.
- Słuchanie wiersza D. Kręcisz Idzie Janek do przedszkola.
· Poznanie swojego znaczka rozpoznawczego.
- Oglądanie placu przedszkolnego i jego wyposażenia.
- Zestaw zabaw ruchowych nr I, metodą R. Labana.
- Ćwiczenia słuchowe Kogo wołam?
- Słuchanie czytanych (sylabami) imion dzieci. Powtarzanie ich za nauczycielem. Określanie,
co robi Zuzia, a co Kuba. Naśladowanie ich min - Przedszkole czterolatka, s. 3.
- Swobodne wypowiedzi dzieci na temat: Moje przedszkole.
- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
I/3
- Zabawy kolorowymi kredkami.
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Skacz tak jak ja.
- Zabawa bieżna Dzieci i pszczoły (według K. Wlaźnik).
- Słuchanie piosenki Kolorowe kredki.
· Klasyfikowanie przedmiotów według koloru.
- Zabawy swobodne na placu przedszkolnym – omówienie zasad bezpiecznej zabawy.
- Odszukanie Zuzi i Kuby na obrazku przedstawiającym salę w przedszkolu. Określanie, co
robią dzieci - Przedszkole czterolatka, s. 4.
- Rysowanie na temat dowolny.
I/4
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Wiatr i liście (według K. Wlaźnik).
- Zabawa ruchowa do tekstu Nitka.
- Twórczy taniec - improwizacja ruchowa Walczyk z nitkami.
- Zwiedzanie przedszkola (sal zajęć, szatni, gabinetu dyrektora).
· Poznawanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu.
- Zabawy na placu przedszkolnym - zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie
z przyrządów.
- Zabawa Zgadnij, o kim mówię.
- Oglądanie ulubionych zabawek Zuzi i Kuby. Kolorowanie jednej z nich. Opowiadanie
o swojej ulubionej zabawce - Karta pracy B nr 1.
- Indywidualne rozmowy na temat ulubionych zabaw dzieci.
I/5
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Bal lalek i misiów.
- Zabawa przy piosence Psotny wiatr.
- Słuchanie opowiadania G. Szadkowskiej W ogrodzie Króla Słońce.
· Uważne słuchanie opowiadania i wypowiadanie się na jego temat.
- Zabawy w piaskownicy przedszkolnej.
- Wspólne układanie puzzli o różnej tematyce.
- Określanie, czym podróżują zabawki. Nazywanie zabawek siedzących w pierwszym i drugim
wagonie. Rysowanie w ramce zabawki, która może siedzieć w trzecim wagonie - Karta pracy
B nr 2.
- Ekspresja słowna Gdybym był...
II/1
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Różne pojazdy.
- Zabawa ruchowa do piosenki Leśna muzyka.
- Zabawa dydaktyczna Czym pojechaliśmy na wakacje?
· Poznawanie różnych środków lokomocji.
- Zabawy ruchowe na placu przedszkolnym (granie w piłkę, zabawa w berka...).
- Słuchanie wiersza J. Papuzińskiej Mój samochód.
- ...
zukers07