Vanos.doc

(471 KB) Pobierz
Ten artykuł techniczny jest przeznaczony do stosowania w połączeniu z innymi te w naszej biblioteki technicznej

     Ten artykuł techniczny jest przeznaczony do stosowania w połączeniu z innymi te w naszej biblioteki technicznej. Jeśli wymienić uszczelkę głowicy, trzeba będzie retime się wałki rozrządu i ponownie zainstalować urządzenie Vanos. Dla celów nauczania tutaj zakładamy, że masz głowicę zainstalowana na bloku silnika, wał korbowy jest zablokowana w górnym martwym punkcie (TDC), a twoje dwa wałki rozrządu są zablokowane za pomocą wałka rozrządu BMW narzędzie do blokowania. Ten artykuł przeprowadzi Cię przez proces retiming się wałki rozrządu, i ponownej instalacji Vanos zmienna komora rozrządu wałka rozrządu.

     Ten artykuł odbiega od naszej normalnej formie tekstu i słowa mieszały się ze sobą. Ponieważ istnieje tak wiele zdjęć związanych z tym artykułem, mam ustawione je w kolejności montażowej z napisami dla każdego. Zapoznaj się każdego napisu jako krok w procesie montażu.

Rysunek
Rysunek 1

Rozpoczynamy procedurę upewniając się, że silnik jest w górnym martwym punkcie (TDC). W tym momencie, pin TDC jest instalowana w pozycji blokowania, i trzyma koło zamachowe stały (patrz artykuł Uszczelka głowicy Replacement więcej informacji). Wałki rozrządu są zablokowane w miejscu przy użyciu narzędzie do blokowania wałka rozrządu. To pozwoli nam odpowiednio wyrównać i czas wałki rozrządu i jednostką VANOS.

Rysunek
Rysunek 2

Pokazany tutaj jest koronka do wydechowego wałka rozrządu. Przed zamontowaniem go na silniku, sprawdzić, czy zęby przekładni nie są zużyte lub uszkodzone. Także sprawdzić wewnętrzne szczeliny montażowe, aby zobaczyć czy jest jakiś wear będąc luzem w jednym czasie.

Rysunek
Rysunek 3

Zamontować koło zębate na wałku rozrządu wydechowego. Upewnij się, że otwory montażowe znajdujące się na kołnierzu wałka rozrządu są widoczne przez otwory w kole zębatym, a także upewnić się, że otwory są stronnicze w kierunku lewej strony szczeliny, tak jak to wynika z czerwoną strzałką. To może wymagać pewnej manewrowy, aby koło zębate do jego prawidłowej pozycji. Zwykle trwa kilka prób, aby to dokładnie takie same jak na zdjęciu po lewej stronie.

Rysunek
Rysunek 4

Zwrócić uwagę teraz dolnej napinacza łańcucha, który znajduje się w dolnej części bloku, po prawej stronie pojazdu. Usuniemy ten napinacz i zastąpienie go w narzędzie napinacza, który zachowa łańcuch napięty, a my razem krzywek.

Rysunek
Rysunek 5

Oto narzędzie napinacz, którego używamy w miejsce napinacza sprężynowego, gdy czas wałki rozrządu.Ważne jest, aby korzystać z tego narzędzia, a nie polegać wyłącznie na napinacza sprężynowego - nie dostarczają wystarczającej ilości napięcia, gdy samochód siedzi na dokładny czas wałki rozrządu. Użyj narzędzia i uzyskać dokładny odczyt, że silnik zasługuje.

Rysunek
Rysunek 6

Usuń napinacza umieszczenie gniazda na końcówki z napinacza. Nie wyjmować bloku napinacza, który jest przymocowany do obudowy (nie jest konieczna). Gdy napinacz wychodzi, to jest sprężynowy, więc być przygotowani na to, aby wyskoczyć po zwolnieniu napięcia z gniazdka i kierowcy.

Rysunek
Rysunek 7

Oto montaż napinacza gdy go usunąć. Zespół składa się z tłoka, sprężyny, czapki, i pierścień uszczelniający.

Rysunek
Rysunek 8

Wymienić napinacz z odpowiedniego narzędzia napinającego. Na razie po prostu dokręcić narzędzia tak, że jest ręka mocno - nie potrzebują lub chcą naciąg łańcucha być super szczelne teraz.

Rysunek
Rysunek 9

Z lewej zębatka zainstalowany, zainstaluj plastikowe centrum prowadzenie łańcucha i moment obrotowy w dół długich śrub, które trzymają go w miejscu. Czy nie na momencie obrotowym (10 Nm) - po raz pierwszy zrobiłem to, długo śruba była krucha i urwał w głowicy cylindrów. Musiałem wziąć zespół od siebie,, ryby z śruby, a następnie na zamówienie nowy (3 dni oczekiwania).

Rysunek
Rysunek 10

Z przewodnikiem w miejscu, ponownie górny napinacz łańcucha. Są napinacze czasem nie, ale tak naprawdę nie jest dobra metoda na ich testowanie. Polecam wymianę, jeśli silnik posiada co najmniej 80.000 mil na jej temat lub tak. Trochę prewencyjnego może przejść długą drogę tutaj. Dokręcić śruby w dół do 20 Nm.

Rysunek
Rysunek 11

To zdjęcie pokazuje napinacz zainstalowany i gotowy do pracy. Sprawdzić rampę przed zainstalowaniem go, aby zobaczyć czy istnieje znaczne zużycie lub oczywiste deformacje. Rampa powinna być nadal utrzymywane w miejscu za pomocą dwóch małych klucze sześciokątne, że wstawione kiedy usunięto go.Nie zwalniaj napinacz jeszcze.

Rysunek
Rysunek 12

Umieścić nasadkę czujnika wałka rozrządu na wałku rozrządu dolotowego. Czapka metalu służy do wyzwalania czujnik położenia wałka rozrządu, silnik i pozwala wiedzieć, czy silnik jest na suwu ssania lub spalin z jego 4-cyklu procesu. Czujnik położenia wałka rozrządu pasuje do otworu po prawej stronie tego zdjęcia (można zrobić z małą zieloną uszczelkę w dolnej prawej).

Rysunek
Rysunek 13

Pokazane są tu stadniny do podkładki oporowej i koronki. Te szpilki wyglądają bardzo podobnie do tych, które zamontować pokrywę zaworu do głowy - nie mieszać je. Porównaj je ostrożnie do tych w zdjęcie, aby upewnić się, że masz prawo study. Ważne jest również, aby pamiętać, że istnieją dwa rodzaje jednostek VANOS (wczesny / późny). Wczesne jednostki nie mają sprężyny płyta, natomiast później to robią. Wiosna płyta pasuje na wałka rozrządu dolotowego podkładki oporowej i wymaga nieco dłuższe szpilki. Samochód ten nie posiada płytkę sprężyny.

Rysunek
Rysunek 14

Zamontować podkładkę oporową na wałku rozrządu dolotowego. Użyj specjalnych kołków i zainstalować go w takiej samej konfiguracji, w której został usunięty. Innymi słowy, na tym zdjęciu widać plamę oleju z gniazd, które otaczają study. Zainstaluj tę stroną do kiedy ponownie zainstalować tę podkładkę oporową (skopiować zdjęcie). Dokręcić śruby do 20 Nm.

Rysunek
Rysunek 15

Teraz weź dwie koronki dolotowych i łańcuch i dołączyć go do zespołu. Zobacz zdjęcie do właściwej orientacji dwóch zębatek. Zębatka wydechowy powinien mieć to jest puchar skierowaną do góry, a koronka spożycie powinno mieć swój kubek z widokiem do wewnątrz. Upewnij się, że obie zębatki są prawidłowo zamontowane równo do powierzchni za nimi. Zębatka spożycie jest zainstalowany płaską stroną skierowaną do siebie (jednostka Vanos). Kołnierz z twarzy łańcuchowych wlotowych i wskazuje na wałek rozrządu. Dopasuj dwa koronki i łańcuch tak, że gniazda są skoncentrowane na obu kół zębatych (patrz strzałki).

Rysunek
Rysunek 16

Oto kolejny widok na Vanos wlotowych łańcuchowe, zamontowany prawidłowo przylegać do podkładki oporowej za nim. Zanurzyć wszystkie zębatki, przekładnie i łańcuchy w czystym oleju silnikowym przed zainstalowaniem ich - są przesuwane części wymagających smarowania. 

Rysunek
Rysunek 17

Teraz zainstalować podkładkę oporową na wałka rozrządu dolotowy i dokręcić nakrętki w dół. To jest w porządku do ponownego użycia starych orzechów. Jeśli urządzenie ma VANOS sprężyny z płytki, a następnie zainstalowaniu go najpierw, przed podkładki oporowej (nie pokazano). Dokręcić nakrętki w dół do 10nm.  WAŻNE: Z orzechami obcisłych, koronka wewnątrz powinna obracać się swobodnie w przód iw tył o 20 stopni, razem z łańcuchem. Kiedy zmontowany ten silnik, znalazłem, że nie mógł. Niektóre śruby i kołnierze były noszone, a ja musiałem zamówić nowe. Urządzenie to wymaga, aby Vanos "sandwich" z jego części w stanie suwliwie. To sprawdzić przed proceding.

Rysunek
Rysunek 18

Zamontować śruby na wydechowego wałka rozrządu. Umieść je na koła i dokręcić je tylko dokręcenie ręczne . Będziemy dokonywania korekt później, a te śruby muszą być jedynie w celu posiadania wydechowy wałek rozrządu w odpowiednim położeniu.

 

UWAGA: Od tego momentu, są instrukcje, które będą chciały się przyjrzeć, jeśli jesteś po prostu wymianą jednostki VANOS.

Rysunek
Rysunek 20

Oto co twój silnik powinien wyglądać teraz. Masz nowe wałki rozrządu zainstalowany, łańcuch i zębatki prawidłowo ustawień, a my jesteśmy gotowi do instalacji urządzenia VANOS.

Rysunek
Rysunek 21

Pokazano tu Vanos jednostka. Składa się z elektromagnesu, przekładni i hydraulicznym, który jest uruchamiany, gdy ciśnienie oleju jest uwalniany do urządzenia przez cewki. To dość proste urządzenie.Bieg na urządzeniu jest wypychana przez ciśnienie oleju i jak porusza się na zewnątrz, obraca małe przesuwne wałki rozrządu koła zębate, co pogłębianie wałka rozrządu.

Rysunek
Rysunek 22

Przetestuj Vanos urządzenie wyciągając tłok przekładni całą drogę. Powinieneś być w stanie po prostu wyciągnąć na nią ręką, powinien rozciągać się od obudowy (patrz strzałka). Jeżeli urządzenie ma olej w niej w tym czasie, będzie to miało bulgotanie hałas lub dwa. Nacisnąć tłok z powrotem do urządzenia, gdy skończymy.

Rysunek
Rysunek 23

Podręczniki BMW Service Zaleca się umieszczenie jakiś uszczelniacz silikonowy okolice lewego i prawego punktów montażowych (kołki wyrównanie) dla przedniej uszczelki VANOS. To zdjęcie pokazuje po prawej stronie (patrząc na silnik od przodu). Powtórz dla lewego sworznia wyrównania bocznego.

Rysunek
Rysunek 24

Zainstalować nową uszczelkę na przodu głowicy (oznaczony strzałką). Uszczelka powinna być wykonana z cienkiego metalu.

Rysunek
Rysunek 25

Teraz najtrudniejsze. Obróć przednie zębatki / łańcuch zespół przez całą drogę w prawo, w prawo (w kierunku, gdzie siedzi filtr powietrza). Z tłok jednostki Vanos wsunięty z powrotem w obudowie (ważne), umieść Vanos na głowicy cylindra.

Rysunek
Rysunek 26

Jednostka Vanos ma wewnątrz przekładni, które muszą zazębiać się z tych na kole zębatym (patrz strzałka). Po wciśnięciu Vanos urządzenia na głowicy, to nie będzie chciał łatwo zazębiać się z kół zębatych na zębatkę.  Ważne: koronka / łańcuch zespół nadal powinien być obracany tak daleko w prawo, jak to możliwe.

Rysunek
Rysunek 27

Palcami, obrócić wał spline na urządzeniu VANOS, aż można zaangażować jeden splajn na zębatkę.Kontynuowanie na urządzeniu Vanos, ostrożnie obrócić zębatki / łańcuch montaż lewo. Jak to zrobić, należy przesunąć urządzenie Vanos w kierunku głowicy. Zawsze należy upewnić się, że pierwsze odpowiednia kombinacja zębów pomiędzy zębatkę i jednostką VANOS wciągnięty.

Rysunek
Rysunek 28

Zainstaluj ponownie główną śrubę mocującą i pierścień podnoszenia silnika.

Rysunek
Rysunek 29

Po dokręceniu dół obudowy VANOS i oczyścić wszelkie squeeze-out z silikonu, która została użyta w celu uszczelnienia urządzenie do głowicy cylindrów.

Rysunek
Rysunek 19

Z zębatki prawidłowo zainstalowany, teraz wyciągnij sworznie mocujące i ponownie naciąg łańcucha.Napinacz powinien wypływać z powrotem z jakąś siłą i napięty łańcuch szybko. Jeśli wydaje się słaby, lub nie sprężynę, następnie wymienić napinacz przed kontynuowaniem.

Rysunek
Rysunek 32

Teraz dokręcić narzędzie napinacz 1,3 Nm. To jest takie bardzo małe kwoty, które można po prostu użyć ręcznie dokręcić koło zapadkowe łańcuch bardzo napięty. Chcesz usunąć wszystkie luzy w łańcuchu przed dokręceniem dół koło spalin. Korzystanie z regularnej napinacza sprężynowego nie stawia wystarczającej naciąg łańcucha, aby prawidłowo dokręcić koło.

Rysunek
Rysunek 30

Z narzędziem napinacza jeszcze w miejscu, dokręcić cztery nakrętki na koła wydechowego ( 15 Nn) Zamontuj  Śruby na zewnątrz pokrywy Vanos                

Rysunek
Rysunek 34

Wyjmij narzędzie napinacza, i zastąpienie go prawdziwym napinacza. Upewnić się, że gniazdo w końcu napinacza jest prawidłowo wyrównana z rampy na wewnętrznej silnika. Jeśli popełnisz ten błąd, spowoduje to łańcuch do grzechotka ostro i może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Rysunek
Rysunek 35

Wyjąć narzędzia gospodarstwa rozrządu z tyłu silnika. Również usunąć narzędzie do blokowania koła zamachowego.

Rysunek
Rysunek 36

Jesteś skończony! Urządzenie Vanos powinny być instalowane, wałki rozrządu będą planowane poprawnie i wszystko co pozostało do zrobienia, to:

·         Podłącz przewód olejowy Vanos

·         Podłącz Vanos elektryczny przewód sterujący

·         Zamontować pokrywę zaworu z nową uszczelką

·         Zainstaluj ponownie Cewki

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin